Vad fick dig att le idag?

Gabor

Guest
Tråkigt. Men man får se det som en läxa också. Försöker själv se lite positivt på allt skit som händer. Du lär dig något som du har nytta av längre fram i livet. Du kanske uppskattar ditt barn mer än vad du gjort tidigare och inte tar allt lika för givet. Se det som du har fått en bra erfarenhet.:tummenupp

Vad fick dig att le idag ?

Vi behövde folk på jobbet så jag kollade runt lite med hojåkare här i Uppsala för att vara schysst. Fick ett pm och ringde och pratade med en tacksam person som ville lämna CV. Känns riktigt bra att kunna hjälpa någon utan egentligen någon större ansträngning. Känns bra:)

Bra gjort, WW, så ska det se ut. Gör en människa glad varje dag, då är allt enklare sen. Något vi kan göra för dig ? Har man det tungt är det bra att det finns de som erbjuder hjälp.

" what goes around, comes around ".:yoparty
 

Kia

Guest
Tråkigt. Men man får se det som en läxa också. Försöker själv se lite positivt på allt skit som händer. Du lär dig något som du har nytta av längre fram i livet. Du kanske uppskattar ditt barn mer än vad du gjort tidigare och inte tar allt lika för givet. Se det som du har fått en bra erfarenhet.:tummenupp

Höll på att förlora min dotter redan samma natt som hon föddes så jag har aldrig nånsin tagit henne för givet och kommer aldrig heller att göra.
Visst kan man se allt skit som händer som en läxa att lära av, bästa sättet att lära också förmodligen. Men just nu vill jag inte lära något på ett tag framöver, bara få ge min dotter en stabil och trygg vardag. Svårt att vara den perfekta mamman som orkar allt när man ständigt har ett ex som flåsar i nacken och berättar alla fel man gör...
Vill bara att han ger fan i att jävlas nu på ett tag.... :huvet
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Menade inget illa så men försöker se det mest eländiga som något nyttigt. Är i stort sett aldrig sjuk t.ex. var lite förkyld för 1.5år sedan sist. (tacksam för det) Sen när man tar sig en rejäl fylla ibland och blir liggandes hela dagen efter så får jag min dos av tacksamhet att man lever. :D Hade man inte det kanske man glömmer lite vad man ska vara tacksam över. :va

Nu kanske ni fått det orättvist hårt men vänd det till något bra. :tummenupp
Sen får jag hoppas ni får det lite lättare ett tag nu.
 

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Fick precis det fjärde jobberbjudandet bara den här veckan, helt sanslöst. Det ringer från rederier som jag skickade intresseansökningar till för 4 år sen och erbjudit omedelbara jobb på direkten. Även från rederier jag inte ens har haft kontakt med. Skumt men kul, arbetslöshet verkar inte vara något alternativ på många år framöver då det är bra erbjudanden också. :tummenupp :yoparty
 

Kia

Guest
Menade inget illa så men försöker se det mest eländiga som något nyttigt. Är i stort sett aldrig sjuk t.ex. var lite förkyld för 1.5år sedan sist. (tacksam för det) Sen när man tar sig en rejäl fylla ibland och blir liggandes hela dagen efter så får jag min dos av tacksamhet att man lever. :D Hade man inte det kanske man glömmer lite vad man ska vara tacksam över. :va

Nu kanske ni fått det orättvist hårt men vänd det till något bra. :tummenupp
Sen får jag hoppas ni får det lite lättare ett tag nu.

Jo jag förstår vad du menar och jag försöker alltid att se saker ur den positiva vinkeln och verkligen lära av det.
Men ibland blir man lite extra lessen över att människor försöker jävlas med en.
Men nu när allt med utredningar och skit är över kan jag bara le... :tummenupp
 

Nienna

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki gpx 600R , en gammal sate ;)
Första promenaden med hundarna idag fick mig att le! Stacy är en vintervalp och det märks! Hon blir som galen av lycka då hon ser snö! Nike gick med värdigt lugn och kissade noga på alla buskar som vanligt. Stacy for runt runt, åt snö, kastade sig i snön, försökte ta mina fötter och man riktigt såg livsglädjen i hela henne!
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Jag log när min lillebrors kompis sade att han hade ALLA (!) säsongerna av 24 hemma och att jag får dom direkt på min externa hårddisk ikväll...tillsammans med alla avsnitt av Prisonbreak

Dock är det bara en person jag vill kolla på dom med

Sedan log jag lite när jag var o sminkade pappas tjej inför deras bröllop idag för dom var nervösa och kära och söta. Sminkade henne och pulade till hans fluga och borstade hans kostym..dom var söta :fånigtleende
 
Last edited by a moderator:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Jag log nu när jag gick o titta runt på stället jag har stationär bevakning på hela natten o såg en skylt me stora bokstäver "INTERNET STATION" :D

Helt perfekt, surfa SH lite i 10 min, gå runt o kika lite, komma tillbaka lagom tills det skrevets lite mer, läsa de i 10 min osv osv heeeela natten...

Så se te o skriv massa nu:yoparty
 

Lilla_Tingeling

Världens lyckligaste Ting!!!
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Enköping
Hoj
Gixxer
Jag log stort när jag la mig i ett varmt och skönt solarie. Knäppte igång MP3- spelaren me bra musik. Och bara låg där helt avslappnad och njöt av värmen. Sååå skönt!

// Lena
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Jag log nu när jag ser hur glad AndreasNo är över att få ha tillgång till SH några minuter när han jobbar. Själv sitter jag ju här med tillgång till det ständigt när jag jobbar :tummenupp :pannkyss.
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Jag log nu när jag ser hur glad AndreasNo är över att få ha tillgång till SH några minuter när han jobbar. Själv sitter jag ju här med tillgång till det ständigt när jag jobbar :tummenupp :pannkyss.

Heh... endel har ju ett riktigt jobb :tungan
Nu har jag hittat en TV med åtminstone TV4, har kollat upp o de går ett par filmer inatt, oså denhär datorn... perfekt!...12 timmars gå runt o glo o ha tråkigt har förbytts i 12 timmar kolla på tv o surfa...hehe...hrrrmm...
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Heh... endel har ju ett riktigt jobb :tungan
Nu har jag hittat en TV med åtminstone TV4, har kollat upp o de går ett par filmer inatt, oså denhär datorn... perfekt!...12 timmars gå runt o glo o ha tråkigt har förbytts i 12 timmar kolla på tv o surfa...hehe...hrrrmm...

Ditt jobb låter lite väl ensamt :(. Jag kontrar med att jag har 11 tv-kanaler på jobbet, dvd och cirkus 7000 porrfilmer att titta på :tummenupp.

Riktigt jobb my ass :hihi.
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Ditt jobb låter lite väl ensamt :(. Jag kontrar med att jag har 11 tv-kanaler på jobbet, dvd och cirkus 7000 porrfilmer att titta på :tummenupp.

Riktigt jobb my ass :hihi.

Japp så är det, jobb som väktare innebär att jobba helt själv hela nätterna...sånahär tillfällen då man kan titta på TV o surfa lite får man värdesätta högt på ett jobb som detta.
Senaste höjdpunkten jag hade var när ja va på Arla o drack chokladmjölk =)
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top