Vapenvägg

Vapenvägg snyggt eller töntigt?


  • Antal röstningar
    0

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Har en massa airsoftvapen. Funderar på att hänga upp dem på väggen lite sådär hollywoodaktigt som prydnad.
Är detta snyggt eller töntigt?
 

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
softair guns hade jag när jag var tolv... så häng inte upp det köp ett gammalt maskingevär istället finns inte ebay i ryssland ?
 

Glocalnet

Bannad
Gick med
7 Dec 2006
Ort
Hemma
Hoj
Låg
Softairguns o paintballvapen skall inte finnas förutom när man är full.. då kan de komma fram.. inte annars! En gatlin på väggen däremot.. mumma :)
 

AxlySM

Edert tidningsbud, med lem.
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia MX 125 -04
Ptja, har killen några vapen som kostar i 10.000-kronorsklassen och ser ut/känns som riktiga vapen förutom att dom just inte fungerar som det, så inte mig emot.

Men airsoftvapen som man köper på hobbex går ju givetvis bort.:)
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
AxlySM skrev:
2666598 Ptja, har killen några vapen som kostar i 10.000-kronorsklassen och ser ut/känns som riktiga vapen förutom att dom just inte fungerar som det, så inte mig emot.

Men airsoftvapen som man köper på hobbex går ju givetvis bort.:)
Jag tycker att airsoftvapen alltid är lika töntiga. Oavsett hur dyra de varit. :tomten
 

AxlySM

Edert tidningsbud, med lem.
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia MX 125 -04
Esquire skrev:
2666605 Jag tycker att airsoftvapen alltid är lika töntiga. Oavsett hur dyra de varit. :tomten

Okej, ja det är väl bättre med äkta vara.:rolleyes: Jag har dock aldrig haft varken eller.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
AxlySM skrev:
2666608 Okej, ja det är väl bättre med äkta vara.:rolleyes: Jag har dock aldrig haft varken eller.
Airsoft är trimmade ärtbössor för folk som vill leka krig. :fakta

För mig så används vapen till målskytte. Antingen vapen som driver kulan med en krutladdning eller luftvapen. Inte replikor som har extrafunktionen att de kan kasta ur sig små plastkulor.

Sedan kan det vara lite riskabelt med en "vapenvägg". Är det någon som ser den och inte vet att det är låtsasvapen det handlar om så kan de ringa polisen och säga att de sett att personen X har en vägg full med vad som verkar vara tunga automatvapen. Det kommer att leda till att nationella insatsstyrkan hoppar in genom vardagsrumsfönstret med dragna vapen, och då är det inte några airsoftvapen det handlar om.

Säkraste sättet att visa upp dessa vapen är nog att bygga om en garderob lite snyggt eller något i den stilen.
 

Peaceinn

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Ort
bakomflötet
Hoj
suzuki
Är inte airsoftgun för 10000:- töntigare än airsoftgun för 10:- det tycker då jag och jag har aldrig fel.
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Glocalnet skrev:
2666585 Softairguns o paintballvapen skall inte finnas förutom när man är full.. då kan de komma fram.. inte annars! En gatlin på väggen däremot.. mumma :)

E det ngt tillfälle dem INTE ska fram...så är det när man är full!
Har man inte orsakat skada innan lär det hända då.

/V. Apenfetishist
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
"Välkomna till min krypta. Hade du en bra resa? Josatt detta är min hall med lite hefFtika soft air guns. Den där kirrar 3 ärtor i sekunden. Den men tvåhandfattning bredvid knogjärnet är automatare. 5 ärtor i sekunden (jetTesnapPt). Kostade 8000 pängar. Jaså du trodde inte de faktiskt blev sålda på Ellos? Jorå, vettu. Jag kollade inte ens in BH-avdelningen på Ellos. Bläddrade direkct föbi till soft air gunsen likcsåm. Den där är en PPK Jäims Bond-kopia. Den där en 9mm-replika med lejzårsikcte. Joråsatt deeeeeeeeeeeeee."

;) :hihi
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Beror väl fean på om dom ser äkta ut elr inte, vad är skillnaden att hänga på en AK elr nått som ser exakt likadan ut på väggen elr en äkta. Gästerna ska fortfarande inte pilla på dom utan titta på dom.

Skit samma.

Sen att den vapen sorten han ska hänga upp är töntig? Vad gör det? Bara dom ser likadana ut? Dom ska fortfarande inte skjuta elr pilla på dom.

Men sen gäller det ju att det ser EXAKT likdan ut isf, för JO det bli löjligt om man ser att det är fejk. Men ser dom exakt likdana ut, så skit samma?
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
Det visar ju nivån på hjärnan alltså....

Oj sorry, inte meningen att hoppa på trådskaparen - försök inte ha ihjäl mig nu med dina leksaker

Padde skrev:
2667115 Beror väl fean på om dom ser äkta ut elr inte, vad är skillnaden att hänga på en AK elr nått som ser exakt likadan ut på väggen elr en äkta. Gästerna ska fortfarande inte pilla på dom utan titta på dom.

Skit samma.

Sen att den vapen sorten han ska hänga upp är töntig? Vad gör det? Bara dom ser likadana ut? Dom ska fortfarande inte skjuta elr pilla på dom.

Men sen gäller det ju att det ser EXAKT likdan ut isf, för JO det bli löjligt om man ser att det är fejk. Men ser dom exakt likdana ut, så skit samma?

Ungefär som att ha en kitcar-ferrarrinåntingvariant i garaget för att folk ska titta på den :rolleyes:
 
Last edited:
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top