Tråd berörande Örebrobanan, inget annat.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
philsson skrev:
2681633 Så kan jag ju bygga ut banan också. :rolleyes: Hade ju inte varit någon dum ide om man hade haft några miljoner extra. Tyvär blir det nog en etta med delat sovrum och toalett samt nudlar i början för att allt ens ska gå runt. :gnissla
Då var det inte alls långt ifrån centrum till banan. :tummenupp
Lyxlekstugan/gäststugan är? Går det bo där? :va Antar att det är något sorts internskämt jag inte förstår mig på. :)
.
.
.
Ang. gäststugan så ligger det till som så att jag just köpt ett hus med just en gäststuga på tomten. Den är lite liten för att kalla gäststuga tycker jag så jag kallar den lyxlekstuga eftersom det är isolerat och har parkettgolv osv. Inget "komplett" skämt alltså :) :tummenupp

Som bonus finns det ett coolt hopp över järnvägen på vägen till banan :D
 

fLedLik

fLedLik
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Husqvarna 450 RR -08 Till Salu
Jocke W skrev:
2681903 Det e det du inte gjort än ;) På banan lär du dig det. Ses i sommar!:tummenupp

Hehe, nee. Det haru rätt i. Fått den lite mer lugn kanske med mina händer på styret med rättare uttryck :) Men svårt tidsmässigt å kunna köra som er. Jobbar i Norge, sambo och stor lägenhet. Så pengar försvinner oxå fort :) Men ska försöka ta mig tid å köra i Örebro :) Om man får vänligt mottagande :p ;)
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
fLedLik skrev:
2681661 Haha, oki :) Får väl hoppas på det bästa till sommarn. Inte blivit mer än 10h på hojen än så länge :) Men va fan lite rädd i början. Sånt drag i den :D Men tog väldigt fort å lära tygla den på rätt sätt :)
Så är det i början, det var när jag kom "för högt" som jag insåg att det var lungt. Går fort att komma längre när man börjar höja vinkeln på hojen. Men det är inte bakhjulskörning som är det bästa med motard.
blom skrev:
2681915 jo det är långt.. som supermoto skriver.. dom är lite för snälla när dom ger ut vägbeskrivningen.. och det är en bit till närmaste lägenhet ialf :D
Det är lite närmare med 1 mil än mot 28 som jag har idag. :tummenupp Finns det föresten några garage med schysst mekplats nära banan? Om inte kanske det vore ide att ordna för alla dem som bor i lägenhet?
Supermoto skrev:
2681933 Ang. gäststugan så ligger det till som så att jag just köpt ett hus med just en gäststuga på tomten. Den är lite liten för att kalla gäststuga tycker jag så jag kallar den lyxlekstuga eftersom det är isolerat och har parkettgolv osv. Inget "komplett" skämt alltså :) :tummenupp

Som bonus finns det ett coolt hopp över järnvägen på vägen till banan :D
Jaja, det var så det låg till. Är faktiskt inte främmande för att bo inneboende hos någon då det oftast innebär vissa fördelar (men även vissa nackdelar), spec inte om de dessutom är något husaberg guru :tummenupp Frågan är om du var seriös med ditt förslag. :1pajas :wiggle
 

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
TERMINATOR skrev:
2682331 exakt 11 km från mej till banan:yoparty :yoparty :yoparty

Då borde väl jag ha 11,5km.:tummenupp

philsson skrev:
2682322Det är lite närmare med 1 mil än mot 28 som jag har idag. :tummenupp Finns det föresten några garage med schysst mekplats nära banan? Om inte kanske det vore ide att ordna för alla dem som bor i lägenhet?

Banan ligger utanför stan (såklart), åker man in mot stan är närmaste granne ett industriområde och motorvägen men i princip direkt innanför det finns det bostäder. Bor du i stan kommer du i princip aldrig få mer än 2 mil till banan oavsett var i stan du bor. Det finns ju även några hus mellan stan och banan, köp ett av dem så blir det nära och bra.
 
Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Lennartsson skrev:
2683401 Jag har nog 3 km... Undra om jag med ska börja klaga på ljudet...hehe
Ska du fälla dig själv + hojen i fallskärm då eller??!
För du har INTE 3km om du åker normala vägar dit :mattias :tungan

Fasen vad jag hugger på dig idag kompis :pannkyss
 

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
blom skrev:
2677157 mjo det ska väl igentligen bara vara det det hänger på, just nu ialf :)


Bra, ring mig så bestämmer vi en tid som jag kommer och plockar upp dig. Blir halv elva bra?

Jimmy och Lennartsson är sugna oxå. Sen dyker säkert fler upp. Kanske någon som vil fota lite?
 
Last edited:

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
En hög med YamahaYZor men nu även en R6-08....
Supermoto skrev:
2683508 Ska du fälla dig själv + hojen i fallskärm då eller??!
För du har INTE 3km om du åker normala vägar dit :mattias :tungan

Fasen vad jag hugger på dig idag kompis :pannkyss

Du ska bara veta vilka bakvägar jag har dit.... hehe
 

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Gott nytt år på er från vi som var där idag.
 

Bifogat

  • DSC00917.JPG
    DSC00917.JPG
    140.7 KB · Visningar: 218

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Ja, mötet där vi ska prata om framtiden för banan, vi har ju fått mer mark och nu måste vi bestämma hur vi kan utnyttja den på bästa sätt. :)
 

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Sthlm-Sollentuna
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
marcus56 skrev:
2689369 Ja, mötet där vi ska prata om framtiden för banan, vi har ju fått mer mark och nu måste vi bestämma hur vi kan utnyttja den på bästa sätt. :)

Vi kommer!
 

Cupcake

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2006
Ort
I skogen
Hoj
Två st.
Hm, önskar att jag också kunde dyka upp, är ju trots allt medlem i er klubb. Ni får berätta vad ni kommer fram till sedan *nyfiken*.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Cupcake skrev:
2689438 Hm, önskar att jag också kunde dyka upp, är ju trots allt medlem i er klubb. Ni får berätta vad ni kommer fram till sedan *nyfiken*.
Du menar att VI ALL är medlemmar i SAMMA klubb. Dvs VÅR klubb :pannkyss

Vi kommer komma fram till att bygga mer asfalt samt dra om gruspartiet en del för att lösa bullerproblemen. I stora drag.
Sen kommer det bli en jämrans massa tjafs om detaljer i utformningen av banan :) :tummenupp
 

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lusasken
Hoj
Trehundra kubikare
Supermoto skrev:
Vi kommer komma fram till att bygga mer asfalt samt dra om gruspartiet en del för att lösa bullerproblemen.

Går det inte få tag i en massa överblivet material från nått vägbygge el liknande och bygga riktigt stora ljudvallar åt div håll och kanter?
Fast om nått år är det ju 94Db som gäller och det minskar ju bullret rejält redan...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top