Tråd berörande Örebrobanan, inget annat.

Cupcake

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2006
Ort
I skogen
Hoj
Två st.
[
QUOTE=Stoffy]2643567 Jasså vad är det för bra jobb, kanske kan höra mig för om det inte skulle behövas lite Cupcake-kompetens här i stan!?
[/QUOTE]


Cupcake-kompetens är inte att leka med :D, men just nu blir det nog att jag satsar på jobbet i Götet, men tack ändå du!

Antar att Örebro är en jääättetrevlig stad, men jag vet verkligen nada om den faktiskt, slottet och...tja. "Inspector Cupcake" får väl reka någon träningshelg längre fram. :tomten

Lite pengar får ni ju ändå, betalar ju medlemsavgiften igen, så att jag kan rejsa bäst jag vill hos er. Har du/ni en aning om när banan kommer att byggas ut/om lite? För det kommer väl att hända, den dagen det finns slantar över, eller?
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Cupcake skrev:
2647770 Lite pengar får ni ju ändå, betalar ju medlemsavgiften igen, så att jag kan rejsa bäst jag vill hos er. Har du/ni en aning om när banan kommer att byggas ut/om lite? För det kommer väl att hända, den dagen det finns slantar över, eller?
Stefan och Spider jobbar på samma bank, det var nog mest det snacket om pengarna handlade om :)




Stora hindret mot att bygga ut har varit tillgången till mark. Men det har vi precis nu i dagarna fått besked om att det nu är fixat. Gärdet till vänster om rakan är nu vår. :D :) :tomten
Utbyggnad startar så fort det går. Hur mkt, i vilken takt och framförallt hur ska vi tala om på ett möte med klubbmedlemmar den 6e Jan nästa år. De som är med och lägger sin tid på banan lyssnas det såklart med på ;)
 

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Sthlm-Sollentuna
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Supermoto skrev:
2647873

Stora hindret mot att bygga ut har varit tillgången till mark. Men det har vi precis nu i dagarna fått besked om att det nu är fixat. Gärdet till vänster om rakan är nu vår. :D :) :tomten
Utbyggnad startar så fort det går. Hur mkt, i vilken takt och framförallt hur ska vi tala om på ett möte med klubbmedlemmar den 6e Jan nästa år. De som är med och lägger sin tid på banan lyssnas det såklart med på ;)

Åh fyfan va coolt! Ja vill ha "200 km/h innan jag bromsar raka" :D
 

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Jocke W skrev:
2648103 "200 km/h"

Ska du inte köra KTM nu eller? :va

På söndag lovar dom sol, så då kan man ju gasa lite. Kommer du eller? Fler som kanske vill?
 

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Jocke W skrev:
2650291 Ja kommer nog toppa 200 med min nya högfartshjälm och aerodynamiska handskar :)
Då får vi köra om dig på gruset ;)

Supermoto skrev:
2647873
Utbyggnad startar så fort det går. Hur mkt, i vilken takt och framförallt hur ska vi tala om på ett möte med klubbmedlemmar den 6e Jan nästa år. De som är med och lägger sin tid på banan lyssnas det såklart med på ;)
Den 6e kör vi ju snöserien i enduro, har du glömt det ;)
 
Last edited:

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Sthlm-Sollentuna
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Stoffy skrev:
2650493 Då får vi köra om dig på gruset ;)

Nä men det går inte, jag leker ju me crossen nu..just för att gardera mig mot sånt :D
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
Supermoto skrev:
2647873 De som är med och lägger sin tid på banan lyssnas det såklart med på ;)
vilka är det som ska lyssna då?
för jag vet flera som har lagt fram en jäkla massa bra förslag men som inte någon lyssnat på.
 

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Vi blev sex stycken som körde idag, egentligen sju. För en fick köra lite på lånad hoj. Bilder blev det inga, för vem har tid att ta kort när man kör hoj. Kul var det iaf. I solskenet. :tummenupp

Ska försöka att köra på nyårsafton. Bara för att gå emot strömmen. Någon mer som är sugen?
 

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lusasken
Hoj
Trehundra kubikare
RaceMe skrev:
2654594 Vi blev sex stycken som körde idag, egentligen sju. För en fick köra lite på lånad hoj. Bilder blev det inga, för vem har tid att ta kort när man kör hoj. Kul var det iaf. I solskenet. :tummenupp

Ska försöka att köra på nyårsafton. Bara för att gå emot strömmen. Någon mer som är sugen?

Sluta med det där nu, ut i skogen och åk gubbfan :mad:

Stoffy skrev:
Den 6e kör vi ju snöserien i enduro, har du glömt det ;)

Ska du/ni köra den?
Jag lovar att hälsa när jag smiter förbi på yttern ;)
 
Last edited:

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
rejser skrev:
2654617 Sluta med det där nu, ut i skogen och åk gubbfan :mad:



Ska du/ni köra den?
Jag lovar att hälsa när jag smiter förbi på yttern ;)
Ja både jag och johan kommer att köra hela serien är det tänkt.
Du med antar jag? Kul i iså fall. ( inte att du åker förbi på yttern men det gör du förmodligen)

Du får komma och träna i Laxå, kör där varje söndang, superbana!
 

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lusasken
Hoj
Trehundra kubikare
Stoffy skrev:
2654696 Ja både jag och johan kommer att köra hela serien är det tänkt.
Du med antar jag? Kul i iså fall. ( inte att du åker förbi på yttern men det gör du förmodligen)

Du får komma och träna i Laxå, kör där varje söndang, superbana!

Jag har anmält mig iaf. Egentligen är det för mkt folk på snöserien för att det ska va kul, blir oftast en enda lång kö första varvet.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
RaceMe skrev:
2654594 Vi blev sex stycken som körde idag, egentligen sju. För en fick köra lite på lånad hoj. Bilder blev det inga, för vem har tid att ta kort när man kör hoj. Kul var det iaf. I solskenet. :tummenupp

Ska försöka att köra på nyårsafton. Bara för att gå emot strömmen. Någon mer som är sugen?
Cool, vilka var ni? Långväga gäster?

JAg är LÄTT på att köra på nyårsafton. Ascoolt jue :yoparty
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Supermoto skrev:
2654919 Cool, vilka var ni? Långväga gäster?

JAg är LÄTT på att köra på nyårsafton. Ascoolt jue :yoparty


Jag var nog nr sju, det var kul att vingla omkring och väsnas lite, dock var det nästan lite för halt för min smak, svårt att gå på med gas mjukt på en husa när man inte är van vid hojen!

Skitkul hade jag iaf..!
 

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
TERMINATOR skrev:
2659347 hejja hejja snart ska vi gräva en ny bandel, fan va skoj det ska bli:yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

Vet du nå´t som inte jag vet? :va

Däremot är det tio plus och torrt, så på söndag kan vi väl köra lite. Marcus hinner kanske inte då han behöver planera i förväg. Men vi andra kan väl köra lite. Ska man inte köra motard på alla advent? Nr 3 nu på söndag. Nr 4 på julafton, så då blir det bara till kl 13.00. Kalle anka börjar väl 14.00?

Ses på söndag! :yoparty
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
RaceMe skrev:
2661907 Vet du nå´t som inte jag vet? :va

Däremot är det tio plus och torrt, så på söndag kan vi väl köra lite. Marcus hinner kanske inte då han behöver planera i förväg. Men vi andra kan väl köra lite. Ska man inte köra motard på alla advent? Nr 3 nu på söndag. Nr 4 på julafton, så då blir det bara till kl 13.00. Kalle anka börjar väl 14.00?

Ses på söndag! :yoparty
Kalle börjar väl 15 00 som alltid, kräk är ni ändå som får en kul (h)jul...:arsele
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top