Vad fick dig att le idag?

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Välkommen till livet som hundägare.
Nyblivna hundägare brukar reagera över att de situationer (ut i regn, stanna i Sverige på semestern) som de fruktade blir just de som de uppskattar.

Iof :) men nu var det ju jag som tvingade ut hunden..han vägrade pinka eller skita på hela promenaden för han var blööööt:rolleyes: (fjolla). Jag ville bara ut o leka i regnet o använde hunden som ursäkt :p som att ta med kompisars ungar på barnfilmer på bio för man vill se den själv ;)
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Iof :) men nu var det ju jag som tvingade ut hunden..han vägrade pinka eller skita på hela promenaden för han var blööööt:rolleyes: (fjolla). Jag ville bara ut o leka i regnet o använde hunden som ursäkt :p som att ta med kompisars ungar på barnfilmer på bio för man vill se den själv ;)
Kändes lite underligt att gå på "Harry Potter" utan alibi.
Dock ser man bra när merparten av åskådarna är tre äpplen höga.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Ringde runt och kollade försäkring till en av hojarna, 90% av bolagen skulle ha mer för lilla hojen än R1an.

Tills man kom till ett mycket bra bolag som frågade hur länge man haft körkort, catching där sjönk premien med hälften av tidigare utgångspremie :)
 

Gabor

Guest
Haaaaaaaahaaaaa

:yoparty :yoparty ...härligt när gixxern,s mätarnålar toppar ut mätartavlorna...samtidigt.

Nu ler jag resten av dagen...semester.:D
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Kl var väl kanske 23:30 el nåt, jag och polaren skulle dra till hans garage och fixa lite med hans hoj.

Hinner åka nån km innan nån idiot bakom först drar på helljuset+övriga extra lampor som en civilsnut har för att sedan övergå till blå/rött disco.

Hinner inte ens nudda bromsen förrens nästa bil kastar sig ut framför min bil i och blockerar vägen, jag kör en volvo 740 värsting så den såg väl misstänkt ut kan ja tänka mig :rolleyes:

Poliserna springer ut med ficklampor och dragna vapen varpå den ena skriker följande:

- Stäng av tändningen och sätt händer på styret


Ja började asgarva och snutarna blev då jätteglada, skrek att dom minsann tänkte skjuta osv.

Efter det vanliga tjaffset, kolla körkort, blåsa blåsan osv så blev ja förhörd om varför ja tyckte de hela var så roligt, jag förklararde då att man inte kan göra annat när de är som att bli fast i en hollywoodfilm.

Sen påpekade ja att bagagen var full av c4 och ak5er och att ja tänkte råna swedbank imorgon varpå farbror blå tappade besinningen och lät mig åka :tungan
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Kl var väl kanske 23:30 el nåt, jag och polaren skulle dra till hans garage och fixa lite med hans hoj.

Hinner åka nån km innan nån idiot bakom först drar på helljuset+övriga extra lampor som en civilsnut har för att sedan övergå till blå/rött disco.

Hinner inte ens nudda bromsen förrens nästa bil kastar sig ut framför min bil i och blockerar vägen, jag kör en volvo 740 värsting så den såg väl misstänkt ut kan ja tänka mig :rolleyes:

Poliserna springer ut med ficklampor och dragna vapen varpå den ena skriker följande:

- Stäng av tändningen och sätt händer på styret


Ja började asgarva och snutarna blev då jätteglada, skrek att dom minsann tänkte skjuta osv.

Efter det vanliga tjaffset, kolla körkort, blåsa blåsan osv så blev ja förhörd om varför ja tyckte de hela var så roligt, jag förklararde då att man inte kan göra annat när de är som att bli fast i en hollywoodfilm.

Sen påpekade ja att bagagen var full av c4 och ak5er och att ja tänkte råna swedbank imorgon varpå farbror blå tappade besinningen och lät mig åka :tungan

Hehehe, har du styre i din 740 så kan jag förstå varför de stoppade dig!:hihi
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Okej, here we go:

En av sommarjobbarna tog bilkörkortet i går, men jag fick veta det först i dag!
(han fyllde år i går och hade bokat teoriprovet, när han hade klarat det frågade han om det fanns någon avbokad uppkörningstid närmaste tiden, och det fanns en några timmar senare)

En annan sommarjobbare som klarat av teorin tidigare körde upp i dag och klarade B-kortet!

En före detta sommarjobbare (som jag övningskörde med när han tog bilkortet för en massa år sedan) körde upp för A i dag och klarade det!
Han ringde direkt och ställde på sin Motard, dessutom ringde han på min inrådan till polisen och bad dom kolla att påställningen hade gått igenom vilket den hade gjort, sedan satte han sig på motarden för att komma till oss på jobbet för att fika.
Han hade kört i ca 15 minuter när han blev stoppad av polisen, och polisen visade sin trevliga sida och gav honom en mini-föreläsning om att väldigt många olyckor händer dom första veckorna med körkort, och grattade till körkortet.
Efter att han hade fikat med oss skulle han ut och glida, efter fem minuter ringde han och hade tappat växelpedalen, så jag fick förklara att KTM är en förkortning för "Kan Tappa Muttrar"

Sedan det som gjorde mig sjukt glad var att på kvällen när vi skulle ut och köra tillsammans så fick givetvis han bestämma tempot, och han körde riktigt försiktigt och bra (vilket jag IOFS aldrig betvivlat, killen är smart och mogen)
Sedan fick han soppatorsk...

Enda smolket i glädjebägaren var att första killen som tog körkort i går, hämtade min dotter med bilen i gårkväll... :huvet
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
En intervju skulle ske i radio med ett riktigt gammalt original som med största sannorlikhet hade levt ett ganska hårt liv.

I vilket fall övade dom inför intervjun dagen innan för att kolla så allt flöt på med den stundande konversationen.

- Så, beskriv din dag. Vad gör du när du har gått upp på morgonen?

- Tar en sup.

- Vad gör du sen?

- Tar en sup till.

- Ehm.. okej. Vad gör du sen då?

- Olle kommer så vi tar oss en sup.

- Men gör du inget annat?

- Nej.

- Detta kan vi ju inte gå ut med i radio förstår du väl? Kan du inte säga att du gör något annat istället? Jo, säg att du läser istället!

Dagen efter påbörjades den verkliga intervjun.

- Jo du, kan du inte berätta för lyssnarna vad du gör efter du stigit upp på morgonen?

- Jag läser en bok.

- Vad gör du sen?

- Läser.

- Men gör du inget annat? Vad gör du efter det?

- Olle kommer så vi läser en bok tillsammans. Efter det brukar vi fara över till Enar, för han har en egen skrivmaskin!

Och om böckerna skulle ta slut där så tar vi bara bussen in till bibloteket i stan och hämtar mera där!


:hihi
 

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
2*Yamaha
Iof :) men nu var det ju jag som tvingade ut hunden..han vägrade pinka eller skita på hela promenaden för han var blööööt:rolleyes: (fjolla). Jag ville bara ut o leka i regnet o använde hunden som ursäkt :p som att ta med kompisars ungar på barnfilmer på bio för man vill se den själv ;)


Hundmisshandlare... :rolleyes:

Gillar själv vara ute och cykla i regnet men brukar använda paraply istället för regnställ så slipper man svettas. Luften brukar vara så klar och skön att andas i regn. På vintern är lånade barn bra att ha så man får åka pulkarace... :D

Log idag (igår) när jag äntligen har fått tummen ur och börjat planera min framtid bättre.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Han går en livsfarlig balansgång, det är han medveten om
GuW-> :ajjabajja Inhyrd hitman-> :kulspruta :skrämd <-Sommarjobbaren
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top