Tråd berörande Örebrobanan, inget annat.

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Mantorp
Hoj
CRF 250R -07
RaceMe skrev:
2661907 Vet du nå´t som inte jag vet? :va

Däremot är det tio plus och torrt, så på söndag kan vi väl köra lite. Marcus hinner kanske inte då han behöver planera i förväg. Men vi andra kan väl köra lite. Ska man inte köra motard på alla advent? Nr 3 nu på söndag. Nr 4 på julafton, så då blir det bara till kl 13.00. Kalle anka börjar väl 14.00?

Ses på söndag! :yoparty


så hur fan ska vi långväga hinna hem till kalle då har du tänkt...? nää du farbror vi kör lite cross här så kommer vi efter nyår...:tummenupp
 

Art Vandalay

#149 Open
Gick med
9 Nov 2003
Ort
Örebro
Hoj
KTM 525 SMR
RaceMe skrev:
2661907 Vet du nå´t som inte jag vet? :va

Däremot är det tio plus och torrt, så på söndag kan vi väl köra lite. Marcus hinner kanske inte då han behöver planera i förväg. Men vi andra kan väl köra lite. Ska man inte köra motard på alla advent? Nr 3 nu på söndag. Nr 4 på julafton, så då blir det bara till kl 13.00. Kalle anka börjar väl 14.00?

Ses på söndag! :yoparty

Jag och Axel dyker gärna upp på söndag om det är lite bättre fäste än i söndags,jag personligen tyckte det var förjä..a halkigt(antagligen därför att jag blev ifrånåkt)
Beträffande julafton så kan jag nog skippa kalles hjul och bry mig om mina egna istället..
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
Art Vandalay skrev:
2662401 Jag och Axel dyker gärna upp på söndag om det är lite bättre fäste än i söndags,jag personligen tyckte det var förjä..a halkigt(antagligen därför att jag blev ifrånåkt)
Beträffande julafton så kan jag nog skippa kalles hjul och bry mig om mina egna istället..
utan att veta helt säkert så kan jag nästan till 100% säga att det inte kommer vara bättre fäste:)
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
RaceMe skrev:
2661907 Vet du nå´t som inte jag vet? :va

Förmodligen inte mer än vad du redan vet, blev bara så JÄV.. glad att markfrågan har löst sig och att vi kommer få sveriges bästa motardbana innom en överskådlig framtid, och att du snart ska få min motor :D :D :D
 

Mr EmCom

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
ursäkta för OT men ville bara säga att jag längtar grymt mycket tills jag köper motard, gor ju lite mällan lanna och fjugesta så det är nog inte mer än 8km till banan ;)

ska bli skitkul att lära känna er :)
 

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Det går fortfarande utmärkt att köra. Vi har ju inte haft något KM i år. Det måste vi ju ha. Ska vi köra ett KM nästa söndag kl 11? Tror det är på nyårsafton. Får jag något motstånd eller?
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
RaceMe skrev:
2674895 Det går fortfarande utmärkt att köra. Vi har ju inte haft något KM i år. Det måste vi ju ha. Ska vi köra ett KM nästa söndag kl 11? Tror det är på nyårsafton. Får jag något motstånd eller?
ja det kan du väl få:tungan .. bara jag har något att frakta ut hojen på
 

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Mr EmCom skrev:
2663883 ursäkta för OT men ville bara säga att jag längtar grymt mycket tills jag köper motard, gor ju lite mällan lanna och fjugesta så det är nog inte mer än 8km till banan ;)

ska bli skitkul att lära känna er :)
Vi längtar till att få ta del av din körglädje när du dyker upp!
 

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
blom skrev:
2675500 ja det kan du väl få:tungan .. bara jag har något att frakta ut hojen på

Är det det det hänger på så kommer jag och plockar upp dig. (det är mycket det idag).
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Stoffy skrev:
2642376 Du kom på mig, fast ska de fyllas så är det väl bättre att vi fyller dom med motardfolk :tummenupp
Planerar stenhårt för att kunna flytta upp till Örebro i mitten på året och ta licens. Ekonomisk fråga dock när man är knappt 20 år fyllda. :) Vet ni några bra jobb och billiga lägenheter? (Är utbildad Dator tekniker) Garageplats är mycket viktigt också! Kanske är ni några st som har gemensamt garage och lite spec verktyg tillsammas det vore kanon!
Inte aktuellt än som sagt, jag lär höra av mig närmare men vill ändå höra mig för lite. :tummenupp

Mr EmCom skrev:
2663883 ursäkta för OT men ville bara säga att jag längtar grymt mycket tills jag köper motard, gor ju lite mällan lanna och fjugesta så det är nog inte mer än 8km till banan ;)

ska bli skitkul att lära känna er :)
Nykomlingar behövs! Vi får alla jobba ihop för att få sporten att växa. Och sen kan jag ju inte vara den ända som inte känner någon. :tungan
 
Last edited:

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
philsson skrev:
2678876Ekonomisk fråga dock när man är knappt 20 år fyllda. :) Vet ni några bra jobb och billiga lägenheter? (Är utbildad Dator tekniker) Garageplats är mycket viktigt också! Kanske är ni några st som har gemensamt garage och lite spec verktyg tillsammas det vore kanon!

Små billiga ettor finns alltid, har man inte speciellt höga krav och söker bland privata hyresvärdar brukar det inte vara speciellt svårt. Att gå via kommunala ÖBO är svårare om man inte redan har köpoäng.

Vad gäller jobb får du väl göra som halva Teknis MC, dvs börja på Atlas Copco.:tungan. Annars är det väl bara att leta på sedvanligt vis.

Garage verkar inte vara jättesvårt att få tag på heller, för runt 400-500 kr/månad får man ett garage i en länga med riktiga väggar och egen port. Tyvärr vet jag inte någon som har plats för en hoj till men jag vet i alla fall några personer man kan prata med.
 

fLedLik

fLedLik
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Husqvarna 450 RR -08 Till Salu
Går att komma förbi till våren/sommarn å köra? Är helt nybörjare, bara roligt å testa på :) Kommer se ut som en moppedist på banan när ni kör :D
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
erik skrev:
2680965 Små billiga ettor finns alltid, har man inte speciellt höga krav och söker bland privata hyresvärdar brukar det inte vara speciellt svårt. Att gå via kommunala ÖBO är svårare om man inte redan har köpoäng.

Vad gäller jobb får du väl göra som halva Teknis MC, dvs börja på Atlas Copco.:tungan. Annars är det väl bara att leta på sedvanligt vis.

Garage verkar inte vara jättesvårt att få tag på heller, för runt 400-500 kr/månad får man ett garage i en länga med riktiga väggar och egen port. Tyvärr vet jag inte någon som har plats för en hoj till men jag vet i alla fall några personer man kan prata med.
Nej det skall nog ordna sig :tummenupp Atlas copco känner jag däremot inte till. :)
Jag får göra mitt bästa för att tima jobb och lägenhet lagom samt försöka hitta bostad nära banan. Nu känner jag inte till Örebro så väl men det kanske finns bostäder därikring?

fLedLik skrev:
2681103 Går att komma förbi till våren/sommarn å köra? Är helt nybörjare, bara roligt å testa på :) Kommer se ut som en moppedist på banan när ni kör :D
Det kommer du nog inte vara ensam om om vi börjar samtidigt. Så oroa dig inte. :pannkyss
Kanske att man kör endel på crossbanan här med motardsulorna på, så kanske man inte är sååå kasst när man kommer upp sen. :hihi
 
Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
philsson skrev:
2681377 Nej det skall nog ordna sig :tummenupp Atlas copco känner jag däremot inte till. :)
Jag får göra mitt bästa för att tima jobb och lägenhet lagom samt försöka hitta bostad nära banan. Nu känner jag inte till Örebro så väl men det kanske finns bostäder därikring?
Köp gärna gården av snubben som bor närmast så blir vi av med bullerklagandet ett tag. Tills inte heller du står ut vill säga ;)
Från centrala stan är det ~12km till banan så det är svårt att misslyckas med boendet :tummenupp
Du kan få bo i vår lyxlekstuga/gäststuga för en billig penning. Då blir det ännu närmre :D



EDIT: Var tvungen att kolla och det är 7.7km enligt gulasidorna. Tror det egentligen är lite lite längre eftersom gulasidorna är lite optimistiska i vilka vägar som går att åka.
 
Last edited:

fLedLik

fLedLik
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Husqvarna 450 RR -08 Till Salu
philsson skrev:
2681377 Nej det skall nog ordna sig :tummenupp Atlas copco känner jag däremot inte till. :)
Jag får göra mitt bästa för att tima jobb och lägenhet lagom samt försöka hitta bostad nära banan. Nu känner jag inte till Örebro så väl men det kanske finns bostäder därikring?


Det kommer du nog inte vara ensam om om vi börjar samtidigt. Så oroa dig inte. :pannkyss
Kanske att man kör endel på crossbanan här med motardsulorna på, så kanske man inte är sååå kasst när man kommer upp sen. :hihi

Haha :D Ser jag rätt på kortet så klararu köra på bakhjulet säkerligen långt :p Har inte kommit mer än 60m säkert :p
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Supermoto skrev:
2681389 Köp gärna gården av snubben som bor närmast så blir vi av med bullerklagandet ett tag. Tills inte heller du står ut vill säga ;)
Från centrala stan är det ~12km till banan så det är svårt att misslyckas med boendet :tummenupp
Du kan få bo i vår lyxlekstuga/gäststuga för en billig penning. Då blir det ännu närmre :D



EDIT: Var tvungen att kolla och det är 7.7km enligt gulasidorna. Tror det egentligen är lite lite längre eftersom gulasidorna är lite optimistiska i vilka vägar som går att åka.
Så kan jag ju bygga ut banan också. :rolleyes: Hade ju inte varit någon dum ide om man hade haft några miljoner extra. Tyvär blir det nog en etta med delat sovrum och toalett samt nudlar i början för att allt ens ska gå runt. :gnissla
Då var det inte alls långt ifrån centrum till banan. :tummenupp
Lyxlekstugan/gäststugan är? Går det bo där? :va Antar att det är något sorts internskämt jag inte förstår mig på. :)
fLedLik skrev:
2681543 Haha :D Ser jag rätt på kortet så klararu köra på bakhjulet säkerligen långt :p Har inte kommit mer än 60m säkert :p
Jaa du några km går väl ann men det betyder inte att man kan köra hoj. Köra på bakhjulet kan alla lära sig som inte är helt rädda för att slå över. Tog mig en vecka från 50 till 200 meter och lika lång tid till innan man kapade min första kilometer. Kan tom tänka mig att vissa väldigt duktiga förare på banan inte kan slanga även om den risken kanske är överhängande liten. :D
 

fLedLik

fLedLik
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Husqvarna 450 RR -08 Till Salu
philsson skrev:
2681633 Så kan jag ju bygga ut banan också. :rolleyes: Hade ju inte varit någon dum ide om man hade haft några miljoner extra. Tyvär blir det nog en etta med delat sovrum och toalett samt nudlar i början för att allt ens ska gå runt. :gnissla
Då var det inte alls långt ifrån centrum till banan. :tummenupp
Lyxlekstugan/gäststugan är? Går det bo där? :va Antar att det är något sorts internskämt jag inte förstår mig på. :)

Jaa du några km går väl ann men det betyder inte att man kan köra hoj. Köra på bakhjulet kan alla lära sig som inte är helt rädda för att slå över. Tog mig en vecka från 50 till 200 meter och lika lång tid till innan man kapade min första kilometer. Kan tom tänka mig att vissa väldigt duktiga förare på banan inte kan slanga även om den risken kanske är överhängande liten. :D

Haha, oki :) Får väl hoppas på det bästa till sommarn. Inte blivit mer än 10h på hojen än så länge :) Men va fan lite rädd i början. Sånt drag i den :D Men tog väldigt fort å lära tygla den på rätt sätt :)
 

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Sthlm-Sollentuna
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
fLedLik skrev:
2681661 Men tog väldigt fort å lära tygla den på rätt sätt :)

Det e det du inte gjort än ;) På banan lär du dig det. Ses i sommar!:tummenupp
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
philsson skrev:
2681633
Då var det inte alls långt ifrån centrum till banan. :tummenupp
jo det är långt.. som supermoto skriver.. dom är lite för snälla när dom ger ut vägbeskrivningen.. och det är en bit till närmaste lägenhet ialf :D
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top