Vad fick dig att le idag?

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Jag fikade på en uteservering när en bil kör upp framför fiket, parkerar inte på parkeringen utan ställer sig framför ingången. Det är en Peugeot av mindre typ, dörren är av skjutdörrtyp och den glider upp bzzzzzzzzt-klick och ut kliver en äldre man ca 80-90 år gammal uppskattningsvis, han är klädd i ljusbruna gabardinbyxor och blågrårutig kavaj. Han går några steg mot fiket sen vänder han sig om och med fjärrkontrollen så bzzzzzzzzz-klick stänger han dörren. Han tittar på mig och flinar lite. Efter ett tag kommer han ut igen med en bägare mjukglass, han gör bzzzzzzzt-klick tricket igen, sätter sig i bilen och kör sen bara ca 10 meter innan han stannar igen och stänger av. Han äter sin glass och hissar ner sidorutan och från bilstereon på rätt hög volym hörs Meat Loaf's "Paradise by the Dashboard Light" (från plattan "Bat out of Hell"). Det tyckte jag var lite roligt faktiskt.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Jag fikade på en uteservering när en bil kör upp framför fiket, parkerar inte på parkeringen utan ställer sig framför ingången. Det är en Peugeot av mindre typ, dörren är av skjutdörrtyp och den glider upp bzzzzzzzzt-klick och ut kliver en äldre man ca 80-90 år gammal uppskattningsvis, han är klädd i ljusbruna gabardinbyxor och blågrårutig kavaj. Han går några steg mot fiket sen vänder han sig om och med fjärrkontrollen så bzzzzzzzzz-klick stänger han dörren. Han tittar på mig och flinar lite. Efter ett tag kommer han ut igen med en bägare mjukglass, han gör bzzzzzzzt-klick tricket igen, sätter sig i bilen och kör sen bara ca 10 meter innan han stannar igen och stänger av. Han äter sin glass och hissar ner sidorutan och från bilstereon på rätt hög volym hörs Meat Loaf's "Paradise by the Dashboard Light" (från plattan "Bat out of Hell"). Det tyckte jag var lite roligt faktiskt.

Jag skrattar inombords varje gång jag ser någon som vänder sej mot sin bil för att trycka på fjärrkontrollen.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Jag fikade på en uteservering när en bil kör upp framför fiket, parkerar inte på parkeringen utan ställer sig framför ingången. Det är en Peugeot av mindre typ, dörren är av skjutdörrtyp och den glider upp bzzzzzzzzt-klick och ut kliver en äldre man ca 80-90 år gammal uppskattningsvis, han är klädd i ljusbruna gabardinbyxor och blågrårutig kavaj. Han går några steg mot fiket sen vänder han sig om och med fjärrkontrollen så bzzzzzzzzz-klick stänger han dörren. Han tittar på mig och flinar lite. Efter ett tag kommer han ut igen med en bägare mjukglass, han gör bzzzzzzzt-klick tricket igen, sätter sig i bilen och kör sen bara ca 10 meter innan han stannar igen och stänger av. Han äter sin glass och hissar ner sidorutan och från bilstereon på rätt hög volym hörs Meat Loaf's "Paradise by the Dashboard Light" (från plattan "Bat out of Hell"). Det tyckte jag var lite roligt faktiskt.

:D - de rätt man skall inte bli gammal i förtid
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Fick igenom bygglovet för kåken idag. Med lite flax är den rest i dec och inflyttningsbar i slutet av maj nästa år!
 

Apexx

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2010
Ort
Hörby
Hoj
2008, Kawasaki ZX10-r
Började min nya arbetsplats efter nästan 14 år på samma reklambyrå. Tidigare Kristianstad nu Malmö.
 

Pam33

1.41 på Knutstorp
Gick med
6 Sep 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CBR Fireblade 929 -01*såld* Honda CBR 600 -97
Inte le, utan först gråta av glädje, sen mest sitta och fånle hela kvällen.

Återbesök med hästen efter 3 månaders rehab, ingen som trodde att han skulle kunna bli friskförklarad, så jag var inställd på att inte få ta med honom hem igen. Veterinären var helt paff, pratade om att man skulle försökt klona hans "läkegener" eller något, och kallade honom Mirakelhästen. 3 månaders vila till, sen får vi börja hoppa tillsammans igen! :kär Min fina, fina Ponny Bus!
FET FETEGRATTIS!!!!!!! Det var du värd!!! Då ses vi kanske till våren på en teamchaseträning. :banana
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Skatteåterbäring! :banana

Inte mer än att näsan hålls över ytan även denna månad. Men en par spänn extra är välkommet nu när man har en hoj som inte vill vara med längre...
 

Str3 R

Guest
Mig själv. Jag mår bara helt enkelt så jevvla bra, för jag har huvudrollen i mitt liv. :kär
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Idag har jag haft hoj i exakt 30 år. :banana Har klotat en del, både på asfalt och i skogen men aldrig brutit nåt annat än mitt ego.

Jag fyller år. Hurra för mig!

Plus att tid för montering av dragkrok på bilen är beställd.
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Gjorde mitt första knäskrap idag på Falkenbergs motorbana! :cool:
 
Last edited:

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Vi får se.
Fr om 19 januari så kan man, om man är över 24 (check!) och har Provisional license (motsvarande lämp? Check!) få göra uppkörning och slippa 2 års prövotid. Happy days!

Direct access, wuhu!
 

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Ort
Uddevalla
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
Aftonbladet skriver att Al-Qaida söker efter självmordsbombare med erfarenhet... :rofl
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top