Vad fick dig att le idag?

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Lite tragiskt, men ändå komiskt!

http://news.yahoo.com/blogs/sideshow/florida-man-mistakes-girlfriend-hog-shoots-her-211904311.html

A Florida couple was on a weekend camping trip that ended in an airlift to the emergency room.

Steven Egan, 52, was hunting with his girlfriend, Lisa Simmons, in the northern part of the state when he mistook her for a hog and shot her.

"He saw a hog and thought he shot it and went to look for it," Maj. Steve Clair of the Flagler County Sheriff's Office told ABC News. "He heard her and thought it was a hog and just shot."

Typiskt. :hihi
 

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Väsby
Hoj
09 Kawasaki Z1000
Härligt när allt bara faller på plats, äntligen besked att hojjen är klar att hämta och av en tillfällighet sprang på en dam (HD åkare men det får man väl ta) som har bur och ville dela i vårat fulla garage. :D :banana

Haft grym ångest för vart jag ska ställa Kawan då allt var fullt, nyss flyttat dit och ställa den på gatan där var inget alternativ, kört lappkampanjer med noll respons men hon bor inte i huset utan jobbar på en firma som hyr lokal så inte kunnat sett dom, sån jävla röta!
 
Last edited:

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Ort
Skogen
Hoj
-
Hörde jag skål? :D

Snart måndag :banana :tuttar :fyllisar :rock
(Inte ofta man kan säga det)

543166_10151541531985517_605595516_23176489_906771465_n.jpg
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Den svarta sporthoj som kryzzade mellan filer på essingeleden idag vid 1430tiden. Herre jEflar vad glad och åkasugen jag blev!!
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Det har jag också gjort en gång för länge sedan. Nästan. Hade handlat mat, låste upp bilen, öppnade baksätesdörren för att ställa in matkassen på golvet. Då ser jag den röda mattan på golvet. En sån har inte min bil... :huvet Jag hade låst upp fel guldfärgade SAAB 900. :gnissla Kunde inte låsa den främmande bilen igen, så det var bara att be ägaren om urskäkt när de dök upp.

Fast arbetskamraten var bättre. Han lyckades låsa upp och köra iväg med fel bil. Det var på den tiden mobiltelefoner var fast installerade i bilar. Så han märkte inte att det var fel bil förrän telefonen ringde! :lol

Hade Saab samma lås till sina bilar?? :dummer
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Är väll ganska välkänt att saab 900 är världens lätt stulnaste bil och att nycklarna va lite väl lika varandra så när låsen va lagom inslitna passa nycklarna i lite fler bilar än tänkt..

Kände inte till det. Finns det nån koppling till försäkringsbolagens vägran att ersätta Saabar som stulits utan nyckel? Det var ju en del rabalder om det för några år sen eller så.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Är väll ganska välkänt att saab 900 är världens lätt stulnaste bil och att nycklarna va lite väl lika varandra så när låsen va lagom inslitna passa nycklarna i lite fler bilar än tänkt..

Njae, nu nattar du i pratmössan. Finns nån snigelätarbil man kan starta genom att vrida runt tändningslåset med valfri pryl. (Minns inte vilken det var däremot, men 70-80 nånstans)
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Njae, nu nattar du i pratmössan. Finns nån snigelätarbil man kan starta genom att vrida runt tändningslåset med valfri pryl. (Minns inte vilken det var däremot, men 70-80 nånstans)

Du missar nog lite, man behöver en saab nyckel men när tänderna på nyklarna och låsen blev lite slitna va dem väldigt lika varandra så i visa fall gick det att öppna andra saabar med sin nyckel, tändingslåset har jag inte hört om förut dock.

Själv blev jag skitglad över att jag äntligen fick upp hojen på flaket, det firades med den första varvstopps burnisen :D

Sen hade jag vunnit en hink bilvårdsprodukter från shining monkey, tävlingen va om skitigaste bilen och bilden på min audi upp och ner på en ler åker va en vinnare :banana:död
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Du missar nog lite, man behöver en saab nyckel men när tänderna på nyklarna och låsen blev lite slitna va dem väldigt lika varandra så i visa fall gick det att öppna andra saabar med sin nyckel, tändingslåset har jag inte hört om förut dock.

Själv blev jag skitglad över att jag äntligen fick upp hojen på flaket, det firades med den första varvstopps burnisen :D

Sen hade jag vunnit en hink bilvårdsprodukter från shining monkey, tävlingen va om skitigaste bilen och bilden på min audi upp och ner på en ler åker va en vinnare :banana:död

Grattis till hojflaket. ;)
Och snigelätarbilen går att vrida runt tändlåset med ett gem om man känner för det, eller en volvonyckel. Sålänge det går in i springan funkar det. Behövs inget våld alls.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Får jobba heltid tills vidare, så länge jag vill.
Chefen vet att jag söker annat jobb och sa ungefär "vi tillsätter inte tjänsten så länge du är kvar, men när du hittar något nytt kan du dra när du vill".
Detta innebär också att jag förmodligen kommer att få semester den här sommaren. Det blir första gången sedan jag gick ut gymnasiet för 14 år sedan.
 

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Ort
Skogen
Hoj
-
Att du gjorde!

En annan ska dock jobba...:mad:

Är Valborg bra i Lund eller? :va
I Uppsala har väl festandet redan börjat :D
Men mina bekanta i Sthlm har inte en aning om vad Valborgsfirande är för något, mer eller mindre. :dummer

Jo, egentligen skulle jag också behöva jobba efter ett byte med en kollega.
Snackade med chefen idag: "Nej, inte ska någon av er behöva jobba på Valborg inte." :tummenupp
Nu har jag endast som krav att checka in på jobbet 23:30 på tisdag...
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Är Valborg bra i Lund eller? :va
I Uppsala har väl festandet redan börjat :D
Men mina bekanta i Sthlm har inte en aning om vad Valborgsfirande är för något, mer eller mindre. :dummer

Jo, egentligen skulle jag också behöva jobba efter ett byte med en kollega.
Snackade med chefen idag: "Nej, inte ska någon av er behöva jobba på Valborg inte." :tummenupp
Nu har jag endast som krav att checka in på jobbet 23:30 på tisdag...

Vafan, har du inte hört talas om det legendariska firandet i stadsparken?:va Tror att där var över 100 000 pers som besökte parken förra året...:D Folk samlas typ kvällen innan och förfestar, är sen fulla hela dagen, festar till långt in på natten och går hem morgonen dagen efter...:D Brukar ordnas liveband och sånt på vita scenen... Dock är det numera förbjudet att släöpa dit soffor och fåtöljer, de däringa hardcorefestarnas bekvämligheter tog för stor plats...:rofl

Tvi fan så fuskigt! Min chef ölät mig stänga butiken nyårsafton, hann knapert hem ens till tolvslaget...:huvet Och nu jobba valborg också. Dessutom ska jag öppna butiken kl sju dagen efter, så jag får fan hålla igen ordentligt det lilla jag har möjlighet att hinna festa... Hon är fan orättvis...:mad:
 

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Ort
Skara
Hoj
2008, Suzuki Intruder C1800
Jag är dömd år 2000 för misshandel. Det har varit riktigt jobbigt att hitta jobb trots att det är så långt bak i tiden. Fick jobb nu igen och som vanligt så ville de ha ett register.. Ångest i 2 veckor innan det djävla brevet kom.. Men det gick bra.. Hon tyckte att det var så länge sedan så sommarjobbet är säkrat! Puh...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top