Ducati presenterar officiellt hypermotard!!!!!!!

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Hus med för litet garage...
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
Dämparinsats till Termis helsystem!

Hej Hopp!!

Finns det någon i detta forumet som har Termignioni helsystem med singeldämpare på sin Hypermotard??

Jag skulle behöva låna en sån dämparinsats för att kunna få igenom min minst sagt odiskreta ducce genom besiktningen. Jag har en Monster S4 med dubbla pipor och har redan 1 st dämparinsats men behöver låna ytterligare en...
(ja.. jag har testat DB-Killers från Ducce-Sthlm, men då väsnas han ännu mer!?!?!?)

Jag vill alltså inte behålla den utan bara låna den några timmar. (den 2/7)

Någon som kan tänka sig att förbarma sig!?!??!
Gärna i närheten av Stockholm...

Skicka PM!!

Puss å Gull!! :tuttar

issi
 

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Bump! Varför har denna Hypermotard tråd med så mycket smaskig info glömts bort?

Jag går i köptankar. Tänkte åka o testköra en demohoj när vädret tillåter men dom har bara en 796 som demo. Hur stor är skillnaden? Lite av de brutala bottenvridet som de skrivits mycket om i den här tråden lär ju saknas men känns den smidigare? Någon som har kört båda som vill ventilera sina åsikter? Sneglar även lite på KTM.. /Johan
 

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Hus med för litet garage...
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
Jag går i köptankar. Tänkte åka o testköra en demohoj när vädret tillåter men dom har bara en 796 som demo. Hur stor är skillnaden? Lite av de brutala bottenvridet som de skrivits mycket om i den här tråden lär ju saknas men känns den smidigare? Någon som har kört båda som vill ventilera sina åsikter? Sneglar även lite på KTM.. /Johan

Jag har både en Hypermotard 1100 och en Superduke R hemma i garaget. Har även provkört 796:an men blev inte alls övertygad, som du säger saknas mycket av brutalvridet som finns i 1100 och dessutom känns den lite.... hmm... "billig" om du förstå vad jag menar.
Om du är bankörningsfantast finns risken att du kommer sakna en del hästar med HYM1100, den har bara strax över 80... Men om du har planer på att köra i stan och små kurviga vägar i skogen kommer du vara kung på en HYM1100.
Vill du ha lite mer pulver så ska du testa KTM, bra vrid med en härlig kick på toppen. Superduken är riktigt trevlig på bana och har ett utseende som får vilken svärmor som helst att börja gråta :D

Vad du än väljer är du helt inne på rätt spår, V-Twin rockar :tummenupp

Passa på att gå på 2 hjul mässan så får du chansen att torrbryta båda.
Jag står i KTM-montern om du vill ha hjälp att bli nerlurad i det oranga träsket :hihi

//issi
 

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Ort
08
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Det går även att skrämma hym1100 om man vill ha lite mer pulver.
Jag har 89 häst / 92 Nm på bakhjulet och det var inte så fasligt dyrt att komma dit.
Fast jag kan ju villigt erkänna att jag börjar få lite dåliga tankar om en streetfighter s i stället just
för att orka med sporthojarna bättre på rakorna när man kör bana.
 

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Hus med för litet garage...
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
Det går även att skrämma hym1100 om man vill ha lite mer pulver.
Jag har 89 häst / 92 Nm på bakhjulet och det var inte så fasligt dyrt att komma dit.
Fast jag kan ju villigt erkänna att jag börjar få lite dåliga tankar om en streetfighter s i stället just
för att orka med sporthojarna bättre på rakorna när man kör bana.

Om du inte blåser av innan... :hihi
Streetfightern har om möjligt ännu sämre vindavvisning än vad Hypermotarden har, sen sitter man som en påse nötter på den... MEN det är lite av det häftigaste som finns på 2 hjul :yoparty

Det stod mellan Streetfightern och SuperDuke R när jag skulle köpa nytt. Fick den fantastiska möjligheten att låna en Streetfigher en vecka, men den är FÖR extrem och för obekväm så valet föll till KTM:s fördel. :tummenupp

//issi
 

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
En vän till mig har streetfightern så jag har provkört den. Motorn är brutal! Särskilt efter att ha åkt 450cc hela sessongen.
Men jag gillade inte riktigt körställningen. Vill ha mer åt motardhållet.

Funderar mellan KTM 690 SMC, KTM 990 SMR och Hypermotard. Var o klämde lite på en 690 för ett tag sen men jäklar vad hård den var. Min 450 kändes ju nästan komfortablare.
990 å andra sidan, grymt läcker men dyr och ser stor ut? Kanske Hypern kan vara bästa kompromissen. Mer komfort o mos än 690:n men mindre och smidigare än 990? Av bilder att döma iaf, har aldrigt klämt på 990 SMR:n. De ger sig kanske efter provkörning.
 

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 690 Power
Kanske Hypern kan vara bästa kompromissen. Mer komfort o mos än 690:n men mindre och smidigare än 990? Av bilder att döma iaf, har aldrigt klämt på 990 SMR:n. De ger sig kanske efter provkörning.
Mycket bra sammanfattat faktiskt, huvet på spiken...
Hur underbar motor 950/990 än må ha så är det en klumpeduns jämfört med Hypermotarden och Duccen slår dessutom Katoomen i det goa bottendraget, upp till 6000 rpm hänger du av de Orangea sen blir det jobbigare:rolleyes:
Glöm förresten inte KTM 990 SMT, MYCKET rolig maskin, körde nog snabbast med den i somras på KTMs bandag, i jämförelse med RC8 och SuperdukeR
//M
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Hej .
Jo , nu är jag på väg att åka Hypermotard evo sp -10 i vår :)

Va lite fundersam angående effekten som har putsats lite till -10 ca 88 hästar på hjulet orginal och med helsystem kanske 93-95 ? Inte så illa med tanke på att man blir frånåkt redan nu av vissa Ktm 690 på gelleråsen hehe

Att en 125a med 32hk drar 1.18 på åsen får ialf mig att fundera på detta med att man vill ha så mkt effekt helst 150hk+ på hjulet ..

Sedan så är det väldigt kul att åka om "kåphojar" med halva effekten när man väl lyckas då :) bara det är guld värt .


Vem av er är det som brukar åka på tuvvis med en röd hym .. Druid ?

För min del så blev jag såld på 1100 evo -sp genom att jag inte kunde sluta stirra på alla smaskiga detaljer och den finish det är gjort , körställningen på -10 känns mkt bättre tycker jag då

Vi ses .
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top