Ducati presenterar officiellt hypermotard!!!!!!!

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Den kommer att finnas med i Bomber Magazine där den testas på olika spännande sätt...:D :tuttar
 

Bifogat

  • Ducati_Hypermotard_Xaus.jpg
    Ducati_Hypermotard_Xaus.jpg
    114 KB · Visningar: 151
  • Ducati_Hypermotard_Xaus4.2.JPG
    Ducati_Hypermotard_Xaus4.2.JPG
    88.3 KB · Visningar: 148

Klabbe

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2005
Ort
Södertälje
Hoj
SP1'a -01, XR 650R SM, Minimoto 14e (Leopard Streetfighter Edition)
Hur är service intervallerna på ducce och vad kostar en service?

Man har ju hört att det är ganska dyrt...

/ Klabbe
 

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 690 Power
Hur är service intervallerna på ducce och vad kostar en service?

Man har ju hört att det är ganska dyrt...

/ Klabbe
Ducati har till 2007 sänkt sina servicekostander med 50% bla genom längre intervall och billigare delar och verkstadskostnad. Kolla BIKEs test av 1098 mot konkurrenterna, där får Ducatin bästa ekonomi trots högst inköpspris!
En relativt enkel okomplicerad motor med extramt gott om åtkomst bör ju ge rätt låga kostnader. Det enda som kan komma att kosta lite mer är väl när man väl behöver göra en ventiljustering som är lite pilligare än normalt. Enligt rykten är dock den nya 1000/1100 DSmotorn extremt stadig i sin uppbyggnad och behöver sällan justeras
//m
 

TheDuke2

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2005
Ort
Raufoss ,Norge
Hoj
2004 KTM Duke II ,2007 KTM 525EXC, Honda TRX450R
Synes nebbet på denne er minst like ugly som KTM 690 ,og monosving ser bare dumt ut på motard. Men så er vel dette strengt talt ikke en motard ,men en Multistrada med annen plast.
 

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 690 Power
Jaa ,vad kostar lilla o stora servicen på en Ducati ??
Jadu, ingen anning faktiskt. Byta olja o filter kan man ju göra själv. Kamrembyte på Issis Monster gick på knappt en tusenlapp inkl remmar. Inga svåra momant bara man har rätt prylar vilket gör att det går fort på verkstad=inte lika dyrt.
Fick just reda på klara besked, helservice på en Ducce Monster 1000 kostar 3000. Rätt oki tycker jag!
//m
 

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 690 Power
Här har ni en ride review från norska MC24 på hypermotarden: http://www.mc24.no/article.php?articleID=468&categoryID=116
Tackar tackar!
Fin läsning o läckra bilder. Förstår inte att de svenska tidningarna ska va så långsamma...
Jepp, de verkar ju nöjda med hojen, skulle dock va kul att se den på en riktig motardbana, om den är helt värdelös där eller om man kan ha kul ändå...
Hoppas de kommer in snart så man kan få provköra lite!
//m
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tackar tackar!
Fin läsning o läckra bilder. Förstår inte att de svenska tidningarna ska va så långsamma...
Jepp, de verkar ju nöjda med hojen, skulle dock va kul att se den på en riktig motardbana, om den är helt värdelös där eller om man kan ha kul ändå...
Hoppas de kommer in snart så man kan få provköra lite!
//m

Menar du då grus och hopp oxå så antar jag du blir missnöjd och utfattig efter att ha slagit sönder enkelsvingen på tredje varvet :(
Eller så går det asläckra hjulen först och du blir lika besviken...

Eller så har jag fel och allt hårt blir som rosa moln med sockervadd i varje kurva :tungan
 

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Hus med för litet garage...
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09

Stilo

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Falkenberg
Hoj
-
Häftig hoj, men på något sätt känns det som att Ducati är hopplöst efter med sina luftkylda motorer, det borde vara dags för en ny "L-twin" till dom "billigare" hojarna nu, hur länge har denna motorns grund levt egentligen?

Hade nog satsat på Aprilias nya 750 motard istället...fast den kommer ju först till 2008...750 kubik med samma effekt som Ducatis 1100
 

Bifogat

  • 2008_Aprilia_SL750_Motard_0.jpg
    2008_Aprilia_SL750_Motard_0.jpg
    119.2 KB · Visningar: 126

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 690 Power
Nja, säg inte det. Efter i teknik, ja kanske. Efter i prestanda, definitivt inte! De nya 1000/1100 går som bara den, jag kan varmt rekomendera en provtur. Aprilian ser ju hemsk ut :gnissla Samma effekt ja, men definitivt inte samma vridmoment på långa vägar! 103Nm vid 4900rpm är ganska svårslaget kan jag lova! Jag tycker det är bra att de kan använda den gamla spisen så länge som miljökraven tillåter. De nya är ju godkända enligt EURO3. En luftkyld motor är billigare och i många fall lättare än ett vätskekylt syskon. Dessutom fin att se på:)
Enligt rykten är de på väg hem nu så snart kan man kanske hinna få en provtur, vem hinner först:D
//m
 
Last edited:

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 690 Power
Om ni inte var sugna på en Hypermotard innan så kommer definitivt den här videon att få er att ändra uppfattning. :rolleyes:

http://www.youtube.com/watch?v=MwoGB3yrsOc
haha, nog för att det var blött under provkörningen men de kör ju som kärringar:tuttar
Hojen finns förresten till allmän beskådan hos Ducati Stockholm om nån är sugen att se underverket i verkligheten. Jag svänger förbi senare idag o
fån-glor lite :gnissla
//m
 

Renga

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2004
Ort
STHLM
Hoj
Hojlös...
Nja, säg inte det. Efter i teknik, ja kanske. Efter i prestanda, definitivt inte! De nya 1000/1100 går som bara den, jag kan varmt rekomendera en provtur. Aprilian ser ju hemsk ut :gnissla Samma effekt ja, men definitivt inte samma vridmoment på långa vägar! 103Nm vid 4900rpm är ganska svårslaget kan jag lova! Jag tycker det är bra att de kan använda den gamla spisen så länge som miljökraven tillåter. De nya är ju godkända enligt EURO3. En luftkyld motor är billigare och i många fall lättare än ett vätskekylt syskon. Dessutom fin att se på:)
Enligt rykten är de på väg hem nu så snart kan man kanske hinna få en provtur, vem hinner först:D
//m

Highlands standard motor har 104 Nm vid 4000rpm och den har ju funnits ett tag nu :yoparty
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top