Vad fick dig att le idag?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Rättning mittåt (till den som tog bilden) - det är ju skyltat "fotoförbud på byggnadens fönster! Var ringer jag för att anmäla detta?

Det var bara när damerna som inte hade råd med full utrustning kläder jobbade det var fotoförbud där, och det sneda huset var betydligt intressantare att fota ändå.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Skillnaden var ju ännu större när dom jämförde vid 40cm... Jag har sett videon flera gånger.

Man kanske inte ska köpa måttband på Wish, I synnerhet inte om man jobbar med andra som har köpt sina måttband på en riktig affär...

När vi byggde huset jag bor i hade vi en tumstock som saknade en sektion, efter första felkapningen så kapades den ihopfällda tumstocken på mitten och eldades upp.

Vi hade även ett vattenpass med en libell som hade ruckat sig ur läge, men den justerades med hammare.
En libell som inte finns kan inte visa fel....

Hade en kollega som berättade att han kapat ett par mm på chefens tumstock på första bygget han jobbade efter utbildningen. Tydligen hade han inte fått memot om att chefen ifråga hade ett jävla humör, och han fick således ett ordentligt utbrott när inget han kapade till passade. Min kollega vågade aldrig berätta om det oskyldiga buset.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Hade en kollega som berättade att han kapat ett par mm på chefens tumstock på första bygget han jobbade efter utbildningen. Tydligen hade han inte fått memot om att chefen ifråga hade ett jävla humör, och han fick således ett ordentligt utbrott när inget han kapade till passade. Min kollega vågade aldrig berätta om det oskyldiga buset.

I min ungdoms råkade jag bryta av en tumstock på slöjden, men inte änden som man brukar göra, utan en sektion på mitten, jag tog bort en sektion och skarvade ihop den.

Läraren använde den för att mäta en ädelträ list han skulle kapa till åt sin grannes golv spegel...

Det blev visst en decimeter fel, dom kapade spegeln glaset också, jag erkände aldrig heller :D
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Inte bara braj, dom kombinerar med vin och genever för att jämna ut det.

Funkar sådär.
Inte ens på flång nya hus i Nederländerna finns det en enda vinkel som är rät.

Jag tycker dom verkar kombinera det mesta, lustgasballonger och svampar var stort när jag var där, eller det kanske bara var för att jag bodde på ett lågpris hostel med mycket ungdomar och en reaggae festival i parken utanför...

Dom hade även ett "Silent Disco" där folk dansade med trådlösa hörlurar, en surrealistisk syn, man undrade ibland om alla lyssnade på samma kanal....
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Äntligen fick jag tummarna loss och besökte bilkyrkogården i Ryd. Barnen har höstlov så det blev en lagom dagsutflykt.
Väl värt ett besök. Naturen håller på att vinna fighten över bilarna så man kan nog anta att om tio år är det inte lika imponerande.
216e952d773ccaae12f0445fe9bb7749.jpg
4594fc11e52cf3ecb0262d2ca2ac6881.jpg
9bc1715e744beec3a1918f070ce9c70f.jpg
c84cc6083f34daaff1e46ada419fc03b.jpg
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Hade en kollega som berättade att han kapat ett par mm på chefens tumstock på första bygget han jobbade efter utbildningen. Tydligen hade han inte fått memot om att chefen ifråga hade ett jävla humör, och han fick således ett ordentligt utbrott när inget han kapade till passade. Min kollega vågade aldrig berätta om det oskyldiga buset.

Kan man dock få sparken för ett sånt tilltag, jävligt roligt ivf
 

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Ort
Degeberga
Hoj
2009 BMW F800R
Viasat. Alltså lite roliga är de, fast svindyrt om man ska ha deras sportpaket på tv:n. Så dyrt så jag tänkte att jag ska säga upp det (med baktanken att man naturligtvis får ett bättre pris om man förlänger det ett år, i storleksordningen halva priset).

Sagt och gjort, ringer och säger upp det, och lite vanligt tjat om vad jag kommer att missa bla bla... Frågan kommer:

"Vad tittar du på i sportpaketet?"

Ja, formel 1 är den största anledningen, inget att säga om det. Svaret?

"Kul! Formel 1 är kul. Kör du själv?" :rofl:rofl

Jaja, ordningen är fixad ett år framåt, halva priset som väntat. :banana
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Äntligen fick jag tummarna loss och besökte bilkyrkogården i Ryd. Barnen har höstlov så det blev en lagom dagsutflykt.
Väl värt ett besök. Naturen håller på att vinna fighten över bilarna så man kan nog anta att om tio år är det inte lika imponerande.
216e952d773ccaae12f0445fe9bb7749.jpg
4594fc11e52cf3ecb0262d2ca2ac6881.jpg
9bc1715e744beec3a1918f070ce9c70f.jpg
c84cc6083f34daaff1e46ada419fc03b.jpg

Finns sådana här grupper på fejjan för övergivna platser där folk plåtat och lagt upp bilder tagna av deras föräldrar för 20-30 år sen därifrån och nutida.Ibland orörda men då ser man förfallet men ibland har typ massa grejer försvunnit av snattande händer.

Dom heter övergivna platser och övergivna plaster utan regler tror jag - inte bara bilar utan massa kåkar oxå:tummenupp
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Viasat. Alltså lite roliga är de, fast svindyrt om man ska ha deras sportpaket på tv:n. Så dyrt så jag tänkte att jag ska säga upp det (med baktanken att man naturligtvis får ett bättre pris om man förlänger det ett år, i storleksordningen halva priset).

Sagt och gjort, ringer och säger upp det, och lite vanligt tjat om vad jag kommer att missa bla bla... Frågan kommer:

"Vad tittar du på i sportpaketet?"

Ja, formel 1 är den största anledningen, inget att säga om det. Svaret?

"Kul! Formel 1 är kul. Kör du själv?" :rofl:rofl

Jaja, ordningen är fixad ett år framåt, halva priset som väntat. :banana

Jag sa också upp mitt TV abbonemang, just av den enkla anledningen att jag inte kunde köpa till enbart motorsporten, utan var tvungen att först köpa till ishockey, fotboll, innebandy, bowling, hästhoppning, golf, cricket, konståkning, pilbågsskytte, skidåkning på längden och tvären uppför och nerför och så vidare.

Och sedan KÖPA TILL motorsporten till det.

Antingen är motorsporten en sport som alla andra och bakas in i sportpaketet, eller så är motorsporten helt unik och tilltalar en helt annan publik och ska därför gå att köpa utan dom andra kanalerna.

Sen blir man ju lite pissed när man som lång och trogen kund ALLTID betalar fullt pris och aldrig får något extra, medans nya kunder betalar reducerat pris på minsta abbet och får en massa kanaler på köpet.

Orkade man skulle man hålla på och säga upp och teckna nytt, låta dom skicka nya installationspaket med paraboler och boxar hela tiden och få lägre månadskostnad, men jag orkar inte det...

Jag sa upp ALL tv, jag ser så lite på TV ändå, jag har bara inte hittat en bra lösning för att se motorsporten billigt på nätet än (sure det finns fulstreamar, men jag vill hitta en billig och bra lösning där jag kan kräva full kvalitet)
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
En sån jävla skitdag på jobbet, tråkigt att själv få skit p.g.a. att vissa kollegor är amatörer och det har bara blivit sämre och sämre senaste halvåret, främst p.g.a. en ny personalchef som har noll känsla för personalomsorg utan har bara pengar i hans huvud och sprider negativ stämning.

MEN, nu ska jag bara byta om och sen dra till en riktig, vedeldad, bastu med sjöutsikt och tillhörande brygga, samt oljefat med grillkol i osv.
Fan va gött det ska bli, fem timmar njutning, lugn, detox, kallt vatten, het bastu och härliga kompisar.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Vi fick precis en till svensk fabriksförare. Och en svensk på andrplats i ett MXGP börjar vara väldigt länge sedan vi såg.

Last week, at the third round of the Lommel GP, Gifting turned heads when he finished second overall in the second moto against the big guns. GasGas, realizing that every team manager in the pits has their eye on the Swede, signed him as to the GasGas factory team for 2021.

https://motocrossactionmag.com/moto...ifting-rewarded-with-a-factory-ride-for-2021/
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Jag sa också upp mitt TV abbonemang, just av den enkla anledningen att jag inte kunde köpa till enbart motorsporten, utan var tvungen att först köpa till ishockey, fotboll, innebandy, bowling, hästhoppning, golf, cricket, konståkning, pilbågsskytte, skidåkning på längden och tvären uppför och nerför och så vidare.

Och sedan KÖPA TILL motorsporten till det.

Antingen är motorsporten en sport som alla andra och bakas in i sportpaketet, eller så är motorsporten helt unik och tilltalar en helt annan publik och ska därför gå att köpa utan dom andra kanalerna.

Sen blir man ju lite pissed när man som lång och trogen kund ALLTID betalar fullt pris och aldrig får något extra, medans nya kunder betalar reducerat pris på minsta abbet och får en massa kanaler på köpet.

Orkade man skulle man hålla på och säga upp och teckna nytt, låta dom skicka nya installationspaket med paraboler och boxar hela tiden och få lägre månadskostnad, men jag orkar inte det...

Jag sa upp ALL tv, jag ser så lite på TV ändå, jag har bara inte hittat en bra lösning för att se motorsporten billigt på nätet än (sure det finns fulstreamar, men jag vill hitta en billig och bra lösning där jag kan kräva full kvalitet)

När vi skulle få fiber så sa jag upp boxer och skulle ta via nätet istället, fibern blev 1 månad en månad sen och inget mer än ettan, tvåan, fyran, sexan,kunskapskanelen och barnkanalen via markbundet. I 2 dagar gnällde lilltösen på att det inte fanns Disney nickelodeon och andra spna kanaler sen inget mer gnäll. Har cmore pga hockeyn idag och iptv med ett årsabonnemang för 1200 om året för att kolla motogp, WSBK och BSB. Cmore kommer att ryka för jag har hittar allavenska hockeyn på iptv nu
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag kopplade in en TV antenn direkt till TV'n för att kunna slå på nyheterna i händelse av invasion eller naturkatastrof.

Jag hittade CNN och BBC gratis bland alla kanaler som inte funkade utan Boxer-abb, det får räcka för mig

Jag har tagit erjbudanden på WRC+ och MotoGP när det har funnits, men helår är för dyrt, I synnerhet i år...

Jag köper Rally Sweden, och resten ser jag fulstreamat eller i efterhand
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Jag mötte en röd Amazon idag när jag var ute och luftade Yamahan. Han fick en tumme upp.
Lite senare när jag smög igenom en liten by stod det ett par gubbar med en gammal moppe. De morsade glatt och jag morsade tillbaka.
 

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Ort
Degeberga
Hoj
2009 BMW F800R
Jag sa också upp mitt TV abbonemang, just av den enkla anledningen att jag inte kunde köpa till enbart motorsporten, utan var tvungen att först köpa till ishockey, fotboll, innebandy, bowling, hästhoppning, golf, cricket, konståkning, pilbågsskytte, skidåkning på längden och tvären uppför och nerför och så vidare.

Och sedan KÖPA TILL motorsporten till det.

Antingen är motorsporten en sport som alla andra och bakas in i sportpaketet, eller så är motorsporten helt unik och tilltalar en helt annan publik och ska därför gå att köpa utan dom andra kanalerna.

Sen blir man ju lite pissed när man som lång och trogen kund ALLTID betalar fullt pris och aldrig får något extra, medans nya kunder betalar reducerat pris på minsta abbet och får en massa kanaler på köpet.

Orkade man skulle man hålla på och säga upp och teckna nytt, låta dom skicka nya installationspaket med paraboler och boxar hela tiden och få lägre månadskostnad, men jag orkar inte det...

Jag sa upp ALL tv, jag ser så lite på TV ändå, jag har bara inte hittat en bra lösning för att se motorsporten billigt på nätet än (sure det finns fulstreamar, men jag vill hitta en billig och bra lösning där jag kan kräva full kvalitet)

Detta är andra gången jag säger upp Viasat. Med samma resultat, halva priset ett år framåt. Förra gången sa de själva att när du börjar betala fullpris igen, ring så kan vi ordna samma sak en gång till... De har alldeles för bra marginaler alltså.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Detta är andra gången jag säger upp Viasat. Med samma resultat, halva priset ett år framåt. Förra gången sa de själva att när du börjar betala fullpris igen, ring så kan vi ordna samma sak en gång till... De har alldeles för bra marginaler alltså.

Du måste ha fått tag på en riktigt bra person, för jag har aldrig upplevt att de har någon som helst självinsikt. Jag hade både TV- och Internettjänst via dem tidigare men har sagt upp allt, mestadels på grund av på deras dåliga kundbemötande. Har man ett öppet nät så finns ingen anledning att gynna leverantörer som behandlar sina kunder som skit.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Detta är andra gången jag säger upp Viasat. Med samma resultat, halva priset ett år framåt. Förra gången sa de själva att när du börjar betala fullpris igen, ring så kan vi ordna samma sak en gång till... De har alldeles för bra marginaler alltså.

Dom har alltid erbjudit mig samma sak också, varje gång jag har velat säga upp.

Canal Digital gjorde samma sak när jag hade dom.

Problemet är att dom erbjuder ett år med reducerat pris/alla kanaler om man binder sig för två år...
(ibland är det ett halvår om man binder sig för ett år)

Det vi ser nu är dödsryckningarna innan streaming tar över helt och hållet, för vem fan vill stressa hem från jobbet för att hinna se ett avsnitt av favoritdokusåpan, riskera att missa början och måste vänta med att laga mat till reklampausen, när man istället kan ta sig hem i lugn och ro, laga mat, sätta sig framför TV'n och trycka Play....

Bara streamingtjänsterna tar död på varandra så att det bara blir dom största kvar, för just nu är innehållet spritt på för många leverantörer.

Netflix har väl alltid varit störst och haft bäst utbud (för normalt folk, inte för mig) så dom kommer nog att äta upp en del små uppstickare
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Dom har alltid erbjudit mig samma sak också, varje gång jag har velat säga upp.

Canal Digital gjorde samma sak när jag hade dom.

Problemet är att dom erbjuder ett år med reducerat pris/alla kanaler om man binder sig för två år...
(ibland är det ett halvår om man binder sig för ett år)

Det vi ser nu är dödsryckningarna innan streaming tar över helt och hållet, för vem fan vill stressa hem från jobbet för att hinna se ett avsnitt av favoritdokusåpan, riskera att missa början och måste vänta med att laga mat till reklampausen, när man istället kan ta sig hem i lugn och ro, laga mat, sätta sig framför TV'n och trycka Play....

Bara streamingtjänsterna tar död på varandra så att det bara blir dom största kvar, för just nu är innehållet spritt på för många leverantörer.

Netflix har väl alltid varit störst och haft bäst utbud (för normalt folk, inte för mig) så dom kommer nog att äta upp en del små uppstickare

Har inte streaming tatt över för närmare ett decennium sedan?

Gamla människor....
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top