Vad fick dig att le idag?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Såg nyss denna på National Geografics och var bara tvungen att besöka youtube för att se om den fanns där för att dela med mig... :hihi

Det finns en till sådan film, när en ko står i vägen för en som kör bil, när han kliver ut ur bilen stöter han till telefonen och ringer upp sin tjej och säger "Din dumma kossa, begriper du ingenting, du står ivägen för mig och jag måste vidare, så flytta på din feta röv..."

Sen finns det ju två filmer när tjejerna ringer tillbaka också...

Dom är lysande!
 

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
Stupida göteborgare som inte kan lägga in youtubeklipp korrekt!! :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:[YOUTUBE-ID]hvha8N3a28U[/YOUTUBE-ID]

*asgarv* fan va jag kämpade med där...fick ge mig till slut o kopiera in adressen.
DUUUUUUUU...dra inte in gbg i detta..'me get mad and come to ur job n kick dicks out of ur mouth' :p
tack för hjälpen iaf...kermit?...:D

Stupida göteborgare som inte kan lägga in youtubeklipp korrekt!! :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad

har du sett filmen see no evil, hear no evil ? richard pryor o gene wilder...
pumpa ner om du inte har !!
 
Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Nu körde jag den bara 2,5mil, men enligt färddatorn låg snittet på 0,49, en hyrbil av årets modell som gått 900mil, så det borde väl gå.

Verkade som den laddade batterier vid motorbroms = coolt. Det var väldigt avstressande att köra, man ville liksom få till en låg bränsleförbrukning. Sen att man startar den med startknapp är ju också ballt. Om man stannar till med motorn på så blir den helt tyst. Sen när man ska iväg så är det bara att gasa = skitcoolt :)

I övrigt kändes den som en vanligt bil, automatlådan och växlandet mellan elmotor och förbränningsmotorn märktes knappt.

Du driver med mig?
Det är utan tvekan den mest irriterande o jävligaste bil jag nånsin kört.

Du hoppade in i bilen, tryckte igång den o sen körde 2.5 mil o sen stängde av o hoppade ur?
Då isf kan jag förstå att man lätt blir lurad av att det är en vettig bil.

Vi kan börja med startknappen, coolt första o kanske andra gången, efter det blir det ett REJÄLT irritationsmoment.
Man ska stoppa i en "nyckel" precis som vanligt, men istället för att ha kvar handen där den är o bara vrida om så ska man föra upp handen typ runt förbi ratt/vindrutetorkarreglage o trycka på en startknapp 1½ dec ovanför själva nyckeln.
Kan lova att det inte är så coolt efter ett par ggr, när du sedan tryckt in startknappen för att starta o för över handen till den lilla växelspaken för att märka att bilen visst inte startade, 8 av 10 ggr trycker man in startknappen för kort stund.
Nu har vi väl tillslut fått igång bilen och lägger i backen, genast sätter ett väldigt irriterande pip-ljud igång för att varna att man backar eller nåt, åh fan, e de det jag gör jag fattade inte det själv :huvet
Ja och det är ju inte detdär lena pling pling som i tex Volvobilars bältespåminnare utan det är ett riktigt "akta här kommer backande lastbils"-pling fast inne i kupén!
Jaja, vi har backat klart och ska köra ut från parkeringen, bältet har inte åkt på än för jag ska plocka upp tjejen som står o väntar med våran packning borta vid porten, eller whatever.
PLING PLING PLING, ja men jävlar, ett ännu mera irriterande pling som varnar att jag inte har bälte, NO SHIT, har ja inte bälte de märkte jag inte själv :huvet
Jaja, det slutar alldeles strax jag orkar inte kränga på mig bälte för att åka 30 meter på en parkering när jag ska kliva ur o lasta bilen.
Kommer fram o ska gå ur bilen, nu har av nån anledning det där plingandet ökat i frekvens o volym för jag kört en halvmeter för länge utan bälte :gnissla
Jaja, stannar bilen o öppnar dörren, nu ska väl det sluta plinga, men nejdå.
Under hela tiden man packar i sin packning plingar det satan, inte förrns man åter sätter sig i bilen och tillslut sätter på sig bältet så slutar det, ja men taaack, äntligen.
Nu är vi äntligen ute på vägen, här finns inte så himla mycket att gnälla på, om man bara tittar rakt fram på vägen o ignorerar allt annat :rolleyes:
Rödljus, ja nu är ju bilen tyst iaf, synd att man hör alla andra bilar bara.
Kör iväg igen, ända upp till 20km/h får man njuta av den helt tysta elmotorn o sen surrar bensinaren igång igen.
Äntligen framme, jävlar jag råkade öppna dörren innan jag stängt av bilen, PLING PLING PLING..JAAA, jag veeet att dörren är öppen!!!
Sådär, nehe, nu va de dedär problemet med startknappen igen, 8 av 10 ggr går det inte heller stänga av den på första försöket, SÅ nuså.
Jaha, tjejen ville höra det sista dem hade att säga på mixmatch på mix megapol, ja då va de bara att stoppa i den fina "nyckeln" igen o försöka halvstarta bilen så det går att slå på radion då!.

GAAAH...

Får väl ta och boka en provkörning.. Planerar att byta bil om något år och hybridtekniken tilltalar mig..
Tycker dessutom den är rätt snygg..

Kul att du verkar gilla bilen :)

hrrrrmm!!!
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
*asgarv* fan va jag kämpade med där...
Det är att kasta sten i glashus när man kallar jänkarna för idioter för att de misslyckas spränga en val när man själv inte kan lägga in ett youtubeklipp i en tråd!!!! :mattias

Kermit? Näe, korvgubbe!
Ser'u inte att jag chillar?!


Fast å andra sidan får man kasta sten i glashus, det är då man ska kasta sten! :fakta KOlla själva 3:10 in!
[YOUTUBE-ID]qhmahD_EbHY[/YOUTUBE-ID]
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Du driver med mig?
Det är utan tvekan den mest irriterande o jävligaste bil jag nånsin kört.

Du hoppade in i bilen, tryckte igång den o sen körde 2.5 mil o sen stängde av o hoppade ur?
Då isf kan jag förstå att man lätt blir lurad av att det är en vettig bil.

Vi kan börja med startknappen, coolt första o kanske andra gången, efter det blir det ett REJÄLT irritationsmoment.
Man ska stoppa i en "nyckel" precis som vanligt, men istället för att ha kvar handen där den är o bara vrida om så ska man föra upp handen typ runt förbi ratt/vindrutetorkarreglage o trycka på en startknapp 1½ dec ovanför själva nyckeln.
Kan lova att det inte är så coolt efter ett par ggr, när du sedan tryckt in startknappen för att starta o för över handen till den lilla växelspaken för att märka att bilen visst inte startade, 8 av 10 ggr trycker man in startknappen för kort stund.
Nu har vi väl tillslut fått igång bilen och lägger i backen, genast sätter ett väldigt irriterande pip-ljud igång för att varna att man backar eller nåt, åh fan, e de det jag gör jag fattade inte det själv :huvet
Ja och det är ju inte detdär lena pling pling som i tex Volvobilars bältespåminnare utan det är ett riktigt "akta här kommer backande lastbils"-pling fast inne i kupén!
Jaja, vi har backat klart och ska köra ut från parkeringen, bältet har inte åkt på än för jag ska plocka upp tjejen som står o väntar med våran packning borta vid porten, eller whatever.
PLING PLING PLING, ja men jävlar, ett ännu mera irriterande pling som varnar att jag inte har bälte, NO SHIT, har ja inte bälte de märkte jag inte själv :huvet
Jaja, det slutar alldeles strax jag orkar inte kränga på mig bälte för att åka 30 meter på en parkering när jag ska kliva ur o lasta bilen.
Kommer fram o ska gå ur bilen, nu har av nån anledning det där plingandet ökat i frekvens o volym för jag kört en halvmeter för länge utan bälte :gnissla
Jaja, stannar bilen o öppnar dörren, nu ska väl det sluta plinga, men nejdå.
Under hela tiden man packar i sin packning plingar det satan, inte förrns man åter sätter sig i bilen och tillslut sätter på sig bältet så slutar det, ja men taaack, äntligen.
Nu är vi äntligen ute på vägen, här finns inte så himla mycket att gnälla på, om man bara tittar rakt fram på vägen o ignorerar allt annat :rolleyes:
Rödljus, ja nu är ju bilen tyst iaf, synd att man hör alla andra bilar bara.
Kör iväg igen, ända upp till 20km/h får man njuta av den helt tysta elmotorn o sen surrar bensinaren igång igen.
Äntligen framme, jävlar jag råkade öppna dörren innan jag stängt av bilen, PLING PLING PLING..JAAA, jag veeet att dörren är öppen!!!
Sådär, nehe, nu va de dedär problemet med startknappen igen, 8 av 10 ggr går det inte heller stänga av den på första försöket, SÅ nuså.
Jaha, tjejen ville höra det sista dem hade att säga på mixmatch på mix megapol, ja då va de bara att stoppa i den fina "nyckeln" igen o försöka halvstarta bilen så det går att slå på radion då!.

GAAAH...



hrrrrmm!!!

Den bilen jag hade var av årets modell och man behövde bara låsa på nyckeldosan och sätta sig i bilen och trycka på knappen. Jobbigt? Då får man nog ge fan i att köra bil...

Massa fina kontroller på ratten också, det är ett annat plus. Man kunde bla höja ljudet och ställa in ac. Ett till plus :)
 

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
Det är att kasta sten i glashus när man kallar jänkarna för idioter för att de misslyckas spränga en val när man själv inte kan lägga in ett youtubeklipp i en tråd!!!! :mattias

Kermit? Näe, korvgubbe!
Ser'u inte att jag chillar?!


Fast å andra sidan får man kasta sten i glashus, det är då man ska kasta sten! :fakta KOlla själva 3:10 in!

*vevar stenar som aldrig förr*
tröttnar du inte på utpeka ironi ?

hur faen ska jag se att du chillar ? chilla framför den filmen jag nämnde istället Kerm...jhätthä roligh!!!
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Det finns en till sådan film, när en ko står i vägen för en som kör bil

Såg den på TV nyss! Så djävla bra!
HIttade den på tuben:
[YOUTUBE-ID]v_NFiYzjQRA[/YOUTUBE-ID]

har du sett filmen see no evil, hear no evil

Jodå, klart jag har! Klassiker! :tummenupp
...och ta det lungt:) Jag är rätt ironisk när jag tar din ironi på "allvar".
 
Last edited:

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
Såg den på TV nyss! Så djävla bra!
HIttade den på tuben:
[YOUTUBE-ID]v_NFiYzjQRA[/YOUTUBE-ID]



Jodå, klart jag har! Klassiker! :tummenupp
...och ta det lungt:) Jag är rätt ironisk när jag tar din ironi på "allvar".

skönt :)
d e mkt coolare med avslappnat folk ;)


men d konceptet med att råka ringa nån o bla bla bla e bara uttjatat...ganska lame efter första klippet...
jag vill se nåt vulgärt !!!!!!!!
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Jag stegade glad i hågen in hos Toyota och bad att få provköra den.

Jag blev besviken på alla punkter.

Provkörde igår.. Tycker tekniken känns genomarbetad och välfungerande..
Däremot är interiören mycket "plastig", instrumenteringen oklar och den stora displayen irriterande..
Tror man tröttnar rätt snabbt på alla egenheter..

Hade den kostat 150000 så kanske, men aldrig 280000..
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Provkörde igår.. Tycker tekniken känns genomarbetad och välfungerande..
Däremot är interiören mycket "plastig", instrumenteringen oklar och den stora displayen irriterande..
Tror man tröttnar rätt snabbt på alla egenheter..

Hade den kostat 150000 så kanske, men aldrig 280000..

Jepp priset är fan det sämsta med bilen.
 

Dominator-Rocks

Guest
*pust* Har varit ute och sprungit efter en helgalen 3,5 åring som har försökt lära sig cykla ordentligt utan stödhjul :näsblod jobbigt.

Efter det så körde jag en timmas stenhård höststädning av tomten.

Nu belönar jag mig själv med en
28768_p.jpg

:)
 

Bitteboy

Guest
Provkört!

Blev ett stooort leende på läpparna idag när jag var o provkörde lite hojar :yoparty

Hoj 1: Hypermotarden :tuttar :tuttar
Hoj 2: Honda CB 1000 :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar
Hoj 3: KTM 1190 RC8 :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar
Hoj4: KTM Superduke :tuttar :tuttar :tuttar

Försökte sno med mig CB: hem men d gick inte... :huvet
 

Dominator-Rocks

Guest
Köpte följande apparatur på Biltema, funkade skitbra.. Fäster under sadeln och ger ett handtag i vuxenhöjd..

Bara ett tips :)

Tack tack!

Men jag är ingen Curling förälder, dom får några timmars träning sen får dom känna på hur hård asfalten är och då lär dom sig ännu fortare :näsblod

Grabben har loosat 2 tänder och lilltjejen 1, learn the hard way ;)

Det gick faktiskt jävligt bra idag, tredje träningen (a 1 timma) med upphöjda stödhjul, jag har slarvat med dottern, grabben cyklade utan stödhjul innan han fyllde 3!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top