Information gällande år 2007 års körningar.

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
YZF R6 -00
Denna tråd kommer att fyllas på under vintersäsongen.

Efter möte med Sturup Raceway har vi kommit fram till följande saker som kommer att gälla framöver:

* Bullerbegränsning på 95 dB. Gränsvärdet avser förbipasserade.

* När ni tar er till och från banan, ta det lugnt. Vi har fått klagomål på oss från boende i området om höga hastigheter och fram- och bakhjulskörningar.
Om vi inte sköter detta kan eventuella om- och tillbyggnader av banans sträckning äventyras.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Kurvmakaren skrev:
* När ni tar er till och från banan, ta det lugnt. Vi har fått klagomål på oss från boende i området om höga hastigheter och fram- och bakhjulskörningar.
Om vi inte sköter detta kan eventuella om- och tillbyggnader av banans sträckning äventyras.
Alltså, sånt där är så jäkla onödigt. Kacka gärna, det är en nödvändighet, men inte i eget bo :arsele
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Bingo skrev:
2602937 Alltså, sånt där är så jäkla onödigt. Kacka gärna, det är en nödvändighet, men inte i eget bo :arsele

Jag tror det är ganska många "besökare" som gärna drar en repa till o från Sturup. Det kan vara vettigt att be polarna att ta det lugnt om dom ska ut o kolla.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Kurvmakaren skrev:
2602976 Skall genast bättra mig på den punkten......NOT :tungan
Mmmm, du försöker skämta bort det men vi har nog sett dig komma farandes på slangen :mad: :lol
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Jag gissar att samma personer som reagerar för det här "Vi har fått klagomål på oss från boende i området om höga hastigheter och fram- och bakhjulskörningar." också reagerar för buller. Vi väsnas en hel del på söndagarna o ganska ofta under hela sommarn. Lika bra vi anpassar oss efter gällande regler med en gång. Dom hade kommit förr eller senare ändå.
 

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Ort
sKåNe
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
:galen Jä.... buskörare:mad: nu får inte jag sprida välljud längre pga er...., jag ska fa....:fatta! skiten ur er :finger
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
*Superlight* skrev:
2607861 :galen Jä.... buskörare:mad: nu får inte jag sprida välljud längre pga er...., jag ska fa....:fatta! skiten ur er :finger
Ja men kom och ta för dig bara då föffan :mad: :finger :machinegu :kulspruta
 

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Ort
sKåNe
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Bingo skrev:
2607895 Ja men kom och ta för dig bara då föffan :mad: :finger :machinegu :kulspruta

po.gif
Nu har du fanimej skiiitit i de blå skåpet :finger ,
nono.gif
så ska jag ska sätta av dig i första bästa bollhav :fakta Sen ska jag
FIREdevil.gif
:fatta! :smasha
greenchainsaw.gif
 

Robz

Guest
Bullerkravet verkar orimligt!
Klarar som sagt flygplan och crossar detta?
Hur med alla bilar som tävlar där?

Är detta ett beslut eller önskemål?
 

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
YZF R6 -00
Robz skrev:
2608505 Bullerkravet verkar orimligt!
Klarar som sagt flygplan och crossar detta?
Hur med alla bilar som tävlar där?

Är detta ett beslut eller önskemål?


Det är inte orimligt.
Varje bullerkälla i ett område som detta bedöms separat.
Flygbuller är ett bekymmer som även Luftfartsverket och flyplanstillverkarna jobbar på och de FÅR ner sitt buller genom ett antal åtgärder.
Crossarna har fått sin del av kakan avseende bullerklagomålen.

Vi måste se det som så att vi alla skall hålla nivån nere så att vi kan få fortsätta köra på banan i framtiden samt att vi skall kunna bygga ut den ytterligare utan att alla som bor i närheten skall ha vatten på kvarn i sitt klagande vid en sådan utbyggnad.

Det är beslutat från banägaren. Att hålla sig vän med sina grannar är ett måste om man driver en motoranläggning.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Kurvmakaren skrev:
2608538
Det är beslutat från banägaren. Att hålla sig vän med sina grannar är ett måste om man driver en motoranläggning.
Se nu till att respektera detta, annars har vi snart ingen bana alls att köra på, det är samma sak på Knudan.

Väg in vad som är viktigast, att få bullra eller att få köra bana.
 

Robz

Guest
OK... då är det original som gäller (20 000:- för mig :gnissla )

En annan fråga - det står på inbetalningsinfon att kravet på TF upphör...
Ingen info på hemsidan än - vad gäller nu?
Alla grupper blir trafik-oförsäkrade?

Å andra sidan så gäller väl fortfarande Helförsäkringen i de fall bolagen har passusen "Gäller ej vid tävling, eller träning inför tävling"?
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Robz skrev:
2610269 OK... då är det original som gäller (20 000:- för mig :gnissla )

En annan fråga - det står på inbetalningsinfon att kravet på TF upphör...
Ingen info på hemsidan än - vad gäller nu?
Alla grupper blir trafik-oförsäkrade?

Å andra sidan så gäller väl fortfarande Helförsäkringen i de fall bolagen har passusen "Gäller ej vid tävling, eller träning inför tävling"?
Den här: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/APRI...002QQitemZ120052959840QQrdZ1QQsspagenameZWDVW
kommer förmodligen att gå för en bra bit under 100 USD. Till min brukar de går för mellan 30 och 50 - om de alls blir sålda. Originaldämpare kostar typ ingenting på ebay. Köper du i god tid så kostar frakten inte särskilt mycket heller. För under en tusenlapp har du en felfri original dämpare hemma om du orkar kolla lite.
 

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
YZF R6 -00
Robz skrev:
2610269 OK... då är det original som gäller (20 000:- för mig :gnissla )

En annan fråga - det står på inbetalningsinfon att kravet på TF upphör...
Ingen info på hemsidan än - vad gäller nu?
Alla grupper blir trafik-oförsäkrade?

Å andra sidan så gäller väl fortfarande Helförsäkringen i de fall bolagen har passusen "Gäller ej vid tävling, eller träning inför tävling"?


Vi kommer ut med info om trafikförsäkringen inom kort.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Robz skrev:
2610269 OK... då är det original som gäller (20 000:- för mig :gnissla )

En annan fråga - det står på inbetalningsinfon att kravet på TF upphör...
Ingen info på hemsidan än - vad gäller nu?
Alla grupper blir trafik-oförsäkrade?

Å andra sidan så gäller väl fortfarande Helförsäkringen i de fall bolagen har passusen "Gäller ej vid tävling, eller träning inför tävling"?
Har ett önskemål:

Kan vi anordna en "inmätning" av bullernivån innan säsongen drar igång så att man kan få en hum om hur man ligger till i bullernivå.
95 dB i förbifart innebär att man kan väsnas rätt mycket. Frågan är bara HUR mycket.

Går vi på de mätningar som gjordes inför Knutstorpskörningarna så klarade jag 95 dB med Duccens kolfiber Termisar på och VFR:en med sitt Scorpion slip on (på BKK) var inte ens i närheten.
 

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
YZF R6 -00
Maverick_ou812 skrev:
2610628 Har ett önskemål:

Kan vi anordna en "inmätning" av bullernivån innan säsongen drar igång så att man kan få en hum om hur man ligger till i bullernivå.
95 dB i förbifart innebär att man kan väsnas rätt mycket. Frågan är bara HUR mycket.

Går vi på de mätningar som gjordes inför Knutstorpskörningarna så klarade jag 95 dB med Duccens kolfiber Termisar på och VFR:en med sitt Scorpion slip on (på BKK) var inte ens i närheten.


Har du din motorcykel godkänd för gatkörning så gäller en bullergräns på 103 dB vid mätmetod enligt vägverket och polisens direktiv.
Denna gräns är jämförbar med 95 dB förbipasserande.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top