Vad fick dig att le idag?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
-WM_strip_DK_20111202.jpg
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Folks "konceptmotorcyklar" herrejävlar... Måste erkänna att de som sitter och meckar runt i modelleringsverktyg har fantasi iaf. Men snyggt eller praktiskt? Njaaee. Iofs hindrar inte det mig. Ska bara använda skiten i ett spel ändå.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Har lite skit som renderas nu. Det är helt sanslöst mycket roligare att koda på något som går att se, och som folk kan förstå sig på lite grand iaf, till skillnad från att koda abstrakta saker i servrar, eller serversimulatorer. När man säger "Jag kodade ihop en jävligt snygg logger till en diametersimulator som har problem med stacken" får man gapande munnar och blanka ögon till svar. När man säger "Jag har lyckats få in en snurrande stenboll som ljuset lyser på, en stor plåtgubbe som kan röra sig, och en himmel!" så förstår folk bättre. :D

Plus, dualhead rockar för utveckling. Överväger att skaffa en till skärm så jag har tre. Moahaha.

Untitled2.jpg
 

Linkan123

Medlem
Gick med
23 Jul 2011
Ort
Linköping
Hoj
Såld!
Har lite skit som renderas nu. Det är helt sanslöst mycket roligare att koda på något som går att se, och som folk kan förstå sig på lite grand iaf, till skillnad från att koda abstrakta saker i servrar, eller serversimulatorer. När man säger "Jag kodade ihop en jävligt snygg logger till en diametersimulator som har problem med stacken" får man gapande munnar och blanka ögon till svar. När man säger "Jag har lyckats få in en snurrande stenboll som ljuset lyser på, en stor plåtgubbe som kan röra sig, och en himmel!" så förstår folk bättre. :D

Plus, dualhead rockar för utveckling. Överväger att skaffa en till skärm så jag har tre. Moahaha.

View attachment 349515

hahaha "tror jag vet varför jag är singel" :D

Det finns några milstolpar man passerat:
1. Känna en värme inom sig för att man gjort kod som är bättre än innan och kunden säger "det känns ju precis som tidigare"
2. Inte riktigt somna en kväll utan ligga och vrida sig fram och tillbaka med tankar som bara snurrar fram och tillbaka för att till slut vakna och komma på precis hur man ska koda förbi problemet.

Vi är nog bortom all räddning:hihi
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
hahaha "tror jag vet varför jag är singel" :D

Det finns några milstolpar man passerat:
1. Känna en värme inom sig för att man gjort kod som är bättre än innan och kunden säger "det känns ju precis som tidigare"
2. Inte riktigt somna en kväll utan ligga och vrida sig fram och tillbaka med tankar som bara snurrar fram och tillbaka för att till slut vakna och komma på precis hur man ska koda förbi problemet.

Vi är nog bortom all räddning:hihi

Hehe jaoh. Bortom räddning var orden. :D
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Barnen har sovit i våningssäng i tre år och önskade sig i julklapp att få omgjort i rummet. När jag ska ta ner översängen så sitter allt fast som satan, handsnickrad säng och REJÄLT tung, inget massonitskit här inte...

Ensam singelmorsa tar vad hon har, det vill säga sig själv och all frustration, irritation, ilska från flera år är nu tömd i att få ner helvetet på golvet.

Men shit vad jag leeeeeeeeeeeeeer åt resultatet - YES! Kan-själv-trotsig som en småunge, men hey, jag klarade det!!!

MYCKET NÖJD

Notering till mig själv: Gör inte om det för det kommer göra ont i morgon i hela kroppen. Nästa gång: Be om hjälp. Men det måste jag nog öva på först.
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Hehe jaoh. Bortom räddning var orden. :D

Knappast! :7peta Vem fan har inte haft problem med stacken? Blir väldigt kul att debugga primitiva inbyggda system när man fyllt stacken och skriver i otillåtet minne! :) Men att fixa grafik impar på mig. :bow Tänkte att jag skulle testa lite OpenGL för några år sedan. Fan vad knöligt det var!

Om inte jag var ett hopplöst fall så är knappast du det. :tummenupp Ordentlig programmerare med egen häst mötte grabb med sporthoj...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Knappast! :7peta Vem fan har inte haft problem med stacken? Blir väldigt kul att debugga primitiva inbyggda system när man fyllt stacken och skriver i otillåtet minne! :) Men att fixa grafik impar på mig. :bow Tänkte att jag skulle testa lite OpenGL för några år sedan. Fan vad knöligt det var!

Om inte jag var ett hopplöst fall så är knappast du det. :tummenupp Ordentlig programmerare med egen häst mötte grabb med sporthoj...

:kär:kär
Det är alltid kul att blåsa stacken. :)

Smakprov på vad jag hittat på ikväll? :D
Untitled4.jpg

Hehe, jag har boken OpenGL SuperBible bakom ryggen här. Tillsammans med diverse andra liknande böcker. Knöligast är inte OGL däremot, det är fysik som är riktigt knöligt. Usch!

Sedan det där med häst... Vi hade en sån på gården när jag var liten som jag red lite på. :yoparty
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Hehe, jag har boken OpenGL SuperBible bakom ryggen här. Tillsammans med diverse andra liknande böcker. Knöligast är inte OGL däremot, det är fysik som är riktigt knöligt. Usch!

Sedan det där med häst... Vi hade en sån på gården när jag var liten som jag red lite på. :yoparty[/QUOTE]

Den har jag me! :argpådato Fysik var mitt huvudämne en gång i tiden...:3freak Schysst med hästen!:tummenupp Du är rätt grabb för en hästtjej! Det är mycket roligare när min karl kan hänga med mig ut i skogen än tanterna jag brukar rida med. Han fegar inte ur, utan förstår det där med att låta hästen stäcka ut för fullt. "Need for speed" :). Tyvärr så dog min tredje häst i våras, så nu står jag i valet och kvalet. Ny häst eller egen sporthoj?:va Nackdelen med egen hoj att då har man inte en ursäkt att krama och klämma... :kär:kär:kär
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Den har jag me! :argpådato Fysik var mitt huvudämne en gång i tiden...:3freak Schysst med hästen!:tummenupp Du är rätt grabb för en hästtjej! Det är mycket roligare när min karl kan hänga med mig ut i skogen än tanterna jag brukar rida med. Han fegar inte ur, utan förstår det där med att låta hästen stäcka ut för fullt. "Need for speed" :). Tyvärr så dog min tredje häst i våras, så nu står jag i valet och kvalet. Ny häst eller egen sporthoj?:va Nackdelen med egen hoj att då har man inte en ursäkt att krama och klämma... :kär:kär:kär

Haha, jo, fysik med penna och papper var faktiskt roligt.
Fysiksimuleringar i spel, not so much. >.<
Det fanns alltid alldeles för många okända faktorer som gjorde att bollarna flög åt helvete istället för att studsa lite lugnt. Och annat... :D

Fixade en liten tubvideo under tiden jag åt pizza med. :) Nu ska jag ta itu med kollisioner tror jag.
http://youtu.be/STKI_ExroZs
Hmm... Vid närmare granskning ser normalmappen jag så ärligt stal på nätet ut att vara inverterad. >.< Att folk inte kan göra något rätt!
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Haha, jo, fysik med penna och papper var faktiskt roligt.
Fysiksimuleringar i spel, not so much. >.<
Det fanns alltid alldeles för många okända faktorer som gjorde att bollarna flög åt helvete istället för att studsa lite lugnt. Och annat... :D

Fixade en liten tubvideo under tiden jag åt pizza med. :) Nu ska jag ta itu med kollisioner tror jag.
Hmm... Vid närmare granskning ser normalmappen jag så ärligt stal på nätet ut att vara inverterad. >.< Att folk inte kan göra något rätt!


vad är de för låt?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top