Transportera bil

AGE

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
ra?
Hoj
Ingen =(
Någon som har tips på hur jag billigt transporterar en 1½ tons bil mellan sthlm och västerås, dragbilen jag har får inte dra eftersom det blir för tungt, så släp är inte ett alternativ.
 

Toxicity

Snart i ett dike nära dig
Gick med
22 Mar 2006
Ort
Ståkkhålm
Hoj
ÄrrSecks nollnoll
Jonathan. skrev:
2617866 Nää, du är ju blond så det förvånar mig inte. Och numera är du ju tant med så demensen har väl redan infunnit sig :hihi


Fifan :7peta Du vet att man ska respektera de äldre va? Snorunge! :arsele
Blondheten kan jag fan inte göra så mycket åt..jag har prövat att färga håret, men det hjälper fan inte :näsblod
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
AGE skrev:
2618258 Verkar som det är det enda alternativet, det är ju bättre än att putta den dit iaf. :tungan
År den körduglig så är det väl inget snack om saken.
 

AGE

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
ra?
Hoj
Ingen =(
Ricken skrev:
2618267 År den körduglig så är det väl inget snack om saken.

Jag tror du vet svaret på den själv, känns som det hade varit hyfsat onödigt att skapa tråden om det bara va att vrida om nyckeln. Å andra sidan vet jag faktiskt inte om det är så, det kanske bara är att skruva tillbaka allt och köra iväg, men faktum är att den inte har rörts på minst 15 år så jag tvivlar på att den vänder runt som den skall, sen är jag inte säker på att allt (brommsar osv. fungerar) + att Kjell och hans vänner inte är vidare roade av att man glider runt i en bil som senast kollades av besiktningen när lilli&sussie va populära.
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
AGE skrev:
2618278 Jag tror du vet svaret på den själv, känns som det hade varit hyfsat onödigt att skapa tråden om det bara va att vrida om nyckeln. Å andra sidan vet jag faktiskt inte om det är så, det kanske bara är att skruva tillbaka allt och köra iväg, men faktum är att den inte har rörts på minst 15 år så jag tvivlar på att den vänder runt som den skall, sen är jag inte säker på att allt (brommsar osv. fungerar) + att Kjell och hans vänner inte är vidare roade av att man glider runt i en bil som senast kollades av besiktningen när lilli&sussie va populära.
Nä, jag trodde inte heller att den var körbar, men när jag såg det inlägget så tvekade jag.

Men kolla upp lastbilstransporter, det finns ju en hel del som far runt i landet och fraktar bilar.
Ofta har dom inte fullt.
Kanske går o prata med nån chaffis på nåt fik o få det svart.
 

AGE

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
ra?
Hoj
Ingen =(
Ricken skrev:
2618287 Nä, jag trodde inte heller att den var körbar, men när jag såg det inlägget så tvekade jag.

Men kolla upp lastbilstransporter, det finns ju en hel del som far runt i landet och fraktar bilar.
Ofta har dom inte fullt.
Kanske går o prata med nån chaffis på nåt fik o få det svart.

Det va meningen att du skulle tolka det som att jag hellre "gör den körbar" än att putta den, har kollat runt lite men priserna är lite häftiga, va ett lite long shot men det kunde ju varit någon som visste vart man kunde hyra en http://traderamotor.msn.se/showObject.aspx__id~385279__hl~biltransport_bil eller liknande. för en rimlig summa.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
AGE skrev:
2618293 Det va meningen att du skulle tolka det som att jag hellre "gör den körbar" än att putta den, har kollat runt lite men priserna är lite häftiga, va ett lite long shot men det kunde ju varit någon som visste vart man kunde hyra en http://traderamotor.msn.se/showObject.aspx__id~385279__hl~biltransport_bil eller liknande. för en rimlig summa.
hur mycket får din bil dra då?
om du tar 2 bilar o lyfter ur motorn tänkte jag på.

Finns ju en del verkstäder/lackerare som har sånna.
Kanske nån sån som kan hämta den svart.
 

AGE

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
ra?
Hoj
Ingen =(
Ricken skrev:
2618296 hur mycket får din bil dra då?
om du tar 2 bilar o lyfter ur motorn tänkte jag på.

Finns ju en del verkstäder/lackerare som har sånna.
Kanske nån sån som kan hämta den svart.

Vet inte saab 9-5, problemet är ju att det blir ju BE kort om skiten väger över 1500kg, vilket det kommer göra.
Att plocka ur motor är inte ett alternativ, grejen är att jag vet att det är minst 1 mack som hyrt ut sånna bilar (som jag länka till) men dom hade sålt sin, så det borde ju inte vara helt omöjligt att få tag på.
 

Ten-0

[Enter cool message here]
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Hemma
Hoj
Ny till våren
Är du medlem på Zatzy tycker jag du ska PM:a Zerial där. Han verkar göra sånna grejer till hyffsade priser. Med bärgare då alltså.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
AGE skrev:
2618306 Vet inte saab 9-5, problemet är ju att det blir ju BE kort om skiten väger över 1500kg, vilket det kommer göra.
Att plocka ur motor är inte ett alternativ, grejen är att jag vet att det är minst 1 mack som hyrt ut sånna bilar (som jag länka till) men dom hade sålt sin, så det borde ju inte vara helt omöjligt att få tag på.
1370kg verkar det vara på en 95 kombi, 1390 sedan.
Har du papper på vad jänken (antar att det är det) väger?
 

AGE

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
ra?
Hoj
Ingen =(
Ricken skrev:
2618311 1370kg verkar det vara på en 95 kombi, 1390 sedan.
Har du papper på vad jänken (antar att det är det) väger?

Weight - 3564 - 3675 lbs, 1616.6 - 1666.9 kg hitta jag på i-net, har för mig att det står lite mer i reg. bes. (inte min bil så jag har inte 100 koll)
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
AGE skrev:
2618321 Weight - 3564 - 3675 lbs, 1616.6 - 1666.9 kg hitta jag på i-net, har för mig att det står lite mer i reg. bes. (inte min bil så jag har inte 100 koll)
men om du inte har några papper om vikt på ben så vet ju inte polis heller vad den väger, om det inte finns nån våg efter vägen.

Hade jag bott i Sthlm så hade jag kunnat kört den åt dig.
Men det borde finnas nån fler med E-kort i Sverige?
 

AGE

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
ra?
Hoj
Ingen =(
Ricken skrev:
2618323 men om du inte har några papper om vikt på ben så vet ju inte polis heller vad den väger, om det inte finns nån våg efter vägen.

Hade jag bott i Sthlm så hade jag kunnat kört den åt dig.
Men det borde finnas nån fler med E-kort i Sverige?

Nej, det är ju sant, men frågan är vad saaben tycker om att den ska dra 300-400 kg extra. Och vart hyr man ett bilsläp som klarar en bil på ca 1700kg, dom jag har hittat klarade bara 950kg.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top