Nikko Bakker!!

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
View attachment 452140


Denna finns söder om Kalmar....Fattar inte varför den blir upp och ner :tungan

Å vad kul att just den här dök upp tråden. Är den i samma fina skick fortfarande? Har bildgooglat efter den i många år utan att hitta något som påminde om den. Minns att jag och brorsan stod och dreglade över den när vi hade fått följa med pappa till Claessons. När jag såg den såldes den begagnad och om jag minns rätt var den då dyrare än en splitterny GSXR1100. Kan den varit reggad som en -88 kanske? Innebär det att den har 1052cc motorn? Är det kåpan från en dubbel-R och är den en "One of a kind" eller har den något syskon med likadant kåpset och lackering? Hur som helst borde det ha varit någon gång runt -90 som jag såg sen senast hos Claessons eftersom jag har för mig att Suzuki hade släppt 1127cc motorn med ett mycket modernare utseende som gjorde starkt intryck på undertecknad. Märkligt vad sådant man dyrkade i 10-15-års ålder satt avtryck upp i vuxen ålder.

Någon Bakker i den här specifikationen blev det aldrig, men väl en lite mer överkomlig Yoshimura-lackad GSXR1100-89 som jag ägt sedan 2005 och fortfarande håller högt.

Tack för bilderna Katana-pilot!:bow

/BG
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top