Vad fick dig att le idag?

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Ida' så va de så fint i eken utanför mitt fönster och det gick förbi en katt med lite frost i morr håren och jag bara njööööt med en stor kopp vaaaaarm choklad. Sedan stickade jag en lovikavante och tog en höst prommis i snö vädret. Jag bara älskar vintern. :) :) :) :) :)
Lägg av med rökat det här börjar bli löjligt :tungan

Jag log när jag vaknade upp på en soffa, i Pinuppa och Pinkys hem, av att Pinky stod och petade på mig. Sen log jag när jag "slog" Pinky i Guitar Hero:gnissla :)
Fylla?
 
Last edited:

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Snöförhoppningar.
Vinterrustat traktorn.
Stått stilla i ett halvår.
Utomhus.
61 år gammal.
Startade direkt.
Gick som en klocka.
Kedjor och snöblad monterade.
Bring it on.

Är en skön känsla att plöja snö med egenrenoverad veterantraktor.
Motorn i full belastning.
Skärmlöst.
Hyttlöst.
Längtar.

Kewl! Jag och bror min äger en John Deere från i mitten på -30 talet, fick den av vår farfar för att vi hjälpt honom med diverse saker.
Renoverad för länge sedan, nu är den i delar och skall monteras ihop "bara".

Bjuder på ett par lördagsbilder.

s6llb5.jpg


2m2yqzd.jpg
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Ida' så va de så fint i eken utanför mitt fönster och det gick förbi en katt med lite frost i morr håren och jag bara njööööt med en stor kopp vaaaaarm choklad. Sedan stickade jag en lovikavante och tog en höst prommis i snö vädret. Jag bara älskar vintern. :) :) :) :) :)

Markus...du vet att det var EN tablett om dagen va...allt annat kan leda till mani :gnissla
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Carola!
Just precis hon. Hon är så djävla bra!
Missförstå mig rätt nu. Jag hatar Carola men hon är min nya idol!

.....Cheyen gillar carola och hade skaffat fram någon skiva med lugna godnattvisor med Carola. Tack vare denna gudabenådade sångerska tar nu nattningen av lillkorven 20-25 minuter istället för 40-60 minuter.

Tack Carola, allt är förlåtet!










Nej, självklart krävs en garant för att skiten skall få spelas... Samma dag som lillkorven slutar headbanga när vi lyssnar på Bandit i bilen eller på mina plattor kommer carola-skivan råka ut för death by fire. Men så länge han fortsätter att gilla rock kommer jag med glädje lira carola om hon får honom att fortsätta somna på mindre än halva tiden mot "pre-carola-tiden".
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Kewl! Jag och bror min äger en John Deere från i mitten på -30 talet, fick den av vår farfar för att vi hjälpt honom med diverse saker.
Renoverad för länge sedan, nu är den i delar och skall monteras ihop "bara".
Lycka till!
Faktiskt skoj att skruva med.
Genomtänkt och robust.
[YOUTUBE-ID]mtTWfzGyJAw[/YOUTUBE-ID]
 

Dominator-Rocks

Guest
Carola!
Just precis hon. Hon är så djävla bra!
Missförstå mig rätt nu. Jag hatar Carola men hon är min nya idol!

.....Cheyen gillar carola och hade skaffat fram någon skiva med lugna godnattvisor med Carola. Tack vare denna gudabenådade sångerska tar nu nattningen av lillkorven 20-25 minuter istället för 40-60 minuter.

Tack Carola, allt är förlåtet!










Nej, självklart krävs en garant för att skiten skall få spelas... Samma dag som lillkorven slutar headbanga när vi lyssnar på Bandit i bilen eller på mina plattor kommer carola-skivan råka ut för death by fire. Men så länge han fortsätter att gilla rock kommer jag med glädje lira carola om hon får honom att fortsätta somna på mindre än halva tiden mot "pre-carola-tiden".


SHIT :skrämd du är en dålig förälder :fakta :nicka


Vill du att din son skall bli ho´mo-se´xu´ell?

Please!

Iofs vi körde lite Disco när vi bowlade ikväll men majoriteten var Metal/hårdrock!

Din son kommer bli gay! :somnatillCarola
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Vaknade i morse och fann massor vad jag då trodde var dammtussar i hela vardagsrummet. men va i sjutton..."vi" dvs den självgående damsugaren gick ju så sent som kvällen innan. :gnissla Mummel jag har inte tid med detta då jag skulle byta däck så jag tog bara upp dem värsta med dammvippan och funderade allvarligt på att sticka iväg och köpa den nya versionen av dammsugaren då våran är lite till åren.

Senare idag så tog jag en titt i katternas sovkorg vid elementen o va fann jag jo "dammtussarna". Det visade sig att det bara var katten som hade fällt alterantivt så hade de ryckt ihop så tussarna flög..:D

Några snabba tag med borsten och han blev som ny igen och inga mer "dammtussar" finns längre, stackarn är dock inte så road av att gå ut längre :gnissla

Ler över hur gött han hade det i korgen:)
 

Bifogat

  • lyzze om bac.jpg
    lyzze om bac.jpg
    184 KB · Visningar: 71
Last edited:

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
Älskar solen? Det gör jag också. Ser den här lysande utanför fönstret. :tungan

Vad gäller snön så är det härligt! Bara att hoppas det kommer mer och håller i sig. Blir så mycket ljusare och trevligare med snö. :tummenupp

Sedan får den i och för sig gärna snabbt försvinna i början av mars och ersättas av sol, klarblå himmel och framförallt minst +20 grader. :)

Så sant så. det är väl egentligen den mörka blåsiga blöta tiden som man vill bra av med. hehe vi röstar!

jag röster för att vi sak ta bort hösten och våren och bara ha sommar och vinter:)
haha
om det bara gick
:yoparty
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Så sant så. det är väl egentligen den mörka blåsiga blöta tiden som man vill bra av med. hehe vi röstar!

jag röster för att vi sak ta bort hösten och våren och bara ha sommar och vinter:)
haha
om det bara gick
:yoparty

Jag gick o funderade på exakt samma sak på min prommis i morse. Men hur trist vore det att inte ha våren? Då går man ju och planerar och ser fram emot sommaren. Man kan bli skitlycklig en dag för temperaturen har orkat sig över 15 strecket. Man blir förvånad (läs jag blir förvånad) varje år, då alla träd slår ut, över hur underbart det är.

På samma sätt är ju hösten speciell..lite vemodig, mysig och förberedande inför vad som komma skall. Vind och snö o rusk. Alla pular in sina växter i trädgården, gräver sina kolonilotter och räfsar löv.
Nä fan, vi skall vara glada över våra årstider..snart har vi dom inte kvar :( då kommer vi ha det mycket sämre än att vi kanske inte kan åka hoj pga underlaget.

Akta vad du önskar dig...vi kommer nog få det :/
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Hans miniatyrmotorer är ju helt sjuka, hans Husqvarna V-twin är ett mästerverk.
Att han lyckas få dom så pass lågvarviga när dom är så små är makalöst.

Den dagen det öppnas ett museum om honom så kommer jag att köa in!

Han är tvivelsutan ett äkta geni!



Filma/fota om du kan och får!!!
Har glömt att rapportera.
Det var både roligt och intressant.
Rekomenderas.
Mer film:
http://www.smp.se/multimedia/archive/00069/Ingen_Centurion_mov_69142a.mov

http://www.smp.se/multimedia/archive/00069/Atkinsonmotorn_stara_69143a.mov

http://www.smp.se/multimedia/archive/00069/Atkinson-motorn_mov_69144a.mov
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Har glömt att rapportera.
Det var både roligt och intressant.
Rekomenderas.
Mer film:

Ahh, underbart, vilka små mästerverk hans motorer är!

Synd att han inte har en ordentlig webbsite med bilder och beskrivningar på sina miniatyr motorer, jag tror inte det skulle minska intresset för hans föreläsningar, tvärt om!
 

hally

Guest
för att det är hur mkt snö som helst, och jag har haft en rolig dag ute:)
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
:pannkyss för att man e frisk, har jobb å gå till imorrn å att snön kommit i år. Mer vinter i år än på hela förra året ju!!!!
Å man har haft en underbar da me sovmorron å vinter prommis så klart!! :pannkyss :pannkyss

Å snart äre jul igen ,en högttid att bara njuuuuta med nära och kära från hela världen och dansa runt granen och vara så där härligt hel ylle gla'!!!!

:pannkyss
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
:pannkyss för att man e frisk, har jobb å gå till imorrn å att snön kommit i år. Mer vinter i år än på hela förra året ju!!!!
Å man har haft en underbar da me sovmorron å vinter prommis så klart!! :pannkyss :pannkyss

Å snart äre jul igen ,en högttid att bara njuuuuta med nära och kära från hela världen och dansa runt granen och vara så där härligt hel ylle gla'!!!!

:pannkyss

Har du inget roligare för dig?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top