Spinning Wheel lägger ner !!!

Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Tjena allihopa.

Var på Spinning Wheel idag.
(Nordens största MC-skrot, ligger i Tumba, södra Stockholm)

Fick infon att gubben går i pension nu, och ägaren då klappar igen verksamheten.

Allt är dock till salu, så om nån sitter på 11 mille så kan ni tjacka allting å fortsätta.
(3 mille för lagret, och 8 mille för lokaler & tomt.)

15 december tar dom tydligen ner skylten.

Tänkte jag skulle förmedla detta till er, om ni nu inte redan visste detta.
(Med reservation för ev. fel i infon.)

Skittrist tycker jag iallafall. :rolleyes:
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Sänker dom äntligen priserna då eller ?

Skall väl egentligen inte klaga då det inte finns allt för många konkurenter här i Sverige och att dom eventuellt försvinner är ju faktiskt lite tråkigt.
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Wiseguy skrev:
2615085 Sänker dom äntligen priserna då eller ?

Skall väl egentligen inte klaga då det inte finns allt för många konkurenter här i Sverige och att dom eventuellt försvinner är ju faktiskt lite tråkigt.
Frågade samma sak, men "egentligen inte" blev svaret.

Verkar iallafall inte bli nån slutrea, efter vad jag hörde.

Så det finns alltså ingenting gott med det hela. :gråta
 

Kenya

..
Gick med
20 Apr 2005
Ort
I ett hus
Hoj
ZX12R
Har haft en del olika hojar och behövt en hel del olika prylar men dom har ju f-n aldrig något.. när dom mot förmodan haft det (en styrkrona till cbr600f) så kostar det i stort sett som nytt..

Så.. vem bryr sig...:arsele

Vill man ha en skrot köper man hos www.mvhonline.de :yoparty
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Kenya skrev:
2615099 Har haft en del olika hojar och behövt en hel del olika prylar men dom har ju f-n aldrig något.. när dom mot förmodan haft det (en styrkrona till cbr600f) så kostar det i stort sett som nytt..

Så.. vem bryr sig...:arsele

Vill man ha en skrot köper man hos www.mvhonline.de :yoparty

Vet folk som fått priser på begagnat som var dyrare än vad det hade blivit att köpa nytt i butik..så klaga inte.. :rolleyes: :D
 

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Ja
Hoj
Honda
Sr ut att vara en jävla massa prylar när man kollar in där men dom har aldrig någon man behöver plus att det som sagt är skitdyrt.
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Fick faktiskt en visning, för ett par år sen, och de hade verkligen otroligt mycket grejjer. Problemet var att de inte riktigt hade koll på lagret, varför man oftast fick svaret att de inte hade det man sökte efter.
En del av det som fanns i lagret var sprillans nytt men vad hjälper det när ingen vet att det finns där.

De hade också ett antal fina gamla rejshojjar från Yamaha med intressanta tekniska lösningar.

Fast de var dyra så tycker jag att det är synd att de försvinner...
 

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Ort
Hedemora
Hoj
Tiger 800XCx
Känns inte som någon förlust.
Dock har han lite häftiga Racerhojar i garaget.
 

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
Otroligt att dom lyckats hålla sig vid liv hela tiden. Har samma erfarenheter som resten verkar ha. Okunniga, ointresserade och dyra. Har dock även jag fått en rundvisning när jag stod på mig och hävdade att det måste finnas ett beggat framdrev kvar på nån motor trots att gubben hävdade motsatsen. Imponerande skrotsamling i dom bakre regionerna. Och visst fanss det drev kvar på varannan motor plus en jättekartong med osorterat. :)
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
BMW K1600B GA-22, FD. (BMW K1600B, BMW K1600GTLE, BMW K1600GTL, GSX 1400 (1550))
Jag har bara köpt en pryl där för länge sedan.
Det var en ny toppkåpa till min VF1000R en original kostade 22500kr då:skrämd
Spinning Wheel 2500kr... men då ringde han upp några dagar senare och sa att han ville ha mer betalt... det fick han inte. Och jag köpte inget mer där.:tungan
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag tror gubben där lider av samlingsmani och har svårt att skilja sig från sina gamla smutsiga delar, och därför tar han 500,- för en rostig gammal blinkers till en xj600-83 typ.

Fast jag har bara sålt grejer dit, inte köpt. Han betalar riktigt bra:tummenupp Därav priserna kanske...
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Hehe... där ser man... :tungan

Jag har iofs bara köpt ett par saker där, delar som jag inte lyckats få tag på annars.
Priset är ju som sagt knappast gratis, men finns det ingenstans att få tag på, så är ju nordens största MC-skrot ganska bra att ha i närheten (av mig).


Men men... då är det väl bara bra att ingen blev ledsen över att dom försvinner iallafall. :)
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
War-psycho skrev:
2615077 Tjena allihopa.

Var på Spinning Wheel idag.
(Nordens största MC-skrot, ligger i Tumba, södra Stockholm)

Fick infon att gubben går i pension nu, och ägaren då klappar igen verksamheten.

Allt är dock till salu, så om nån sitter på 11 mille så kan ni tjacka allting å fortsätta.
(3 mille för lagret, och 8 mille för lokaler & tomt.)

15 december tar dom tydligen ner skylten.

Tänkte jag skulle förmedla detta till er, om ni nu inte redan visste detta.
(Med reservation för ev. fel i infon.)

Skittrist tycker jag iallafall. :rolleyes:

Åker man äldre Suzuki så är det bara MC-shopen i K-d som gäller...bra priser, bra utbud och bra service. SW har inte kommit upp i godkänt på någondera och då kan man lika gärna klappa igen.
 

Le Mans

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2006
Ort
sthlm
Hoj
ducati
:fakta "Jag tror gubben där lider av samlingsmani och har svårt att skilja sig från sina gamla smutsiga delar, och därför tar han 500,- för en rostig gammal blinkers till en xj600-83 typ."

ORD!
:2cool
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Instämmer med övriga, längre funderat på hur de kan gå runt! Fast kundkretsen kanske är folk med hojar från tidigt 80-tal? Jävligt dyra är(var) de iaf, 600spänn för bara glaset till baklampan på TL1000.
 

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Ort
Utanför Ulvatorp
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
Kan ingen köpa skiten o göra nåt vettigt av det då? De e ju bra med en skrot ibland. Det är väl för dyrt med 11 mille förstås???
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Johan skrev:
2615353 Otroligt att dom lyckats hålla sig vid liv hela tiden. Har samma erfarenheter som resten verkar ha. Okunniga, ointresserade och dyra. Har dock även jag fått en rundvisning när jag stod på mig och hävdade att det måste finnas ett beggat framdrev kvar på nån motor trots att gubben hävdade motsatsen. Imponerande skrotsamling i dom bakre regionerna. Och visst fanss det drev kvar på varannan motor plus en jättekartong med osorterat. :)
Samma erfarenheter här..
För att driva en skrot/beg-pryl-business idag krävs en bra och välfungerande databas så att man vet (eller på några sekunder kan kolla) vad som finns i lager. Att klassificera och sortera är vad ju en stor del av arbetstiden nog går till.
Är man inte intresserad av det tekniska (=dator/datateknik) ät man nog helt körd idag.
Köpte för många år sen (tidigt 80tal) en bilmotor på en mycket progressiv skrot, de visste exakt vad som fanns i lager inkl kvalitetsnivån, utan att kolla fysiskt.
(Hittade en motor med hela 1900mil och när jag fick ut den var den som ny, tritvättad och allt.)
 

RTR

Hjulben
Gick med
26 May 2003
Ort
Bålsta
Hoj
ART GSX-R1000
Tydligen har ingen försökt pruta
Man ska pruta tills man skäms och sen dela på hälften
och ofta så har SnålJanne släppt prylarna ändå.

Kanske funkar på hela lagret åxå !
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Johan skrev:
2615353 jag stod på mig och hävdade att det måste finnas ett beggat framdrev kvar på nån motor trots att gubben hävdade motsatsen. Imponerande skrotsamling i dom bakre regionerna. Och visst fanss det drev kvar på varannan motor plus en jättekartong med osorterat. :)

"jag vet att ni har grejer, släpp fram mig -här ska handlas!" :lol
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top