Vad fick dig att le idag?

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Jag besökte min Delägda hund igår, då log jag.
 

Kia

Guest
När jag kom hem efter att ha varit och handlat stod lunchen klar på bordet. Killarna hade lagat soppa till hela familjen... Då log jag över omtanken... :)
 

Gabor

Guest
Kia skrev:
2590531 När jag kom hem efter att ha varit och handlat stod lunchen klar på bordet. Killarna hade lagat soppa till hela familjen... Då log jag över omtanken... :)

VÄLUPPFOSTRADE. :tummenupp :D



Nu log jag , det är mina grabbar som är så duktiga...:pannkyss
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Jag log när jag läste att matfiskarna kan närma sig sitt slut om 40år.

Matfiskarna slut om 40 år

En stor del av dagens människor tror att tex. olja och mat kommer att finnas i all framtid.

Hoppas det inträffar om ca 40år, det är troligen det enda som
kan väcka människan, om det är försent eller inte kan bara tiden avgöra.

Idag är allt inriktat på skapa sig ett så stort kapital som möjligt oavsett vad konsekvenserna blir.

Människan kanske behöver en ekonomisk världskris för att påminnas om att vi inte är odödliga.
 
Last edited:

svantestorm

Die Hard MC
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha R6 -01
Jag log när morsan stod i köket med en burk "Fiskoljekapsyler" och sa att jag måste käka dem för att bli smart. :corn :mattias
 

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Ort
Bålsta
Hoj
.
svantestorm skrev:
2590560 Jag log när morsan stod i köket med en burk "Fiskoljekapsyler" och sa att jag måste käka dem för att bli smart. :corn :mattias

Är inte kapsylerna jävligt hårda att käka? Be henne köpa kapslar nästa gång! ;) Ditt inlägg fick mig att le! :tummenupp
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
burner skrev:
2590547 Jag log när jag läste att matfiskarna kan närma sig sitt slut om 40år.

Matfiskarna slut om 40 år

En stor del av dagens människor tror att tex. olja och mat kommer att finnas i all framtid.

Hoppas det inträffar om ca 40år, det är troligen det enda som
kan väcka människan, om det är försent eller inte kan bara tiden avgöra.

Idag är allt inriktat på skapa sig ett så stort kapital som möjligt oavsett vad konsekvenserna blir.

Människan kanske behöver en ekonomisk världskris för att påminnas om att vi inte är odödliga.
Klokt skrivet :tummenupp

Edit: Jag hoppas INTE matfiskarna tar slut, men jag hoppas vi lär oss leva bättre efter våra förutsättningar. /Edit
 

Lilla_Tingeling

Världens lyckligaste Ting!!!
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Enköping
Hoj
Gixxer
När jag vaknade imorse läste jag ett sms som kommit tidigare på morgonen. Och det fick mig att le riktigt stooort. Och det pirrade så himla skönt i kroppen. :rodnar Ett jäkla bra sätt att vakna på. En lyckad start på dagen. :tummenupp


// Lena
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Att jag idag fick reda på att på att brorsan vunnit ett stipendium för att ha gått ut första året på teknisk fysik som bästa elev. Nu kunde han äntligen fixa ett eget studentrum i Rom istället för att pendla. Fan va glad jag är!!

Jag har haft mina farhågor om att han ska bli en trångsynt innåtvärt teknolog som jag med total avsaknad av att kunna uttrycka sig i annat än x, y, z och våglängder. :D

Men att grabben som är blotta 19 år även har förmågan att kunna uttrycka sig i skrift av helt annan karaktär gör mig stoltare och gladare än någon annan storebror :)

Satt och läste lite ur hans självbiografi så jag översatte en liten del jag gillade.

Min syn på religion är utan tvivel mycket komplex (vilket de som känner mig vet). Jag avsäger mig religionen och den katolska filosofin precis som vilket annat starkt religiöst och otidsenligt mönster som helst i den andliga världen med en övertygelse att varje enskild människa har en fundamental väg att gå. Min ”religion” (låt mig använda detta uttryck även om det är påtagligt inkorrekt) grundar sig på värderingar, principer och ideal helt och hållet mänskliga och jordliga. En sorts religion baserat på individen för vilken fria tankar, uttryck och manifestation av egna idéer och känslor inte nödvändigtvis måste exemplifiera en enda gud. Inte heller passera med enhälliga och påtvingade uttryck av prästlig karaktär som känns totalt ovidkommande för mitt liv och mina värderingar.

På grund av detta kan jag inte uttryckligen kalla mig ateist för det finns inte en stund i mitt liv som jag inte är överväldigad av livets magi och av det okända. Jag älskar att skriva, jag älska poesi (framför allt poesi från 900-talet), jag älskar starka känslor, jag älskar att känna mig levande.



DET fick mig att le idag :tummenupp
 

rogga R6

www.vsbracing.se
Gick med
2 Apr 2006
Ort
NYKÖPING
Hoj
minimoto/snart barnvagn
log och log sen asgarvade jag åt BORAT så jävla sjuk snubbe:tummenupp

as kul rulle den måste ni se :skrattaåt
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
När jag kom till skolan och fick se hennes leende som gjorde en alldeles varm inombords.
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
OLJEKYLD GSXR skrev:
2588518 Jag log nog första gången idag när jag var ute med kamphunden och han hittade en en mycket intressant fläck som han skulle nosa och slicka på, troligen var det någon snygg tik som hade kissat där. Han ville inte gå därifrån och när jag drog lite i kopplet så lade han sig ner platt på magen i snön och fortsatte slicka, samtidigt som han spjärnade emot allt vad han orkade med sina små tjocka ben. Tillslut fick han ge sig, hans pappa är starkare ;)

Jag kunde nästan höra ett *stön*...så nu log jag med :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top