Vad fick dig att le idag?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jag köpte den bättrebegagnad för 2700.. nypris över 10.. Finns dock modeller med ångfunktion för sisådär 6-7..
Kolla efter LG's maskiner....

Begagnat is the shit o man inte har min standard tur då e de det the skit. mistänksamfråga varför säljer man en tvättmaskin?

Är lite i hus köpar tankar till våren om de här håller i sig så försöker kolla upp vad allt man inte tänker på kostar.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Begagnat is the shit o man inte har min standard tur då e de det the skit. mistänksamfråga varför säljer man en tvättmaskin?

Är lite i hus köpar tankar till våren om de här håller i sig så försöker kolla upp vad allt man inte tänker på kostar.
Man säljer dem väl oftast för att man flyttar ihop med någon, eller för att man ska flytta till nånstans och passar på att köpa nytt när man ändå är i farten... Eller så har frugan bestämt att hon vill ha den senaste.
Behöver inte vara något fel på apparajten i sig.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
..varför säljer man en tvättmaskin?

I det här fallet p.g.a. separation och efterföljande flytt. Vi hämtade den i någon anhörigs hus där den hade blivit stående då den nyseparerade hade flyttat in i en lya med befintlig maskin.

Vår förra maskin var oxå en 1500:kronors Blocketmaskin. Den höll i 6 år trots väldigt idogt tvättande första åren.

Samma med spisen, en nästintill oanvänd spis med ett nypris på 13000:- köpte jag för 4500:- Då fick jag ta bort skyddsplasten till skenorna i ugnen... Det enda sura där är att jag vet att den såldes framför näsan på mig veckan innan för 3500:- men den köparen hade inte koll på att hans kök inte hade 400v så han sålde den vidare till mig en dryg vecka senare.

Lägger man upp bevakningar på blocket när man söker något så kan man göra rätt bra fynd om man har tålamod.

Köpte 5st inplastade, aldrig spelade XTZ-högtalare, som jag jagat länge, med kvitton & garantier efter ganska långt väntande men även där sparade jag ca 2000:- på att låta dem stå i kartonger hos den ursprunglige köparen i ett par månader innan han krängde dem till mig via Blocket.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Man säljer dem väl oftast för att man flyttar ihop med någon, eller för att man ska flytta till nånstans och passar på att köpa nytt när man ändå är i farten... Eller så har frugan bestämt att hon vill ha den senaste.
Behöver inte vara något fel på apparajten i sig.

Tur för oss andra att det finns sånt folk med.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Där ser man ja blocket is the shit för den som inte kunde bry sig mindre om att vara första ägaren.

(Tänkte köpa tv nån gång och konstaterar att 2000 för en 1 år gammal 42" känns mer lockande än 10k för årets när man tittar ca 1h veckan
 

R5+1

Guest
Samma med spisen, en nästintill oanvänd spis med ett nypris på 13000:- köpte jag för 4500:- Då fick jag ta bort skyddsplasten till skenorna i ugnen... Det enda sura där är att jag vet att den såldes framför näsan på mig veckan innan för 3500:- men den köparen hade inte koll på att hans kök inte hade 400v så han sålde den vidare till mig en dryg vecka senare.

Nån som vill köpa min spis? :hej
Lätt strömförande med färgsättning enligt senaste mode à 1962.
Sprickorna i emaljen ingår i priset.
Kåm å tjöp!

Kan även tänka mig byte mot helt ny spis som faktiskt funkar.

Vilket jag sa till hyresvärden när jag ringde i maj och berättade att jag mätt upp spänning mellan spishöljet och kran.
De har inte ens hört av sig än. Väntar väl på att spänningen ska stiga till mer hälsosamma 200V så jag dör nästa gång jag använder den. En död hyresgäst klagar ju inte!:tummenupp
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
(Tänkte köpa tv nån gång och konstaterar att 2000 för en 1 år gammal 42" känns mer lockande än 10k för årets när man tittar ca 1h veckan

Har man förmåga att använda the internetz för att besöka Blocket har man även förmågan att kolla upp recensioner, tester och prishistorik på olika prylar.
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Hoppträning. :tummenupp Vet inte vem som tyckte det var roligast, hästen eller jag? :va
Hästar axar schysst. Har man bara 'varvat' bra under uppvärmningen, så går den från stillastående till galopp, utan att passera de lägre 'växlarna'. Behövs bara ett 'tramp', så är 'cruisecontroll' i, och satt på acceleration. :yoparty Sedan återstår bara att ta reda på om man kan hitta någon broms eller inte... :gnissla
:banana :banana :banana
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Hoppas det är billigare än grovsnuset. :tungan

43 spänn. Hos den lokala leksakshandlaren. Alltså, det är en leksaksbutik på riktigt. Han säljer bortsett från lego nikotin till bra pris om man kommer upp i mängd litetgrann. Vid löning varje månad dyker man in och handlar fyra stockar, snackar litet skit och går sen glad i hågen hem.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Nån som vill köpa min spis? :hej
Lätt strömförande med färgsättning enligt senaste mode à 1962.
Sprickorna i emaljen ingår i priset.
Kåm å tjöp!

Kan även tänka mig byte mot helt ny spis som faktiskt funkar.

Vilket jag sa till hyresvärden när jag ringde i maj och berättade att jag mätt upp spänning mellan spishöljet och kran.
De har inte ens hört av sig än. Väntar väl på att spänningen ska stiga till mer hälsosamma 200V så jag dör nästa gång jag använder den. En död hyresgäst klagar ju inte!:tummenupp

Har du på riktigt potentialfel mellan kran och spis så ring igen och igen tills det är ordnat.

Hyresvärdar är vana vid gnälliga personer, så påpeka att du vet vad du snackar om och med glädje går vidare till hyresnämnden.
 

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Ort
Uddevalla
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
43 spänn. Hos den lokala leksakshandlaren. Alltså, det är en leksaksbutik på riktigt. Han säljer bortsett från lego nikotin till bra pris om man kommer upp i mängd litetgrann. Vid löning varje månad dyker man in och handlar fyra stockar, snackar litet skit och går sen glad i hågen hem.

Haha!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top