Vad fick dig att le idag?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Scener från ungdomen? :va

Haha, nu är jag inte riktigt så gammal, men vissa saker känner jag igen från min ungdom, och en del saker känner man ju igen från dagens stockholm också...

Jag hittade en massa gamla vykort från Umeå (där jag bott och växt upp) och har visat dom för en massa folk som är födda 90 och senare, man inser att man är gammal när dom måste fråga "Vart är det där" och själv tänker man "Ser det inte ut sådär i dag?"

Ett bra exempel är rådhuset, ser precis likadant ut i dag, men omgivningarna är totalt förändrade.
Notera att bilarna kör på fel sida så det är före 67, men det sitter parabolantenner i en mast på Televerkets tomt, så det är inte mycket tidigare, det bruna trähuset revs 62-63 tror jag....
Bilarna på bilden är ju 60 tal, jag är inte tillräckligt kunnig för att årsmodellbestämma dom exakt, men den nyaste bilen på bilden borde kunna ge ett exaktare årtal.Rathause.jpg
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
VW - Vi vet att vi är så dåliga och lägger därför i förväg in felmeddelande om när funktionen för felmeddelanden fått nog.

Så måste det vara :nicka

20201124-182659.jpg
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
VW - Vi vet att vi är så dåliga och lägger därför i förväg in felmeddelande om när funktionen för felmeddelanden fått nog.

Så måste det vara :nicka

Har du kollat instruktionsboken om det följer med en papperskopia på slumpvisa felkoder, så man kan slå upp en ny var 20 mil om displayen skulle gå sönder?
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Oklart.. kommer själv aldrig äga en VW produkt men den där har bara ett gäng år på nacken så dom har nog inte skrivit klart instruktionsboken, ännu.
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
30 mil på två hjul, helt i radioskugga.

Dumt när första man tänker på när det ska kopplas bort är jobbet.
Och andra.
Och tredje. :3freak

Sen släppte det en stund.

Behövs nog mer radioskuggstid på två hjul snart eller så är det snart bara rätt in i :huvet
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Känner du någon som sitter ensam över julen?
Säg till i sådana fall, jag behöver nämligen låna lite stolar.
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
https://www.elhalsan.se/

En site i yttermeras.se anda :D
(tyvärr är den verklig och lurar enfaldiga) :huvet:huvet
Undrar just hur många som kommer bli en aning förvånade över att WIFI i praktiken kommer att sluta fungera när man stoppar in WIFI-routern i en Faradays bur...visserligen är försämringen avhängig nätets modul relativt våglängd men nedanstående är sannolikt väldigt optimistiskt eller så är det en väldigt kass Faradays bur.

Vi tillverkar samtliga router skydd i aluminium och sträckmetall för att få bästa möjliga reducering. Även storleken och utformningen i nätet är noga utvalt och anpassat till de frekvenser som wifi sänder på. Reducerar strålningen med 90-99%. Ingen påverkan av upp eller nedladdning. Dock så minskar räckvidden med ca 10%.

Suck! Det finns tyvärr en och annan som går på detta. Amazon kränger liknande "burar" och det är inte helt förvånande, många som klagar på att WIFI slutat att fungera...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Undrar just hur många som kommer bli en aning förvånade över att WIFI i praktiken kommer att sluta fungera när man stoppar in WIFI-routern i en Faradays bur...visserligen är försämringen avhängig nätets modul relativt våglängd men nedanstående är sannolikt väldigt optimistiskt eller så är det en väldigt kass Faradays bur.



Suck! Det finns tyvärr en och annan som går på detta. Amazon kränger liknande "burar" och det är inte helt förvånande, många som klagar på att WIFI slutat att fungera...

Det är ju många år sedan man plockade bort antennerna på mobiltelefoner, en apparat helt designad efter att använda radiovågor, men antenner får dom inte ha.

Jag är gammal nog att minnas telefonerna som hade riktiga antenner Bang Olufssen/Ericsson hade en modell med en sidmonterad J-antenn som var jäkligt effektiv.

Sony körde med en liknande lösning.

Nokia hade som tillbehör (dom var designade för det från fabrik) utdragbara antenner.

Nuförtiden är det i bästa fall en stripline inne i telefonen, eller som i vissa värdelösa fall en del av ramen på telefonen som agerar antenn, så man kan kortsluta den med tummen...

Men man kanske inte ska vara förvånad, ett av dom mest sålda tillbehören till apples trådlösa earbuds är ju en säkerhetsrem som sätts fast i båda earbudsen och runt halsen/med en klämma till kläderna.
Men ett hörlursjack och trådade hörlurar är omodernt och besvärligt... Trots att dom aldrig behöver laddas...

Och samtidigt som man har headset för att man är rädd för strålning mot huvudet, så pluggar man glatt in bluetothsändare i öronen.

Strålkärringar är ett lustigt släkte, allt baseras på tro, och ingenting går att vetenskapligt bevisa, ändå ska resten av världen anpassa sig efter dom och deras påhittade behov
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det är ju många år sedan man plockade bort antennerna på mobiltelefoner, en apparat helt designad efter att använda radiovågor, men antenner får dom inte ha.

Jag är gammal nog att minnas telefonerna som hade riktiga antenner Bang Olufssen/Ericsson hade en modell med en sidmonterad J-antenn som var jäkligt effektiv.

Sony körde med en liknande lösning.

Nokia hade som tillbehör (dom var designade för det från fabrik) utdragbara antenner.

Nuförtiden är det i bästa fall en stripline inne i telefonen, eller som i vissa värdelösa fall en del av ramen på telefonen som agerar antenn, så man kan kortsluta den med tummen...

Men man kanske inte ska vara förvånad, ett av dom mest sålda tillbehören till apples trådlösa earbuds är ju en säkerhetsrem som sätts fast i båda earbudsen och runt halsen/med en klämma till kläderna.
Men ett hörlursjack och trådade hörlurar är omodernt och besvärligt... Trots att dom aldrig behöver laddas...

Och samtidigt som man har headset för att man är rädd för strålning mot huvudet, så pluggar man glatt in bluetothsändare i öronen.

Strålkärringar är ett lustigt släkte, allt baseras på tro, och ingenting går att vetenskapligt bevisa, ändå ska resten av världen anpassa sig efter dom och deras påhittade behov
Där beskrev du ju iofs 98% av befolkningen.
Alla har något gällande vilket de är galna.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top