Vad fick dig att le idag?

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fick hem ersättaren till skruvjäveln som jag tappade när jag körde hem längs motorvägen, som gjort att jag inte kunnat växla ordentligt med hojen. I med den och ut på ett par timmars tur. God damn vad jag saknat att köra hoj även om det bara är en vecka sedan den blev stående.
Så just nu ler jag mycket brett. Nu ska bara hojen köras så mycket som möjligt innan första snön är oförskämd nog att dimpa ner och det blir inställning av hoj.
 

Snarret

Guest
Mollans födelsedag idag, och det har varit en så himla bra dag! Massa bra presenter och asbra kalas :) Yay :)
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jävligt glad åt vår svenska sjukvård då jag har fått uppleva den på nära håll det senaste dygnet.
Vaknade igår morse med ett jävla tryck över bröstet och kramp i vänsterarmen och hjärtklappning och yrsel men jag lämnade dottern på dagis och vilade en timma på soffan innan jag gav mig iväg för att jobba.

Sen på kvällen somnade jag runt 01 och vaknade i panik strax efter 2 då jag knappt kunde andas för det gjorde så jävla ont i bröstet och vänsterarmen gick inte att röra alls.
Gick upp och drack vatten och försökte få syre och knaprade i mig 2 Novalucol i hopp om att det var en kraftig halsbränna som jag brukar få vid stress och att jag bara hade sovit konstigt på armen.
Men inte då, fick ringa sjukvårdsupplysningen efter en halvtimme och de skickade genast ambulans som var på plats inom 5 minuter. Jävligt långa 5 minuter var det dock då det bara blev värre och värre och jag började inse att något inte var helt rätt i kroppen.
Och med en höggravid sambo bredvid mig så hade jag lite skuldkänslor över att lämna henne hemma orolig mitt i natten :(

Kom in till akuten i Köping bara för att veta att jag skulle på kranskärlsröntgen i Örebro fort som fan då det såg ut som en hjärtinfarkt på mitt EKG. Inte så troligt dock, 29 år gammal och ej rökare och inte alltför dålig kondition för övrigt men de ville vara säkra innan de gjorde något annat.

Så nu ligger jag här på hjärtintensivavdelningen i Köping igen med hjärtmuskelinflammation som har uppstått för att jag har överansträngt mig med en infektion i kroppen efter en förkylning tidigare i veckan. De befarade även lunginflammation men jag har inte hört något efter lungröntgen så jag antar att det är lugnt på den fronten, hostar dock som en tok.

Det som imponerar mest är all personal jag har varit i kontakt med, de har varit så extremt snälla och proffsiga jämfört med vad jag är van vid från mina tidigare erfarenheter av vården, och under 1,5 timme hann ambulansen köra 10 mil och jag blev röntgad i kärlen och sen skickad tillbaka igen. Sjukt snabbt jobbat, hann inte ens känna oro över att få ett grönt skynke över mig eller massa nålar och lugnande instoppat innan de körde in nån lång jävla grej som gick via pulsådern i handleden hela vägen fram till hjärtat. Inte så jävla skönt precis :gnissla

Så jag har all anledning att le just nu med eget rum och personal som passar upp på mig om jag vill. Alla dagar skull se ut så här, bortsett från alla sladdar då så klart :)

Trevlig lördagkväll på er!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jävligt glad åt vår svenska sjukvård då jag har fått uppleva den på nära håll det senaste dygnet.

Jag gjorde ju själv två resor med ambulans och låg inne två veckor i februari när andningen knasade på mig.

Folk älskar att klaga på sjukvården, men jag kunde inte ha önskat mig bättre bemötande (ja det skulle ha varit fler tvättningar då :tuttar)

En massa söta och trevliga tjejer (och en kille som jag förmodade var gay) som pysslade om mig, lyssnade på vad jag hade att säga och var mer än proffsiga.

Tack svensk sjukvård och framförallt tack till den underbetalda personalen!

Ni är bäst!

Och du ska krya på dig och inte ligga och belasta systemet och kosta skattepengar....
 
Last edited:

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Exc300+Superduke
Jag gjorde ju själv två resor med ambulans och låg inne två veckor i februari när andningen knasade på mig.

Folk älskar att klaga på sjukvården, men jag kunde inte ha önskat mig bättre bemötande (ja det skulle ha varit fler tvättningar då :tuttar)

En massa söta och trevliga tjejer (och en kille som jag förmodade var gay) som pysslade om mig, lyssnade på vad jag hade att säga och var mer än proffsiga.

Tack svensk sjukvård och framförallt tack till den underbetalda personalen!

Ni är bäst!

Och du ska krya på dig och inte ligga och belasta systemet och kosta skattepengar....


Sedär..

Själv åkte jag in med misstänkt hjärnblödning. Blev undersökt efter 8 timmar. Hemskickad efter 5 min undersökning med ficklampa och reflexprovare..
När jag kom hem googlade jag i saken, ringde sedan och påpekade att dom begått tjänstefel då de varken röntgat huvudet eller tagit prov på ryggmärgsvätskan..
"kom in i morgon så löser vi det!"

Tjena!
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Den fulla gubben som pekade finger åt mig när jag åkte förbi honom på väg hem från en nattrunda på hojen. Det gick inte för fort, och med originalrör låter fan inte min hoj så värst mycket...
Slår vad om att han blev KrENgT! för att han inte får köra hoj själv.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Kom in till akuten i Köping bara för att veta att jag skulle på kranskärlsröntgen i Örebro fort som fan då det såg ut som en hjärtinfarkt på mitt EKG. Inte så troligt dock, 29 år gammal och ej rökare och inte alltför dålig kondition för övrigt men de ville vara säkra innan de gjorde något annat.




Trevlig lördagkväll på er!


Att man inte får hjärtinfarkt vid den åldern, nja min lillasyter fick hjärtinfarkt 27 år gammal/ung och överlevde inte.
Levde inget rövarliv utan en lugn ochs ansad 3 barnsmamma med ett fjärde i magen.



Men men det var en annan historia.
Se nu till att vila dig och utnyttja det vi betalar via våra hårt injobbade skattpengar.
Lycka till med den lilla krabaten i tantens mage också förresten!

Krya på dig och ha en bra söndag.
Själv ska jag ut i skogen och irra nu!
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Sedär..

Själv åkte jag in med misstänkt hjärnblödning. Blev undersökt efter 8 timmar. Hemskickad efter 5 min undersökning med ficklampa och reflexprovare..
När jag kom hem googlade jag i saken, ringde sedan och påpekade att dom begått tjänstefel då de varken röntgat huvudet eller tagit prov på ryggmärgsvätskan..
"kom in i morgon så löser vi det!"

Tjena!

Men är du säker på att du har svensk sjukvård då, du bor ju trots allt i Danmark :rolleyes:

Att man inte får hjärtinfarkt vid den åldern, nja min lillasyter fick hjärtinfarkt 27 år gammal/ung och överlevde inte.
Levde inget rövarliv utan en lugn ochs ansad 3 barnsmamma med ett fjärde i magen.



Men men det var en annan historia.
Se nu till att vila dig och utnyttja det vi betalar via våra hårt injobbade skattpengar.
Lycka till med den lilla krabaten i tantens mage också förresten!

Krya på dig och ha en bra söndag.
Själv ska jag ut i skogen och irra nu!

Usch, det var extremt tråkigt att höra :(
Nej, visst förekommer det enstaka fall men trots att vi har hjärtsjukdomar i släkten så känner jag att det inte kommer drabba mig. Men man ska aldrig säga aldrig men nu var det ju bara en hjärtmuskelinflammation och jag tycker att det räcker med det.
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Kanske årets sista lunch på altanen, sjön full medd flyttfågel, sommaren är slut, men ändå inföll en slags fridfull stämmning.
 

Bifogat

  • IMAG0442.jpg
    IMAG0442.jpg
    220.1 KB · Visningar: 125
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top