Franska främlingslegionen

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Någon här som vart nere och avverkat sina 5 år? Eller kanske mindre? Någon som har tänkt att åka dit? Det är självklart ett lockande arbete
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Självklart. :rolleyes:

Jag har sett ett par dokumentärer om det där. Otroligt att den faktiskt tillåts existera.

Av idioter, för idioter.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Har många gånger funderat på det men kommer nog aldrig dit trots allt, håller mig till svenska armén, det är tillräckligt för mig... ;)
 

Boris

Death on the dancefloor
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
NULL
vbg_snake skrev:
2620437 Någon här som vart nere och avverkat sina 5 år? Eller kanske mindre? Någon som har tänkt att åka dit? Det är självklart ett lockande arbete

Känner en som varit där 6 år, och du måste vara psykiskt(och fysiskt) stark för att klara det, det är ingen lek!
Man ska nog vara otroligt motiverad för att klara av det.
Jag har då svårt att förstå varför man söker sig dit om man kan undvika det.
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Finns ju en svensk major där som avverkat runt 20 år i legionen...

Någon som har någon bra infosida då jag haft funderingar också. Troligtvis blir det ju aldrig mer än funderingar heller, men det kan vara intresant att lära sig mer ändå :tummenupp
 

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Ort
Där
Hoj
650
var själv inne ett tag på att gå med (ungdomsfantasi), men efter allt jag läst om dem kom jag fram till att det inte var det jag ville. Nu snackar vi inte om artiklar från Aftonbladet om hur de tränas till kallblodiga mördare, utan en hel del dokumentärer och liknande om hur föredetta legionärer ser på deras tid. Uppfattningen jag har fått är att de verkligen behandlas som SKIT; Frankrike skickar främlingslegionärerna dit de inte vill skicka deras egna franska soldater, allmänt dålig behandling av försupna befäl o.s.v. Försök få kontakt med någon svensk som varit där, det är nog det bästa sättet att få en verklig bild av livet som legionär :tummenupp
 

Ten-0

[Enter cool message here]
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Hemma
Hoj
Ny till våren
Min morbror gjorde 20 år i legionen och därmed pension därifrån. Inget att rekomendera, killen är totalt fuckad i skallen efter allt han sett och varit med om.
 

Dark_Messenger

Guest
C.Barrow skrev:
2620610 Finns ju en svensk major där som avverkat runt 20 år i legionen...

Någon som har någon bra infosida då jag haft funderingar också. Troligtvis blir det ju aldrig mer än funderingar heller, men det kan vara intresant att lära sig mer ändå :tummenupp
Vi hade en lirare där jag gjorde lumpen som jag tror var major som varit där. Han hade respekt med sig bland de övriga befälen i varje fall. Vet att han snackade lite om det vid något tillfälle när alla var samlade. Hade typ 50-60 pers på sin lista över confirmed kills..
:hej
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Främlingslegionen upprättades för att ha någonstans att skicka kriminella och få ut dom ur landet.
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Ten-0 skrev:
2620655 Min morbror gjorde 20 år i legionen och därmed pension därifrån. Inget att rekomendera, killen är totalt fuckad i skallen efter allt han sett och varit med om.
Hahaha... Vilket betyg. :rofl
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
vbg_snake skrev:
2620437 Någon här som vart nere och avverkat sina 5 år? Eller kanske mindre? Någon som har tänkt att åka dit? Det är självklart ett lockande arbete

Det säger en del om dig.. Inget jag inte redan anat / sett tidigare iofs...
 

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Linköping
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
Främlingslegionen skulle jag låta bli, har ju en tradition att vara ett gömställe för kriminella. Så länge man inte är mördare eller terrorist så får man var med, eller så var det tidigare. Många gör ett namnbyte innan dom ansöker till legionen. Väl där så är det ju ingen lekstuga och krigsromantik är nånting man bör försöka växa ifrån.

Jag skulle göra mina äventyr i gröna kläder i utlandsmissioner för svenska försvaret under FN-flagg eller NATO flagg så har renare samvete om jag var du, legionen har inte alltid varit så snälla.
 

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
KGK skrev:
2620732 räcker med att se hur en del svenskar mår som gjort utlandstjänstgöring, var ett program om det för ett tag sedan
Jo helt klart kan man må dåligt efter en utlandstjänstgöring, men de vi skickar hamnar sällan i några riktigt påfrestande situationer som ett riktigt krig har. Dock ska man inte förringa de psykiska problem våra soldater kan ha vid hemkost. Försvaret tar hand och stödjer de som vill ha hjälp väldigt bra måste jag säga.
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Bus-Bo skrev:
2620742 Dock ska man inte förringa de psykiska problem våra soldater kan ha vid hemkost. Försvaret tar hand och stödjer de som vill ha hjälp väldigt bra måste jag säga.

Ändå kan det vara rätt lindrigt jämfört vad man kan uppleva som i främlingslegionen, de som var med i programmet delar inte din uppfattning:gnissla , snarare hur dåligt de blir omhändertagna, ersättning osv., fanns en länk till programmet förut.
 

Gabor

Guest
Att friviligt söka sig till en organisation, som endast är till för att stödja krigförande regimer, må sedan vara i försvarssyfte ellr ej är bland det absolut mest korkade som finns. De som tror sig se någon som helst glorifiering i detta är ännu mer korkade.
Alla barn tycker det är kul att leka krig, men i verkligheten finns det inget som heter " räkna till hundra å du är med igen" Främlingslegionen....:rolleyes: , jösses, vad flyr du ifrån egentligen vbg_snake ??
 

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
KGK skrev:
2620752 Ändå kan det vara rätt lindrigt jämfört vad man kan uppleva som i främlingslegionen, de som var med i programmet delar inte din uppfattning:gnissla , snarare hur dåligt de blir omhändertagna, ersättning osv., fanns en länk till programmet förut.
Jag vill då tillägga att det har blivit avsevärt mycket bättre omhändertagande på senare tid, jag vet inte vilka missioner de i programmet var på men kan tänka mig att det var bla Bosnien, där det inte var så lätt alla gånger. Det var just efter Bosnien-insattsen som man började inse hur dåligt folk kunde må efter en fredsinsatts. Nu när jag var iväg så fick vi mängder med informatoin, dels under utbildningen och sen när vi kom hem. Vill man få hjälp så är det inga somhelsta poblem i dagens läge. Vill man inte så kan de ju inte göra så mycket, även om de verkligen försöker.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Gröntjänsten är väl den samma för alla legionärer. Sen delas man väl in i olika tjänster. Inte bara dom extremt hårda specialförbanden utan även mer normala tjänster som motsvarar ingenjörskår, infanteri, transport, osv..
Så det finns väl ganska lugna tjänster där också.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top