Officiella hojvals-tråden, the one and ONLY

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Nu sitter jag här igen med Ilandsproblem.
Köpte ju en tenere700 i våras men den var helt fel för mig och nu ska jag köpa en ny hoj
Valet står mellan MT10, MT09sp Ducati 899 panigale och Husqvarna Husqvarna 701sm.
Jag har haft både supermoto och streetfighter innan men inte en sporthoj. Så nu vet jag inte om jag ska ha en eller inte. Jag börjar ju bli till åren så jag har både ont i nacken, handlederna, ryggen mm kommer jag att köpa en hoj som jag sen inte pallar med i längden ?
MT verkar kul men jag vill ha en lätt smidig hoj så jag tror att supermoto blir roligare då jag kör typ Max 1-3h turer
Tyvärr så har jag inte råd med alla 3.
Duccen lockar men jag är rädd för att den kommer att bli för dyr att äga. Försäkringen är ju ganska hög och sedan service som ju säkert är dyrast i klassen...
Yamaha mt är bombproof men 10an vill man ha en SP och den är för dyr, MT09 SP är vad jag kan tycka en kul hoj men jag är orolig över att den kommer bli mitt slut, helt jäkla galen:)
Så 701 gör att jag kan ge fullt men inte förlora lappen eller köra ihjäl mig...


Ser nu att denna tråden ligger i A1 forumet, men det kanske funkar ändå...
 
Last edited:

sherzop

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2021
Hoj
BMW x6
om någon känner att de har tid en dag är det bara att samla ihop all fakta om de olika cyklarna och sedan lägga ihop det till en fil så infogar jag den i lappen techzpod mobdro
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top