Vad fick dig att le idag?

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Dä ba dyrt å va ledi! :lol

Beror på vad man gör på sin lediga tid. ;)

Visserligen tänkte jag dränera kroppen medelst alkoholhaltiga drycker som visserligen kostar lite pengar. Men det får jag väga upp med att rostlaga en bil åt en lirare :)().

Angående (trav)hästmänniskor så är dom inte riktigt riktiga när det kommer till att spendera pengar på dessa fyrbenta, visserligen fina, varelser.
Särskilt inte travbanor och dess ägare när dom ska bygga om/bygga nytt.
 

Dr.Bike

Guest
Och snart är det lördag... då är man gräsänkling vilket automatiskt betyder oxfilé, dyrt rött vin och några bärs i bastun... wooohoooooo

Så såg gårdagen ut. (har faktiskt lite ont i hårrötterna idag...)
Men! Inte oxfile´denna gång, utan vi hade fått tag i älg-entrecôte!
Finfina krejjer som jag absolut inte överstekte!
Hade på några enbär som jag krossade samt lite rosmarin!

Min vana otrogen, så gjorde jag en sås till. (brukar inte ha sås)
En wiskysås.
Den passade utmärkt kan jag säga, och gästen som bodde över hade (passande nog!) med sig hemgjord gelé baserad på lingon, med lite enbär i, som hans väna fru hade gjort.
Passade som hand i handske till denna mat :)

En GT till kocken under matlagningen, ett par pannor rödtjut till maten och så lite flytande tjära (Lagavulin) emedan vi kollade in några DVD med Isle of Man till kaffet avrundade en fin kväll.
 
Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Dr.Bike: Det låter som en toppenkväll... vår (bästa polarn kommer över imorrn) kommer nog vara hyffsat liknande... men istället för GT till kocken är det stor risk att det blir Champagne, istället för whiskeysås är risken stor att det blir hemlagad rödvinssås. Vinet ligger redan och gottar sig i vinkylen i fina 11 grader... champagnen likaså och tjärdrickat kommer kompisen stå för, blir väl nåt 30årigt om jag känner honom rätt... han brukar välja ut nåt sånt när det är "vår" kväll.

Men först på dagen tänkte jag ut och provköra lite fler motorcyklar för att se vad jag skall köpa i vår... är helt inne på en viffer men måste ju veta att jag siktat in mig på rätt. :)
 

Dr.Bike

Guest
Dr.Bike: Det låter som en toppenkväll... vår (bästa polarn kommer över imorrn) kommer nog vara hyffsat liknande... men istället för GT till kocken är det stor risk att det blir Champagne, istället för whiskeysås är risken stor att det blir hemlagad rödvinssås. Vinet ligger redan och gottar sig i vinkylen i fina 11 grader... champagnen likaså och tjärdrickat kommer kompisen stå för, blir väl nåt 30årigt om jag känner honom rätt... han brukar välja ut nåt sånt när det är "vår" kväll.

Men först på dagen tänkte jag ut och provköra lite fler motorcyklar för att se vad jag skall köpa i vår... är helt inne på en viffer men måste ju veta att jag siktat in mig på rätt. :)

Låter utomförträffligt!
Ja man kanske skulle knäppa upp en "champis" ikväll?
Det blir alltid bäst om man tar det "bara sådär" utan någon eg. orsak.

Dr.Bikefakta:
Ett korrekt utrustat hem bör* alltid ha minst två flaskor skumpa hemma.
Allt annat är att betrakta såsom pur fattigdom.
Om inte i monetära termner så i vart fall kulturella.


*läses som skall.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Dr.Bike: Då har vi ett utomordentligt hem då... ligger minst 14 flaskor champagne i vinkylen av olika karaktär... Vissa på lagring (ja, vad ni än tror så vinner många champagne på lagring) och andra som väntar på att förtäras. :)
 

Gabor

Guest
Låter utomförträffligt!
Ja man kanske skulle knäppa upp en "champis" ikväll?
Det blir alltid bäst om man tar det "bara sådär" utan någon eg. orsak.

Dr.Bikefakta:
Ett korrekt utrustat hem bör* alltid ha minst två flaskor skumpa hemma.
Allt annat är att betrakta såsom pur fattigdom.
Om inte i monetära termner så i vart fall kulturella.


*läses som skall.

Min fru fick mig att le imorse.

Sen har vi alltid ett par olika "bubbelvatten" ( ej mineralvatten) på kylning för jämnan, det är bäst att ha det så. Det får en att le ytterligare. sen om man hinner dricka det eller inte, det avgörs av situationen.
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Varför förvarar man skummande piss hemma i en speciell kyl?

Är det något som doktorn har ordinerat att gamlingar ska spara sitt piss hemma för analys eller nåt?
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Nnjaaaa... AndreasNo... var du rolig nu... naaaawww... plutte.

Men är det så att du är intresserad så är en vinkyl byggd med kylaggregat som inte använder kompressor, alltså helt vibrationsfritt vilket är ett krav för att kunna lagra vin.
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Nnjaaaa... AndreasNo... var du rolig nu... naaaawww... plutte.

Men är det så att du är intresserad så är en vinkyl byggd med kylaggregat som inte använder kompressor, alltså helt vibrationsfritt vilket är ett krav för att kunna lagra vin.

Jag tycker även öl o whisky smakar fan så jag e nog mer snefödd än rolig :näsblod :D

Tack för den infon.
Rätt så intressant dedär med hur skakningar påverkar.
Ta sk "superfreeze" som exempel, rätt häftigt.
 

Kia

Guest
Nnjaaaa... AndreasNo... var du rolig nu... naaaawww... plutte.

Men är det så att du är intresserad så är en vinkyl byggd med kylaggregat som inte använder kompressor, alltså helt vibrationsfritt vilket är ett krav för att kunna lagra vin.

Aaaa en till som uppskattar ett gott vin? :tummenupp

Fredag, en god middag med ett gott vin.... det får mig att le. :)
 

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Att jag efter 1 månads styrrketräning har blivit SÅ stark!
Watch out boys!! :yoparty

..och att jag fortfarande hållit mej ren! Inga cigg eller godis på 1 månad! :)
 

Louize

Älgen
Gick med
23 Jun 2008
Ort
Küngsbacka
Hoj
Yamaha XJ6
Att jag efter 1 månads styrrketräning har blivit SÅ stark!
Watch out boys!! :yoparty

..och att jag fortfarande hållit mej ren! Inga cigg eller godis på 1 månad! :)


Vad bra att du märker resultat av träningen nu! :) Styrketräning har det inte blivit någon, men många kilometer att gå blir det när man drar fram över H&Ms butiksgolv varje dag, och jag har faktiskt lyckats motstå godis sedan jag kom hit (London)! :stolt
Nu ska jag belöna mig med räkor, och imorgon blir det fest!!:yoparty :yoparty
 

Dominator-Rocks

Guest
Att jag kom hem med livet i behåll, jag tog MTB´n och besteg håleberget idag, det var nått så sjukt jobbigt, en av dom värsta fysika prövningar jag har utsatt mig för.

Cyklade hela vägen upp på en mindre stig, fick stundtals gå av och dra cykeljävulen, pga av att det var allt för brant för halt (det regnade) över och under nedblåsta träd, det tog ca 1 timma att ta sig upp. Jag hade iaf en nära döden upplevelse på vägen upp.

När jag väll kom upp på toppen så såg jag att det fanns en grusväg på motsatt sida av berget, nu jävlar gick det undan :yoparty det tog max 5 minuter att komma ner på plan mark igen, var bara en hake :huvet vart faan var jag, hade lyckats köra bort mig totalt.

Det var bara välja en väg och cykla, självklart vart det åt fel håll :mad: när jag väll kom ut där jag kände igen mig så insåg jag att jag hade åkt en omväg på ca 1 mil och hade 2mil hem :näsblod

Då var det nära att jag ringde efter skjuts, men jag bet mig i läppen och trampade hem.

Kom hem, tog en plastpall med mig in i duschen, vred på riktigt hett vatten, sen satt jag där som en som ett jevla fån i 15 min, då log jag.

:)
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Jag åkte på denna igår i 2½ timma, i skoken. Det var kewl, hestar springer snappt, då log jag:yoparty


snelhest.jpg
 

Dominator-Rocks

Guest
Jag åkte på denna igår i 2½ timma, i skoken. Det var kewl, hestar springer snappt, då log jag:yoparty



Va håller du på med på bilden, skall du ta ett nacksving på stackarn?

Sen vet du väll att det hjälper inte hur trygg man en är i sin sexualitet så är det ghey att rida på hestar :7peta
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Att jag kom hem med livet i behåll, jag tog MTB´n och besteg håleberget idag, det var nått så sjukt jobbigt, en av dom värsta fysika prövningar jag har utsatt mig för.

Cyklade hela vägen upp på en mindre stig, fick stundtals gå av och dra cykeljävulen, pga av att det var allt för brant för halt (det regnade) över och under nedblåsta träd, det tog ca 1 timma att ta sig upp. Jag hade iaf en nära döden upplevelse på vägen upp.

När jag väll kom upp på toppen så såg jag att det fanns en grusväg på motsatt sida av berget, nu jävlar gick det undan :yoparty det tog max 5 minuter att komma ner på plan mark igen, var bara en hake :huvet vart faan var jag, hade lyckats köra bort mig totalt.

Det var bara välja en väg och cykla, självklart vart det åt fel håll :mad: när jag väll kom ut där jag kände igen mig så insåg jag att jag hade åkt en omväg på ca 1 mil och hade 2mil hem :näsblod

Då var det nära att jag ringde efter skjuts, men jag bet mig i läppen och trampade hem.

Kom hem, tog en plastpall med mig in i duschen, vred på riktigt hett vatten, sen satt jag där som en som ett jevla fån i 15 min, då log jag.

:)


Jag har en såndär campingsolstol ståendes inne i badrummet, den är skön att sätta sig i o slå på duschen efter en tur i skogen kan ja lova.

För övrigt behöver du bättre däck.. min bettar fint upp för backarna sålänge det inte är överjävligt med rötter :)
 

Dominator-Rocks

Guest
Jag har en såndär campingsolstol ståendes inne i badrummet, den är skön att sätta sig i o slå på duschen efter en tur i skogen kan ja lova.

För övrigt behöver du bättre däck.. min bettar fint upp för backarna sålänge det inte är överjävligt med rötter :)

Det är faktiskt bra grepp i däcken, men det var sjukt brant regnade, mycket löv och mycket sten på några ställen, helt omöjligt att få grepp!

Mina ben är helt avdomnade... :hihi

(Metallicas nya platta var bra att trampa till :tummenupp )
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Det är faktiskt bra grepp i däcken, men det var sjukt brant regnade, mycket löv och mycket sten på några ställen, helt omöjligt att få grepp!

Mina ben är helt avdomnade... :hihi

(Metallicas nya platta var bra att trampa till :tummenupp )

Med nåt annat än biltemadäck så hade du klarat det utan problem :)

Jag har trampat upp för några backar jag trodde skulle va helt omöjligt, bara misslyckats en gång o de va pga en jävla rot.

Imorrn ska jag ut o trampa lite igen efter några dagars jobb, men fortfarande inte köpt nån hjälm så jag får fortsätta med enbart uppförsbackar o sakta neråt :gnissla
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Hade fest hemma igår, så även grannen i lägenheten ovanför. Jag hade precis skickat hem sista gästen och hoppat i sängen när jag hör en tjej utanför sovrumsfönstret.

Flickebarnet har till 99.9% sannolikhet varit på festen våningen ovanför, och nu har hon klivit ut ur entren, ut på innergården.

Hon gråter och skriker om vart annat, (när jag skriver skriver så menar jag á la skräckfilmsskrik) samtidigt som hon talar med en väninna i telefon.

Detta i sej kanske inte är så roligt, snarare så funderar jag på att kliva upp och kolla till stackarn, men....

Hon skriker åter igen: HJÄÄLP! Det är mörkt här, det blåser och är massa träd här!! Wuäääääää!!! Jag är på en jävla innergård och det är JÄTTELÄSKIGT!!! Buhuuuuu...

Ungefär såhär fortgår det i ca: 5 minuter innan hennes kamrater släpper in henne igen, samtidigt ligger jag och vrider mej av skratt i sängen! Herrejösses en tjej som är ca 20-25 år och livrädd för en mörk innergård! :rofl :rofl :rofl
 
Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Va håller du på med på bilden, skall du ta ett nacksving på stackarn?

Sen vet du väll att det hjälper inte hur trygg man en är i sin sexualitet så är det ghey att rida på hestar :7peta

Den ville kramas! :fakta

Du, jag har en lila(delvis) motorcykel, jag vet vad som är ghey och inte ghey:fakta
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top