Nikko Bakker!!

BakkerSuzuki

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Landet
Hoj
Nico Bakker 1985
Bakker reportage

Reportage från BAKKER Framebouw

Bakker reportage04.jpgBakker reportage05.jpgBakker reportage06.jpg

tack till Laidback för bilderna
 
Last edited:

BakkerSuzuki

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Landet
Hoj
Nico Bakker 1985
Gammal reklam

Gammal reklam, hur många gånger läste man den :hihi

Bakker Claessons reklam01.jpgBakker Claessons reklam02.jpg

tack till Laidback för bilderna
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Last edited:

Ducatisteen

Medlem
Gick med
12 Feb 2010
Ort
Klippan
Hoj
Ducce851S, UrMonster900, NicoBakkerQCS mm
Blev ju bra det där! Fattar inte varför jag inte lyckades? :va
Det måste väl ha varit Claessons som tagit fram särtrycket i reklamsyfte, antar jag?

Riktigt roligt! Det har jag aldrig set innan! Kan det ha varit ett särtryck till mc-mässan i Göteborg?. Tack för besväret!. Och säg hur blev det med omförnicklingen av din Bakkerram???..
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Riktigt roligt! Det har jag aldrig set innan! Kan det ha varit ett särtryck till mc-mässan i Göteborg?. Tack för besväret!. Och säg hur blev det med omförnicklingen av din Bakkerram???..

Det är bara kul att få dela med sig! :)

Men jag tror du blandat ihop mig med nån annan, för jag har aldrig ägt nån Bakker.
 

Ducatisteen

Medlem
Gick med
12 Feb 2010
Ort
Klippan
Hoj
Ducce851S, UrMonster900, NicoBakkerQCS mm
Det är bara kul att få dela med sig! :)

Men jag tror du blandat ihop mig med nån annan, för jag har aldrig ägt nån Bakker.

Förlåt mig men vist har jag blandat ihop men inte är artikeln sämmre för det! Då skulle du förslagsvis överväga att berika dit liv med en sån klenod!.??.. ????
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Förlåt mig men vist har jag blandat ihop men inte är artikeln sämmre för det! Då skulle du förslagsvis överväga att berika dit liv med en sån klenod!.??.. ????

Haha tyvärr, jag har redan garaget fullt med klenoder... :kär

4099w.jpg
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Tjusigt! men fixa bara större garage!!.. ????

Håller med, det vore drömmen med ett par hundra kvm som inrymmer allt man behöver i fråga om verktyg, soffhörna, och hojarna snyggt uppställda på klinkergolv. Då skulle jag t.o.m. kunna bli med Bakker! :tungan Men så ser det tyvärr inte ut...
 

pinocchio

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2007
Ort
Skutskär
Hoj
1998 Suzuki Gsxr 750
Visserligen några år gammalt inlägg! Kan det vara så att det är den NicoBakker QCS med navstyrning och GSXR1100-motor som jag köpte för några år sedan? Då endast 2st med Suzemotor tillverkats och endast en sålts till Sverige enl. NicoBakker i Holland kan det faktiskt vara den?. När det gäller Bakker QCSen med FZ motor är det tydligen en 750 motor och den lär finnas hos samma ägare sen mera än 30år i Stenungsund.

Jag ska försöka leta upp några bilder på min gamla Bakker men Jag såg den navstyrda Bakkern med Yamahamotor i samband med RR-VM i Anderstorp.

Nu har jag sett bilder på din Bakker QCS. Det ser ut som samma hoj jag såg i Stockholm. Fast då var den vit.
Den är fin och lova mig att aldrig sälja den. :)

/ Peter
 
Last edited:

DrT

Drömmande tänkare....
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Höglandets djupa skogar
Hoj
SF 750 -72,900 Darmah -82, skurhink blåfemtio -92, TRX 850 -97, TT600-94, Ett par Mzór...och numera Desmoquattro Touring Millenie-edition. XL 1000 Varadero 2004 brukis
Jag kommer också ihåg den navstyrda Bakkern i Anderstorp - stod parkerad i närheten av någon av de norra läktarna när jag tittade på den har jag för mig.

Hade den turbo också eller är det något mitt minne har lagt till med åren ?
 

pinocchio

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2007
Ort
Skutskär
Hoj
1998 Suzuki Gsxr 750
Jag kommer också ihåg den navstyrda Bakkern i Anderstorp - stod parkerad i närheten av någon av de norra läktarna när jag tittade på den har jag för mig.

Hade den turbo också eller är det något mitt minne har lagt till med åren ?

Bakkern med Yamahamotor stog på campingen när jag såg den. Var dit flera ggr. Claessons (Bo) stog vid läktarna och visade upp sina produkter.

Här är en bild på min gamla Bakker.
Jag har precis fått ihop chassit. Fälgar och bromsar köpte jag av Acke Rising. Sexton tums framfälg och arton tums bakfälg, i magnesium. Fyrkolvsok i fram och en endurance broms bak. Framgaffeln köpte jag av Binge. En Marzocchi M1R som Binge hade på en Ducce 750. Om någon minns så tävlade han och Gunnar Dackevall (Bike) med den. Frontkåpan och bakpartiet är TZ 250 från Claessons. Frontkåpan blev sedan utbytt mot en Hondakåpa (NR500). Motorn är en Gsx1100-81 som blev upptagen till 1260cc mm mm.


419828_150523458400298_682985872_n.jpg
 
Last edited:

Ducatisteen

Medlem
Gick med
12 Feb 2010
Ort
Klippan
Hoj
Ducce851S, UrMonster900, NicoBakkerQCS mm
Njae öh! Jag tror vi förväxlar det lite! Av totalt 10st tillverkade QCS enligt högsta chefen Nico Bakker och Bo Claesson finns 2st Bakker QCS i sverige! Den ena med Yamaha FZ motor (antagligen 750cc utifrån effektinfo) tycks finnas på västkusten och ägs fortfarande av samma ägare som köpte den ny. Min Nico Bakker QCS med GSX-R 1100 motor såldes av Claessons som byggsats enligt uppgift till Grevens MC i Stockholm och lackades då tydligen vit och såldes senare vidare till Norge (SpininWheels Oslo???) Där det tydligen under ett par år monterades en turbo. Senare såldes den enligt uppgift tydligen tillbaka till Sverige och (AWA-motor Hammarbyhamnen?.) där den antagligen lackades om i blå/silver/grön/lilla mm och sedan såldes utan turbo till en privatperson som sen släpade den till Danmark där jag senare hittade den och ytterligare ett par Bakker i en container för ett par år sedan. ????
 

Ducatisteen

Medlem
Gick med
12 Feb 2010
Ort
Klippan
Hoj
Ducce851S, UrMonster900, NicoBakkerQCS mm
Bakkern med Yamahamotor stog på campingen när jag såg den. Var dit flera ggr. Claessons (Bo) stog vid läktarna och visade upp sina produkter.

Här är en bild på min gamla Bakker.
Jag har precis fått ihop chassit. Fälgar och bromsar köpte jag av Acke Rising. Sexton tums framfälg och arton tums bakfälg, i magnesium. Fyrkolvsok i fram och en endurance broms bak. Framgaffeln köpte jag av Binge. En Marzocchi M1R som Binge hade på en Ducce 750. Om någon minns så tävlade han och Gunnar Dackevall (Bike) med den. Frontkåpan och bakpartiet är TZ 250 från Claessons. Frontkåpan blev sedan utbytt mot en Hondakåpa (NR500). Motorn är en Gsx1100-81 som blev upptagen till 1260cc mm mm.


View attachment 452111

Enligt min uppfattning den absolut bästa ram Nico Bakker nånsin byggt!. Kommer du kanske ihåg registreringsnummer eller ramnummer??.. hade varit roligt att veta var den och alla de andra tagit vägen!.
 

DrT

Drömmande tänkare....
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Höglandets djupa skogar
Hoj
SF 750 -72,900 Darmah -82, skurhink blåfemtio -92, TRX 850 -97, TT600-94, Ett par Mzór...och numera Desmoquattro Touring Millenie-edition. XL 1000 Varadero 2004 brukis
Bakkern med Yamahamotor stog på campingen när jag såg den. Var dit flera ggr. Claessons (Bo) stog vid läktarna och visade upp sina produkter.

Framgaffeln köpte jag av Binge. En Marzocchi M1R som Binge hade på en Ducce 750. Om någon minns så tävlade han och Gunnar Dackevall (Bike) med den.


View attachment 452111


Jo då var det inte helt förstört i minnet iaf - spenderade en del tid där med...…. Binges Ducce - var det den som gick Bold´or ?
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Bakkern med Yamahamotor stog på campingen när jag såg den. Var dit flera ggr. Claessons (Bo) stog vid läktarna och visade upp sina produkter.

Här är en bild på min gamla Bakker.
Jag har precis fått ihop chassit. Fälgar och bromsar köpte jag av Acke Rising. Sexton tums framfälg och arton tums bakfälg, i magnesium. Fyrkolvsok i fram och en endurance broms bak. Framgaffeln köpte jag av Binge. En Marzocchi M1R som Binge hade på en Ducce 750. Om någon minns så tävlade han och Gunnar Dackevall (Bike) med den. Frontkåpan och bakpartiet är TZ 250 från Claessons. Frontkåpan blev sedan utbytt mot en Hondakåpa (NR500). Motorn är en Gsx1100-81 som blev upptagen till 1260cc mm mm.


View attachment 452111

Apropå Ducatin.
Lånat från Facebook. Fotografens namn framgår.
ed79160179a996332c5ba618e3e3e7e8.jpg

41946dff59d51349d62150387a111869.jpg
d75813f7c985f4e1433b9c4f37257c18.jpg



Skickat från min iPad med Tapatalk
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top