Vad fick dig att le idag?

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Rätt nöjd över Yamahas båtmotorer
Halvägs ut på värnern så skriker en signal eeeeeeeeeeeeeeeeee:gråta det var varningen på 2T oljan
till autolluben som varnade:fakta. Hilfe:gnissla

Tvärstoppade motorn o av med huven:yoparty minst en halvliter 2T olja kvar så det var ingen fara alls med detta:tummenupp.

Men tydligen när nivån går ned så stryper cdin tändningen så motorn inte varvar mer än 1500 rpm så det blir att puttra så sakteliga hemåt i rejäl blåst i 50cm vågor med theri 430,n:D

Men jag är evinnerligt tacksam för japansk kvalité.
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
En fundering....Är halvvägs ut på vänern mitt på vänern eller är det halva vägen ut till mitten.:va

Svårt att säga exakt var mitten på vänern är den e väll ca 21 mil på längden o 4-5 mil bred. Men om vi säger ca 1 mil ut så far jag nog inte med osanning:tummenupp
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Ibland kommer det rolig reklam i anslutning till vissa nyheter.
db1ddd255f77866b39b12286f0848b7a.jpg
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Det är väl mitt mellan bostaden och hamnen, för så snart han kliver i båten är han ju på Vänern.
En fundering är ju om vägen är ungefär likadan hela vägen eller om den är snabbare i början eller slutet, för många räknar tiden det tar att köra och då behöver ju inte halvvägs vara mitt mellan bostaden och hamnen.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
En fundering är ju om vägen är ungefär likadan hela vägen eller om den är snabbare i början eller slutet, för många räknar tiden det tar att köra och då behöver ju inte halvvägs vara mitt mellan bostaden och hamnen.

Vem fan räknar så? (förutom amerikaner då?)

Hur långt är det till X?
Fyra timmar.
Jaha, då är det bäst att vi börjar gå nu om vi ska hinna....

När vi var i Los Angeles bodde vi "30 minutes" från Hollywood Blw fick vi höra.

Beroende på vilken tid man åkte var det allt mellan 20 minuter och 1½ timmar

Det var alltid lika många miles dock.

Faktum är att det fanns tre olika vägar att välja, alla var olika snabba olika tider på dygnet, och Waze var ovärderligt för att välja snabbaste rutten
Det var ofta snabbare att köra 25miles än att ta I10E och köra 15miles, för den var allt som oftast igenkorkad.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
-Ok gubbar lyssna nu, den här gången är det noga att..

20201025-092328.jpg

Skillnaden var ju ännu större när dom jämförde vid 40cm... Jag har sett videon flera gånger.

Man kanske inte ska köpa måttband på Wish, I synnerhet inte om man jobbar med andra som har köpt sina måttband på en riktig affär...

När vi byggde huset jag bor i hade vi en tumstock som saknade en sektion, efter första felkapningen så kapades den ihopfällda tumstocken på mitten och eldades upp.

Vi hade även ett vattenpass med en libell som hade ruckat sig ur läge, men den justerades med hammare.
En libell som inte finns kan inte visa fel....
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Skillnaden var ju ännu större när dom jämförde vid 40cm... Jag har sett videon flera gånger.

Man kanske inte ska köpa måttband på Wish, I synnerhet inte om man jobbar med andra som har köpt sina måttband på en riktig affär...

När vi byggde huset jag bor i hade vi en tumstock som saknade en sektion, efter första felkapningen så kapades den ihopfällda tumstocken på mitten och eldades upp.

Vi hade även ett vattenpass med en libell som hade ruckat sig ur läge, men den justerades med hammare.
En libell som inte finns kan inte visa fel....

Ögonmått blir aldrig fel, ser det rakt ut så är det rakt, iaf i betraktarens ögon. :fakta
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top