Korkade uttalanden om MC

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Jag hade en jäkligt kul kollega på mitt förra jobb. Kunde han jävlas med någon så gjorde ha det oftast med glimten i ögat men han kunde väll ibland gå lite väl långt i sin jakt. Då jag börjat tävla så satt vi och tjötade lite om hojåkning i allmänhet så där framåt natten. Han undrade då vad som fått mig att sluta åka landsväg osv. Samtalet flöt på och sen råkade jag nämna det där med vindrutespolare på bilen. Att man kan "duscha" hojåkare på motorvägen och att det inte är så kul Tänkte inte mer på det. En vecka senare kommer han med ett flin som får Pumba:s att blekna. Lite små flinade berättade han stolt över hur han "duschat" en hojåkare på motorvägen. Visst visst kul sa jag. Det går yterligare några veckor. Sen kommer han igen. Nu kan han nästan inte hålla sig för garv när han utbrister.
-Du fan vad arga ni hojåkare blir när man skämtar lite
-Va svara jag.
-Jo sööjjöö jag vinklade upp en spolare på bilen så den spruta över bilen. Sen dess har jag väntat på mitt offer och igår fick jag en ordentligt. Jag spola som bara den och han veva med armarna som en besatt fiskmås. Nu ligger han nästan på golvet och garvar. I det här läget kan man ju inte låta bli att skratta åt det hela…


björn

edit kanske fel tråd sorry
 

-MLM-

Motardpilot
Gick med
10 Mar 2003
Ort
In the da Kista
Hoj
KTM525 motard -06
En dumhuvet till grannen frågade mig om min KTM660 var en 2taktare. Trots detta kör han ganska mycket hoj, främst goldwingar och såna halvbilar!:näsblod
 

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Inte förrens nästa säsong...
Johise511 skrev:
2624609 "– Det här är dödsmaskiner. Vi överväger nu att inte försäkra dem, säger skadechef Anders Karlsson från Östgöta Brandstodsbolag" Det hände inget med det, så nu försäkrar jag min hoj där. Kawa er6 för en 17 åring, 3000:- helförsäkring.

http://archive.corren.se/archive/2006/5/11/1v9fs7v437esvil.xml?category1=1096984640-4& (hela artikeln)
Är det möjligt att försäkra ett fordon man inte själv får framföra? Verkar ologiskt...
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Bubbas skrev:
2624500 Hej i vintern.

Jag satt och tänkte på den gågna sommaren och drog mig till minnes lite sköna uttalanden människor gjort när de stött på oss.
Fyll gärna på. Får tiden att gå, om inte annat.

1. ... oh du har ju en tusencylindrig...(om polarens GsxR 1000) Han trodde väl att min var encylindrig.:D

För ett par år sedan..var med min dåvarande fzr 1000 vid en mack, varvid en herre frågade mig. -Är den ny?...

Är iofs inte lätt om man inte är insatt i mc-världen, men denna kille körde mc-bumse.....
 

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
sporTlovEr skrev:
2625139 För ett par år sedan..var med min dåvarande fzr 1000 vid en mack, varvid en herre frågade mig. -Är den ny?...

Är iofs inte lätt om man inte är insatt i mc-världen, men denna kille körde mc-bumse.....


Tror det är 3 eller 4 stycken som har frågat mig om min hoj är helt ny, och detta vara bara i sommras :va :D
 

tobbe_falun

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2006
Ort
falun
Hoj
R6 -07,fiddy, plastraket
när jag var på väg in i affären i sommras så blev jag stannad av en mamma som sa: min son fyller 15 om några veckor och jag undrar hur mycket kostar din moppe?:huvet
det kändes som man fick en rejäl pungspark men jag sa att det inte var någon moppe och gick fort därifrån.
 

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Ort
i Hus
Hoj
CBR600RR och VFR750F
En kille kom fram till oss på en mc-parkering för många år sen.
Kollade på min CBR ett tag och lade sen handen på tanken och rubbade lite med orden:
- Vad skitig den är....

Nästa sak han rubbade var sin ömma näsa.
Fler som råkar ut för dessa idioter?

Samma år så var det en kille som skulle sätta sig på hojen.
Jag ropade till honom att låta bli.
-Vaddå då....jag skall ju bara provsitta den.
ställer du hojen här så får du väl bjussa till lite. :huvet
Frågade honom då om han brukade hoppa in i okända cabbar som stod nedkabbade på nån parkering...
- Det är ju inte samma sak ju, svarar puckot.:rolleyes:
 

IronMike

Guest
Jörgen Karlsson skrev:
2624568 Det här uttalande är väl inte så korkat, mer kul bara:

En skönt kaxig invandrarkille i 12-årsåldern klev fram när jag stod och tankade hojen på OK-Rinkeby för många år sedan. Slickandes på en glass stirrade han nyfiket på hojen (kawa h2) där jag stod och tankade. Efter en stund tittar han avundsjukt upp mot mig och säger på äkta rinkebysvenska: "Eeyy grabben!!! Få lonna din motorcykel så ska jag köra den så den inte vet vad den heter!!"

Haha! Han fick mig att garva hela vägen hem :hihi :tummenupp
:hihi som i straighta unga killens tråd ang mötet med farbrorn på rosenhill, så kan man hitta några attachments eller hur vi ska säga :tungan

-skönt kaxig invandrarkille
-klev fram när jag stod och tankade
-Slickandes på en glass stirrade han nyfiket
-där jag stod och tankade
-Efter en stund tittar han avundsjukt upp mot mig
-så ska jag köra den så den inte vet vad den heter!!
-Han fick mig att garva hela vägen hem

:hihi (no offence inget homofobiskt eller illa menat) men jag kan aldrig låta bli att lägga märke till meningar :)

--

själv har jag fått några kul kommentarer genom åren, kan dra någn från sommaren som varit, första mötet med persbrant av typ 8 gånger i somras:

kliver in på statoil i nacka strand kl 03 på natten, alldeles svettig å jävlig. köper en dosa snus, pratar med min bekant som står i kassan ....en bil tvärnitar utanför, persbrant kliver ut (aspackad), går in i butiken utan att rikigt veta vad han är ute efter, frågar mig "din hoj eller" med hes whiskeyröst å stinker fylla "eh ja jo" svarar jag.... sen säger han "fin moped, men hur ska du få in dosan innanför skinnstället?" varpå han går till kyldisken, grabbar tag i en folköl, knäpper upp den så det ekar...börjar dricka i butiken. går sedan till en stackars taxichaufför som smygläser en blaska vid tidningarna, varpå persbrant vrålar "tänker du betala för den där eller?!!" samtidigt som han tar en till klunk ur ölen från kyldisken.... sen går han fram till kassan, "du killen, får jag pröva din retta?" (obs han sa r'etta) ..betalar sedan för sitt sexpack lapin...killen bakom disken frågar "påse?" persbrant svarar - "nej jag skämms inte"....(tydligen inte :hihi ) viker av lite diskret. ute vid pumparna så känner han sedan igen mig från filminspelningen 2004 i duvnäs då han provsatt min bil utanför grannens tomt ..börja småsnacka hojar osv.

well well... han drog några kommentarer. still going strong. vi möttes sen ca 2 ggr per vecka varje sommarnatt. han tycks alltid stanna på statoil nacka strand påväg hem mot ingarö :) mer el mindre nykter.

:tummenupp
 
Last edited:

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Tant pa fargan over fran Rindo, ur en rod Nissan Micra
Tant: -Maste du kora fram och tillbaka pa just bogesundsvagen? jag bor faktiskt dar!
Det vart ett tankande svar: -Inte mitt fel att du bosatt dig brevid en av Sveriges mest besokta RR-banor!:rolleyes:
 

TurboBuser

NR Racing
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Med GixxerLady
Hoj
Buse-07 Fullvuxen med 313 rwhp!
Är det kick på den?(Hayabusan)

Fråga ställd av en 25 årig motorintresserad hårdrockare som ej har mc kort men som står som ägare på sin brors Triumph chopper och pratar som om han aldrig gjort annat än kört MC:gnissla . :)
 

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Linköping/Oravais
Hoj
*S Å L D*
Migael skrev:
2625121 Är det möjligt att försäkra ett fordon man inte själv får framföra? Verkar ologiskt...
Det är nu under övningskörning, 25 kw, men försäkrad i full effekt. Det är helt logiskt.
 

Solid snake

Guest
I Ystad för ett par år sen med 125an.

Gubbe: är det en 1000 kubikare?
Jag: jodå så att...


Förra sommaren utanför garaget.

Unge: min pappa har en likadan som din, den går i 250km/h!
Jag: en 125a som gör 250?
Ungen: ja jag lovar!
Jag: jodå, visst.


Sen vet jag inte hur många ggr jag har fått dessa frågorna:

Hur fort går den?
Hur många hästar har den?
Kan du köra på bakhjulet?

Och sen så är det de vanliga kommentarerna från icke motorcyklister:

Skulle jag sätta mig på den sär så skulle jag köra ihjäl mig DIREKCT!
Mördarmaskiner!
Bara idioter kör MC!

Osv osv.
 

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1200S
Jag och ett par polare körde till en festival för ett par år sedan. Vi hade parkerat hojarna och tagit av oss hjälmarna o bara stog o snackade lite när det kommer en äldre herre mot oss. Ögonblicket senare kommer frugan som en oljad blitz o gapar AKTA DIG KALLE, DET DÄR ÄR SÅDANA KNUTTERS SOM MÖRDAR FOLK!.. Hon tog tag i gubben o gick hastigt därifrån. Fan gubben ville väl bara kolla på hojarna o snacka lite minnen!. Plus att vi ser ju inte direkt ut som HA när vi har Rosa/Lila Dainese ställ :D

Vi svalde nästan hjälmarna av förvåning och kunde såklart inte hålla oss för skratt!. Vilka tomtar det finns!
 

Solid snake

Guest
Kom på en till från denna sommaren.

Unge: är din hoj trasig? (Pga kopplingen, torrkoppling. :yoparty )
Jag: nej den ska låta så.
Ungen: okej...
 

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Hajar inte att en del av oss blir irriterade eller idiotförklarar folk som vill snacka lite mc! Varför skulle de vara experter på modeller, kubik, effekt eller annat? Har vi inte alla varit okunniga smågrabbar som trott att hastighetsmätaren visar toppfart? Är det inte ett guldläge att visa att vi är både ofarliga och närapå normala typer? Hur jävla dryg får man vara?

Jag tycker det är förbaskat skoj att få berätta lite om min hobby, oavsett det är en gammal tant som kommer med uppskattande ord, en gubbe som vill prata minnen eller några smågrabbar som vill prata prestanda!
Möjligen bidrar man lite till välbehövlig goodwill och nödvändig nyrekrytering dessutom...
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
björn.e skrev:
2625087 Jag hade en jäkligt kul kollega på mitt förra jobb. Kunde han jävlas med någon så gjorde ha det oftast med glimten i ögat men han kunde väll ibland gå lite väl långt i sin jakt. Då jag börjat tävla så satt vi och tjötade lite om hojåkning i allmänhet så där framåt natten. Han undrade då vad som fått mig att sluta åka landsväg osv. Samtalet flöt på och sen råkade jag nämna det där med vindrutespolare på bilen. Att man kan "duscha" hojåkare på motorvägen och att det inte är så kul Tänkte inte mer på det. En vecka senare kommer han med ett flin som får Pumba:s att blekna. Lite små flinade berättade han stolt över hur han "duschat" en hojåkare på motorvägen. Visst visst kul sa jag. Det går yterligare några veckor. Sen kommer han igen. Nu kan han nästan inte hålla sig för garv när han utbrister.
-Du fan vad arga ni hojåkare blir när man skämtar lite
-Va svara jag.
-Jo sööjjöö jag vinklade upp en spolare på bilen så den spruta över bilen. Sen dess har jag väntat på mitt offer och igår fick jag en ordentligt. Jag spola som bara den och han veva med armarna som en besatt fiskmås. Nu ligger han nästan på golvet och garvar. I det här läget kan man ju inte låta bli att skratta åt det hela…


björn

edit kanske fel tråd sorry
Säkert jättekul, tills den dagen han gör det mot "fel gubbe" dvs...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top