REGLER FÖR OT-FORUMET!
OT-forumet behöver skarpa regler som kommer vidhållas. Även vanliga SH-regler gäller.

ALLMÄNT UPPFÖRANDE?
- Du ska ej vara otrevlig mot andra!
- Rapportera inlägg som bryter mot regler.
- Var objektiv och saklig i dina inlägg!
FLER PUNKTER...?
- OT ska vara ett trevligt forum för alla!
- Fylletrådar och dyligt ska ej finnas!
- Vi ska ha ett KUL forum :-)
I detta forum kommer vi ta till stängning och borttagning av trådar samt inlägg. Vad som orsakar stängning skrivs oftast ut av moderatorn i sista inlägget, om inget, så är ofta anledningen uppenbar (se regler).
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I OT-FORUMET

Sidan 1326 av 1327 FörstaFörsta ... 32682612261276130113201321132213231324132513261327 SistaSista
Resultat 26 501 till 26 520 av 26524
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Ducati Scrambler - 18, Honda CBR1000F - 87, Husaberg TE250 - 11, avverkat: Suzuki, Triumph, 2xYamaha
    Citat Ursprungligen postat av andersbrink Visa inlägg
    Trump skriver som en 8-åring, med någon form av diagnos, både retoriskt och semantiskt.
    Ja, det är väldigt konstigt att det är så accepterat(?) att han ger alla människor öknamn.

Smed oops164s avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Hoj
    Tösernas leksaker,
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_20201013_163120_401.jpg
Visningar:	51
Storlek:	136,8 KB
Id:	456648

Medlem
    Reg.datum
    sep 2019
    Hoj
    Ducati 900SSie 1998, Multi 1000S DS .06, Suzuki GSX1100EF -84
    Citat Ursprungligen postat av oops164 Visa inlägg

Namn:	IMG_20201013_163120_401.jpg
Visningar:	51
Storlek:	136,8 KB
Id:	456648
    Jag har satt foliehattar på mina.

Smed oops164s avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Hoj
    Tösernas leksaker,
    Citat Ursprungligen postat av gundj Visa inlägg
    Jag har satt foliehattar på mina.
    Jag har korta antenner på min ist.

spiff
    Reg.datum
    jun 2007
    Hoj
    yzf 1000R och FZR1000
    Citat Ursprungligen postat av L. Mäkinen Visa inlägg
    Den ene siktar på senaten och den andre gör narr av honom och är rädd att det skadar "countyt".

Namn:	county.jpg
Visningar:	46
Storlek:	87,6 KB
Id:	456644
    Det är ganska skrämmande att ett land med xxx antal miljoner invånare så är dessa två det som kommer fram som deras bästa förmågor, inte för att vi på något sätt har ett bättre utgångsläge (hej Linda Snecker). eller

https://www.sydsvenskan.se/2020-10-1...d-missforstand

Skillnaden är dock att vår statsminister har mindre makt än presidenten, inte för att det verkar ha hjälpt särskilt mycket förvisso men ändå.

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av spixer Visa inlägg
    Det är ganska skrämmande att ett land med xxx antal miljoner invånare så är dessa två det som kommer fram som deras bästa förmågor, inte för att vi på något sätt har ett bättre utgångsläge (hej Linda Snecker). eller

Skillnaden är dock att vår statsminister har mindre makt än presidenten, inte för att det verkar ha hjälpt särskilt mycket förvisso men ändå.
    Ser man till vad Trump faktiskt gör, inte all dum skit han säger, så verkar han vara en rätt okej president faktiskt.

spiff
    Reg.datum
    jun 2007
    Hoj
    yzf 1000R och FZR1000
    Citat Ursprungligen postat av Ulvhamne Visa inlägg
    Ser man till vad Trump faktiskt gör, inte all dum skit han säger, så verkar han vara en rätt okej president faktiskt.
    "Skillnaden är dock att vår statsminister har mindre makt än presidenten, inte för att det verkar ha hjälpt särskilt mycket förvisso men ändå. "

Nu var det ju vår statsminister jag menade med ovanstående

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    "Skillnaden är dock att vår statsminister har mindre makt än presidenten, inte för att det verkar ha hjälpt särskilt mycket förvisso men ändå. "

Nu var det ju vår statsminister jag menade med ovanstående
    Jag skyller på att jag är förkyld och har huvudet fullt av snor.

Skånsk Säckpipsninja Bushidos avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Hoj
    HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99

Tycker inte riktigt att vi som Svenskar har rätt att uttala oss om Trump och den politiska situationen i USA... Alldeles oaktat det faktum att vår statsminister besitter mindre individuell makt än deras president. Politiskt sett så är vårt land mycket mycket sjukt, sjukare än USA. Av mina sossebekantskaper får jag dagligen höra hur dålig Trump är och hur illa ställt det är med USA. "De förtjänar sin president" verkar många anse. Tja... Jag antar att vi förtjänar vår regering också. Är folket dumt får landet lida, typ. Statsmediaapparaten gör sitt jobb, och fåren följer. Vi andra kan bara åka med och på sedvanligt svenskt vis knyta näven i fickan och förbanna vårt så kallade demokratiska system, där de som innehar knappt 4% av folkets röster tillåts diktera var skåpet ska stå eftersom det styrande partiet inte kan klamra sig fast vid makten utan deras stöd...

spiff
    Reg.datum
    jun 2007
    Hoj
    yzf 1000R och FZR1000
    Citat Ursprungligen postat av Bushido Visa inlägg
    Tja... Jag antar att vi förtjänar vår regering också. Är folket dumt får landet lida, typ.
    Jo, både vi och USA får ju skylla oss själva för att vi röstar fram de politiker vi har, där finns ju ingen skillnad mellan några demokratier.

Jag gissar att ett av grundfelen på båda ställena är partierna och deras interndemokrati/nomineringsförfarande som framför allt i Sverige gynnar de som från tidig ålder engagerat sig politiskt, då får man en broilerfabrik och politiker därefter, oavsett partifärg.

Det exempel jag tog upp med Liberalernas vice partiledare Johan Pehrson ovan som strök sitt namn från en motion för att den även skrivits under av en medlem i SD är ju helt groteskt.

Här har vi alltså en VICE PARTILEDARE som beter sig sämre en en dagisunge, i en bättre värld hade han åkt ut på röven fortare än man kan säga motionsförfarande, men många av våra riksdagsmän tycker antagligen att det var jättebra, "där fick dom minsann".

Jag personligen ser bara ett dagisbeteende som inte är värdigt någon som förväntas styra vårt land och framförallt inte i paritet med den ersättning de faktiskt uppbär.

Även om vi ännu inte vet hur han faktiskt till slut kommer att rösta i detta fallet så tycker jag att det är beklämmande.

Mitt inlägg var mest en fundering om att det borde finnas bättre kandidater än Trump/Biden i ett land med så många miljoner invånare.
    Båda har ju i mitt tycke ganska många egenskaper som inte riktigt tilltalar mig när det gäller förmågan att styra ett land.

Ja det gäller även Sverige trots vår betydligt mindre folkmängd.

Medlem Two stroke mans avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Jo, både vi och USA får ju skylla oss själva för att vi röstar fram de politiker vi har, där finns ju ingen skillnad mellan några demokratier.

Jag gissar att ett av grundfelen på båda ställena är partierna och deras interndemokrati/nomineringsförfarande som framför allt i Sverige gynnar de som från tidig ålder engagerat sig politiskt, då får man en broilerfabrik och politiker därefter, oavsett partifärg.

Det exempel jag tog upp med Liberalernas vice partiledare Johan Pehrson ovan som strök sitt namn från en motion för att den även skrivits under av en medlem i SD är ju helt groteskt.

Här har vi alltså en VICE PARTILEDARE som beter sig sämre en en dagisunge, i en bättre värld hade han åkt ut på röven fortare än man kan säga motionsförfarande, men många av våra riksdagsmän tycker antagligen att det var jättebra, "där fick dom minsann".

Jag personligen ser bara ett dagisbeteende som inte är värdigt någon som förväntas styra vårt land och framförallt inte i paritet med den ersättning de faktiskt uppbär.

Även om vi ännu inte vet hur han faktiskt till slut kommer att rösta i detta fallet så tycker jag att det är beklämmande.

Mitt inlägg var mest en fundering om att det borde finnas bättre kandidater än Trump/Biden i ett land med så många miljoner invånare.
    Båda har ju i mitt tycke ganska många egenskaper som inte riktigt tilltalar mig när det gäller förmågan att styra ett land.

Ja det gäller även Sverige trots vår betydligt mindre folkmängd.
    Tänk om någon småchef i ett företag betedde sig som våra politiker.

Det är ett beteende man snarare ser bland prepubertala småbarn och bland lägsta nivån WT-människor som aldrig lämnat det barnsliga stadiet. Och de människorna har vi röstat fram för att styra vårt land.
    Bara en följd av att det lika obegåvade folket vill ha ledare som är "vanliga människor".
    Är din 2t trött? Porta? Skicka PM

Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Hoj
    Ok
    Lite av problemet är ju att det funkar att bete sig som man gör. Röster får man tydligen iaf.

Exemplet spixer tar upp borde enligt mig leda till att de som röstat L och tänkte fortsätta göra det i kommande val byter parti/röstar blankt/inte röstar all. För mig finns ingen enklare och rimligare konsekvens på beteendet som visas upp.

Solklart tycker jag. Det är folket som verkar villa ha och tillåter dagisnivån.
    Senast redigerat av zoda den 2020-10-14 klockan 07:24.

Medlem MickeZX7Rs avatar
    Reg.datum
    jun 2015
    Hoj
    ZX7, CBR929RR, GSX-R750
    Blogginlägg
    1
    Var det den politiska diskussionen här som fick er att le idag alltså?
    If it has boobs or wheels, it´s gonna cost you..

spiff
    Reg.datum
    jun 2007
    Hoj
    yzf 1000R och FZR1000
    Citat Ursprungligen postat av MickeZX7R Visa inlägg
    Har du sett någon tråd som inte gått OT eller spårat här?

hasenfrasen andersbrinks avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    6
    Däremot dagens lunch på Södra Brunn. Tjocka grillade spjäll med brunsås och potatis!
    /anders gsf1371 gsf1200 gsf1200 vs1400 GPz1100b1 -97GSX600F -07s60t5awd -94firebird x2

Medlem
    Reg.datum
    okt 2006
    Hoj
    Z750 -80 Z750 LTD Twin -82 DR600 -86 TDM900 -02
    Däremot dagens lunch på Södra Brunn. Tjocka grillade spjäll med brunsås och potatis!
    Äppelmos är ett måste.

hasenfrasen andersbrinks avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    6
    Citat Ursprungligen postat av Björn F Visa inlägg
    Äppelmos är ett måste.
    Inte igår. Kryddningen var rejält "manlig" och inte så där sötsliskig som modern kryddning annars brukar vara så jag hoppade äppelmoset för ovanlighetens skull. Här ute i busken kör man fortfarande med buffé, ovanligt i dessa tider.
    /anders gsf1371 gsf1200 gsf1200 vs1400 GPz1100b1 -97GSX600F -07s60t5awd -94firebird x2

Trying real hard to be the shepherd Bonzos avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Hoj
    1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
    Har du sett någon tråd som inte gått OT eller spårat här?
    Det spårar väldigt snabbt när det pratas politik och vissa har svårt att inte ta tillfället att säga vad de tycker så fort chansen ges.

"...Världen är galen om allting bara blir en förevändning för att älta politik..."
    - Ola Magnell 1977

End of OT

19. 2020-10-16, 07:00
    Anledning
    Bildjävel hamnar upp on ner

P.i.t.A Impacts avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Hoj
    990SMT -09 + GSX-R600 -09

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

Full rulle Bandit-1200s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Hoj
    Bandit 1200, GSX1300BKA B-King
    Oj oj oj , får ha lite koll på deras meny och åka upp nästa gång det serveras.

Sidan 1326 av 1327 FörstaFörsta ... 32682612261276130113201321132213231324132513261327 SistaSista

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Tire Pressure Relief Valves and Components Tire reliefs, also commonly known as tire bleeders or bleed-offs, automatically relieve tire pressure buildup as you race t [...]

Boouy
Vill du annonsera ovan? Klicka här