Vad fick dig att le idag?

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Har inte streaming tatt över för närmare ett decennium sedan?

Gamla människor....

Lite så känns det. Det var faktiskt min sambo som tyckte att "det kan väl vara trevligt med lite vanliga TV-kanaler" när vi flyttade in i huset för två år sedan. Jag tror inte hon kollat på tablå-TV i fem minuter sedan dess, så nu tog jag äntligen mitt förnuft till fånga och sade upp skiten.

Lite samma sak var det med fast telefon, fast för 10-12 år sedan. Sambon tyckte att "det kunde vara bra", men när hon en dag märkte att den inte fungerade och insåg att ingen av oss visste när (under de 5-6 veckor sedan den senast användes) den gått sönder, så insåg vi båda att det var dags för den att dö.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
...har annat för sig än att slösa bort värdefull meckartid mot kortavariga endorfinkickar framför dumburken eller mubilen.

Jag var lite ironisk i mitt svar, då jag är över 50, för jag anade att SJP var ironisk i sitt påstående.

Men jag kan glatt konstatera att "inte alla gamlingar..." och "inte alla ungdomar..." om jag ser till mig själv och mina barn. (och mina föräldrar)

Min far har nog ägt ett halvdussin surfplattor (även någon iPad), har alltid den senaste Samsungtelefonen har laptop (hade den första datorn i släkten), har en cromecast osv...

Jag har aldrig ägt en surfplatta, men har en gammal laptop och en hyfsat ny kina-telefon egenbyggd Kodi streamburk till TV'n, och en hemmabyggd AI högtalare.

Min son har en gammal laptop, ingen surfplatta och den telefon han fått av jobbet.

Han tillbringar nog 40 timmar i veckan hemma i garaget däremot.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Trippelironi är svårtolkad - så till den milda grad att man avundas Microsofts dubbelnegationer i sin GPO-inställningar. :tomten

/snart är det hjul, igen

Jag kollar just på AMD's release av nya GPU's
Jag tror det hör till branchen att vara dubbel och trippeltydiga :)
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Vi skrattade gott i dag på jobbet när en ny ärke snickare satt upp en lågform att gjuta en 25cm hög betong sockel i.
Vi kan säga att när betongen fyllde upp formen så sa det kalvados :D:D:D:D:D. Vi fick alla möjliga ursäkter o förklaringar till varför den eminente snickaren inte borrat fast formen i botten.

Nåväl jag har visat var den Stora bilmaskinen står.. Den som formar den personen skottar o bilar efter sig:banana:banana
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
On a religious note it’s ok to have loud pipes as the bible says: and the roar of Moses Triumph could be heard across the land
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
On a religious note it’s ok to have loud pipes as the bible says: and the roar of Moses Triumph could be heard across the land

Jesus var mer en bilkille, men han snackade inte mycket om det
för Jesus sa "For I did not speak of my own Accord" John 12:49

Han nämde även farsans bil "God drove Adam and Eve out of the Garden of Eden in a Fury."
 
Last edited:

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91

Bifogat

  • 2019-06-03 21.06.47.jpg
    2019-06-03 21.06.47.jpg
    99.5 KB · Visningar: 42

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Undrar om det bara är marknadsföring som gjort att Amazons produkter har så fina beskrivningar.
Screenshot_20201028-205122.jpg
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
#metoo: Med ett fånigt leende inväntar jag den femte november för att byta ut min 3900x mot en 5950x samt få möjlighet att skriva om det i "det här köpte jag idag". :hihi

https://www.cpubenchmark.net/compare/AMD-Ryzen-9-5950X-vs-AMD-Ryzen-9-3900X/3862vs3493

Jag är ju inte en gamer, eller ens ägare till en stationär PC, så jag vet egentligen inte varför jag följer cirkusen med spänning.

Men visst är kampen mellan team red och team blue spännande att följa.
Man må ju säga att AMD har lyckats bra mot både Intel och Nvida, tyvärr ser dom ut att redan börja ta betalt som sina konkurrenter.

Mot Nvida funkar det kanske, eftersom dom inte kan leverera, men Intel har ju inte det problemet.
Man kan ju alltid hoppas att symbiosfördelarna med deras CPU/GPU kombination gör att folk kör AMD rakt igenom.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Hittade denna i skräppostmappen på mobilen :3freak

Helt otroligt att Säkerhetspolisen kommer krypande efter mig efter blivit förnedrade och utskrattade
av ett helt jordklot med sin socialbidragstagarstyrka som desutom åker på bögstryk av en 12 årig blondin.

Dom måste ju vara helt blåsta i huve :rofl

Dags o ladda upp material på nätet o göra det livat för dom :1pajas
 

Bifogat

  • 20201028_230949.jpg
    20201028_230949.jpg
    158 KB · Visningar: 33

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Hittade denna i skräppostmappen på mobilen :3freak

Helt otroligt att Säkerhetspolisen kommer krypande efter mig efter blivit förnedrade och utskrattade
av ett helt jordklot med sin socialbidragstagarstyrka som desutom åker på bögstryk av en 12 årig blondin.

Dom måste ju vara helt blåsta i huve :rofl

Dags o ladda upp material på nätet o göra det livat för dom :1pajas

Du måste sluta med kosttillskottet :fakta
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Screenshot_20201030-130826.png

Jag kan ansluta till grannens TV.

Vad ska jag spela på så hög volym det går, Sabaton, Baby shark, Johnny Bode eller ljudet från nån redtube-film?
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Behöver du ens fråga? Svaret är ju givet och du ska göra det precis när han/ hon öppnar dörren när nån ringer på

Fast Primo Victoria klockan 0237 en Halloween som denna kanske funkat det med? :)

Inte helt säker på vilken av mina grannar än. Bor i radhus...
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top