Smällare

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ingen
Smällare. Gruppköp

Ska till spanien i december och tänkte att man skulle köpa lite smällare när man ändå var där. Säljs ju inte i Sverige längre. Men går dom att fåmed sig hem på nåt sätt? (flyg) Med alla dom nya hårdare reglerna kanske det är omöjligt?
 
Last edited:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Paketera i några olika småpaket (förslutet i plastpåsar med teblad) och sänd dem till dig själv och hoppas att tullen inte öppnar och kollar. Märk paketen med gåva ("gift") och "old computer parts" eller något sådant... :tummenupp
 

Kajan

återvandrad
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Landet
Hoj
BMW 1100 GS / Suzuki 750 gs -77
Kanns ju iofs relativt dumt att ta chansen. De scannar alla vaskor numera o skulle tro att smallare ser lite mysko ut.

Kop nagra hundra o brann av dem pa plats sa du far spranga av dig lite, eller ak hem till Sverige o kop en salut kanon. Timmar av kul!

:tummenupp
 

MDM

Livet är hårt.
Gick med
19 Oct 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr -00
Skulle dom stoppa dig med smällare i tullen skulle du nog inte komma hem på ett tag:tungan
 

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 660 ´03
Ahh, jag skulle också behöva! jag köpte ett stort lager(ca: 3000 Kina Skott) innan det blev olagligt, men dom börjar ta slut..

Finns det inte att köpa på närmare håll? Typ Åland :)
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
MR.duDe skrev:
2593769 Ska till spanien i december och tänkte att man skulle köpa lite smällare när man ändå var där. Säljs ju inte i Sverige längre. Men går dom att fåmed sig hem på nåt sätt? (flyg) Med alla dom nya hårdare reglerna kanske det är omöjligt?


Glöm flyget!
Ta bussen, tåget eller en bil.

Förresten, är det någon som vet vilket som är det närmaste EU-land som säljer smällare?
 

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
Kawwa skrev:
2594055 Glöm flyget!
Ta bussen, tåget eller en bil.

Förresten, är det någon som vet vilket som är det närmaste EU-land som säljer smällare?
Ja att chansa med explosiver på ett flygplan med det säkerhetsläget vi har idag är lika framgångsrikt som att skjuta fast sin testikel i ett tak med spikpistol.

Har de inte smällare i tyskland? eller är det bara ett önsketänkande...
 

fartdåren

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Ort
Götet
Hoj
R1-98
I Danmark finns det gott om smällare

Thunder Kings :yoparty

Alltid lika kul att spränga grannarnas brevlådor :rolleyes:
 

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ingen
chrilla skrev:
2593827 Bunta ihop dem och fäst dem runt midjan.

:yoparty


Men detdär med flyg var ju då inte en så bra ide....men tror ni att det skulle funka om man lägger typ en 5st i tre olika små paket och postar? för om dom ligger hoss posten kan dom ju inte göra någon skada, som dom kan misstänka på ett flyg... Synd att dom ska vara så svåra att fåtag på, dom e ju så kul :)
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
MR.duDe skrev:
2594524 :yoparty


Men detdär med flyg var ju då inte en så bra ide....men tror ni att det skulle funka om man lägger typ en 5st i tre olika små paket och postar? för om dom ligger hoss posten kan dom ju inte göra någon skada, som dom kan misstänka på ett flyg... Synd att dom ska vara så svåra att fåtag på, dom e ju så kul :)

men inte så svåra att tillverka! vanligt svartkrut är hur simpelt som hellst.
 

FreddaGädda

Guest
Bus-Bo skrev:
2594069

Har de inte smällare i tyskland? eller är det bara ett önsketänkande...

Jag vet att dom har det i Österrike, eller hade för ett par år sen i alla fall. Polarn tog hem några stycken som var stora som myntrullar. Helvete vad dom small. Tigerskott kan dra nåt gammalt över sig. Här var det inget högt pang, utan ett djupt, dundrade BOM! Dynamitgubbens lillebrorsa :tummenupp
 

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Ort
Timrå
Hoj
Hojlös pga skada
OK, verkar som det finns en del som vill ha smällare, jag kan styra upp en beställning utan risk att det stoppas i tullen eller liknande.

Dessa smällare är otroligt kraftiga och liknar inget annat som vi har kunnat köpa här. Tänds genom att man drar de mot en tändsticksask.
Kan även fixa bengaler, rök m.m
Priset ligger på ca 70:- för ett paket med 50st smällare. Skicka PM vid intresse.
 

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
Dalan skrev:
2594815 OK, verkar som det finns en del som vill ha smällare, jag kan styra upp en beställning utan risk att det stoppas i tullen eller liknande.

Dessa smällare är otroligt kraftiga och liknar inget annat som vi har kunnat köpa här. Tänds genom att man drar de mot en tändsticksask.
Kan även fixa bengaler, rök m.m
Priset ligger på ca 70:- för ett paket med 50st smällare. Skicka PM vid intresse.
Bilder vill ses, tackar!
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Dalan skrev:
2594815 OK, verkar som det finns en del som vill ha smällare, jag kan styra upp en beställning utan risk att det stoppas i tullen eller liknande.

Dessa smällare är otroligt kraftiga och liknar inget annat som vi har kunnat köpa här. Tänds genom att man drar de mot en tändsticksask.
Kan även fixa bengaler, rök m.m
Priset ligger på ca 70:- för ett paket med 50st smällare. Skicka PM vid intresse.

Tror jag träffade på dessa rackare för ett par år sen när jag firade påsk med några bekanta från Österike som hade med sig nåt liknande. Smala som cigaretter och ungefär lika långa, gröna var dom om jag inte minns fel och dom var som dynamitgubbar. Eller snudd på iaf :rolleyes:.

Jag vill ha :drool.


EDIT: Som Bus-Bo säger så hade en bild vart trevligt om det finns möjlighet :).
 

fartdåren

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Ort
Götet
Hoj
R1-98
Dalan skrev:
2594815 OK, verkar som det finns en del som vill ha smällare, jag kan styra upp en beställning utan risk att det stoppas i tullen eller liknande.

Dessa smällare är otroligt kraftiga och liknar inget annat som vi har kunnat köpa här. Tänds genom att man drar de mot en tändsticksask.
Kan även fixa bengaler, rök m.m
Priset ligger på ca 70:- för ett paket med 50st smällare. Skicka PM vid intresse.

Jag sätter upp mig på intresselistan :D
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top