Jag är kär i 90-talet!

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
KTM 690 SMC R och Suzuki GSXR-600R
Jag är ganska säker på att det är ett 52. Väl?

1.jpg2.jpg Haha..ditt minne är fantastiskt, det är storlek 52. Visst var det någon rejserkändis som hade haft det stället på 90-talet?

Bra skick men kan behöva en omgång läderfett.
 

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
KTM 690 SMC R och Suzuki GSXR-600R
Det har vunnit Stockholm Open, dragracing för motorcyklar i början av 90-talet.

Så var det ja en lokal kändis i alla fall, tror jag minns att hojen var en Suzuki GSX-R omlackad i färg som matchade stället och hade blå gaffelben...nåja väldigt mycket 90-tal över stället.
 

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Smögen
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
Fantastisk samling! Kul att den generationens hojar får lite uppskattning! Har du någon favorit av dem?
Måste erkänna att jag drömmer om att han en liknande uppställning i garaget någon dag. En röd/vit ur-R-1:a eller en fin luft/olje-gixxxer får det verkligen att vattnas i munnen!
Skulle nog säga att det är första generationen Fireblades som ligger mig varmast om hjärtat.
Men en riktigt cool grej är att köra GSX-R750 -85, Fireblade -92, R1 -98 och RSV4 Factory, i den ordningen efter varann på samma dag och på samma favoritvägar, då får man uppleva 25 års mc-utveckling på några timmar:yoparty
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
https://youtu.be/O0c7jCBSRwA
En episk nittiotals-kamp mellan en SRAD och en zx7r, något att fördriva tiden med en snöig vinterdag som denna. 44teeth är i mitt tycke den mest underhållande youtube-kanalen just nu!
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Älskar min "madam", Suzuki GSX1100F -94. Svår att skeda med iofs då hon är ganska klumpig och tung i sängen. En arbetskamrat retar mig med att hon är ROSA!!! Inte sjuttsingen är hon rosa? Eller?

Suzuki GSX1100F.jpg
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Har ett sådant som skulle behöva komma ut garderoben och möta en samlare...storlek 54 men måste kolla skicket på det. Saknas puckar.

Jag kan ta bort den/det som en kompis säger ibland.... Om du sänder det till mig så kan jag fetta in det vårda det och se till att de synes offentligt emellanåt... 90-talet! "Rosa!lite!" Har ett likadant, köpte precis men fel storlek, 48. Å det kan jag inte lufta på hoj, behöver minst...... 52 ofta, Ibland funkar 52... men efter Jul å så. Men jag kan ha två, typ Twins! Mvh Toyman
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Så Jag är inte helt ensam med min udda läggning? skönt att veta.

Då utlyser Jag en tävling om vem som kan lägga upp den mest färgsprakande 90-talarn. Vinnaren får köpa hojen ifråga till mig.

Jag börjar. YZF750 -94

"Vågade färger" blir vanligare inom MotoGp och SBK, alltså fullt möjligt att du även blir :kär i 20-talet om trenden smittar av sig.
Vågar Japanska tillverkare ta det steget igen ?
 

Bo_jahn

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Askersund
Hoj
GSXR 1000 x2, KX 125; EC300
Brukar söka ibland efter första generations fireblade 1992 med den svart/gråa/silver dekoren

889_0.jpeg


...Men det verkar helt omöjligt att hitta någon sådan idag, nästan alla är vit/blå/röda. De är så ovanliga även på ebay och mobile.de så jag börjar fundera på om de ens såldes här i Sverige eller fanns de bara på bild i tidningar? Eller ville alla ha den vita?
 
Last edited:

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Brukar söka ibland efter första generations fireblade 1992 med den svart/gråa/silver dekoren

889_0.jpeg


...Men det verkar helt omöjligt att hitta någon sådan idag, nästan alla är vit/blå/röda. De är så ovanliga även på ebay och mobile.de så jag börjar fundera på om de ens såldes här i Sverige eller fanns de bara på bild i tidningar? Eller ville alla ha den vita?

- Den där var snygg! (för att inte vara Kawasaki : )
 

ZX9xpress

Medlem
Gick med
7 Oct 2011
Ort
Leksand
Hoj
Aprilia RSV Mille 2001 (turbo), GSXR1000 k8, Kawa ZX9 turbo

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Smögen
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
Brukar söka ibland efter första generations fireblade 1992 med den svart/gråa/silver dekoren

889_0.jpeg


...Men det verkar helt omöjligt att hitta någon sådan idag, nästan alla är vit/blå/röda. De är så ovanliga även på ebay och mobile.de så jag börjar fundera på om de ens såldes här i Sverige eller fanns de bara på bild i tidningar? Eller ville alla ha den vita?

Men attans, det står visst en i mitt vardagsrum, bortskänkes mot avhämtning...naa, kanske inte:tungan
2019-02-05 19.12.59.jpg

Men jodå, dom såldes allt här hemma och i Tyskland, men som du säger, då som nu är det röd/vit/blå(-92) som är mest eftertraktad, men att hitta en sådan i rätt skick här hemma skulle jag vilja säga är svårare än den svarta.
 
Last edited:

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Men attans, det står visst en i mitt vardagsrum, bortskänkes mot avhämtning...naa, kanske inte:tungan
View attachment 447613

Men jodå, dom såldes allt här hemma och i Tyskland, men som du säger, då som nu är det röd/vit/blå(-92) som är mest eftertraktad, men att hitta en sådan i rätt skick här hemma skulle jag vilja säga är svårare än den svarta.

- Jag tycker den svarta är bra mycket läckrare. Sådäså...
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Jag är kär i nittiotalet.
??? Hände en hel del då. "färg&form" "förgasare&insprutning"

IMG_0208 (1280x960).jpg IMG_2252 (1280x960).jpg
IMG_1212 (1280x960).jpg Skärmklipp 15.JPG

Mvh Toyman
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top