Vad fick dig att le idag?

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Satt i tjurade ute på ön idag över att nya tvn inte skicka signal till suround historian.. Men efter ett par timmar med att stirra på vågor med vita gäss på kan man ju inte bli annat än på bra humör.

Hade samma problem. Löstes med att ändra inställning angående "hdmi-control" på tv'n.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
- Alltid läckert med sleepers, men det låter som han växlar alldeles för tidigt. Är bilen snabb eller inte? Känns omöjligt att avgöra på videon.

Stötte på denna Gogomobil på en veteranträff i Tyskland. Han hade en del kul videosnuttar från autobahn._ICT8077.JPG
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Dialogen mellan doktorn (Leslie Nielsen) och flygkaptenen i "Airplane", när doktorn undersökt en kvinna som är svårt sjuk på planet.
- Captain, how soon can you land the plane?
- I can´t tell
- You can tell me, i´m a doctor :lol

Samma doktor till flygvärdinnan:
- You'd better tell the Captain we've got to land as soon as we can. This woman has to be gotten to a hospital.
- A hospital? What is it?
- It's a big building with patients, but that's not important right now.

Doktorn till en passagerare på planet:
- Can you fly this plane, and land it?
- Surely you can't be serious?
- I am serious... and don't call me Shirley. :lol:lol
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Hade samma problem. Löstes med att ändra inställning angående "hdmi-control" på tv'n.

Mutter mutter mutter mutter:huvet det var marants förstärkaren som hade känt av att jag satte i en digitaloptisk kabel i baken på honom.

Det som hände var att herr marants blev lite kränkt o bestämde sig för att stänga alla in o utgångar för all typ av kommunikation.

Låååååååååååångt bak med liiiiiten text i den 3cm tjocka manualen fanns det en återställning beskrivning angående lite knapp kombinationer.

:fakta:fakta man hörde ett distinkt rassel i vad jag tror minirelä o sedan funkade ljudet.. Så nu är jag glag:tummenupp
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Bilia i segeltorp.

Skulle ha nytt batteri till min v70. 20 minuter senare är det monterat och jag på väg hem. Ingen tid bokad, tänkte byta själv. Men för en merkostnad på en tvåhundring slapp jag bli skitig och ta hand om det gamla.
 

ZxNystrom

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Feb 2020
Ort
Hedared
Hoj
Kawasaki zx7r 1996, Kawasaki GPZ900r 1991,Kawasaki GPZ900r 1989

Kopierade bilden och skickade till frugan..när man skickar via whatsapp så blir bilden något mindre om man inte klickar på den.
Hon ser alltså en annons på ”avslappningsmedel” och undrar vafan jag håller på med.
Fattade först inte varför hon blev så gapig av detta?!
Hmmmm.
”Älskling, om du klickar på bilden så ser du en rolig text inringad
”Jaha nu fattar jag trodde det slått slint för dig ”
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Har haft knas med min hastighetsmätare sen jag köpte Corvetten. Idag var jag hos min Corvettehandlare här i kommunen å han sa. Har bilen varit strömlös. Ej ja!
Den hade automatiskt slagit över till miles. Och han sa det fanns en omkopplare på färddatorn. Så det var bara å trycka på eumeter eller vad den hette. Sen blev det km/t igen.
Jag hade beställt ett bromsservo här hos kommunens Corvette.
Var nere å kolla nu på min å sån ål är inte jag. Maken till trångt där långt uppe bland pedalerna. Så beställde tid hos bilmekaniker
 
Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
För alla motorhuven (huvuden..)!

På tv/Kunskapskanalen - I mopedbil genom Finland

-Ja man hör ju om husbilsåkarna..
-Det dom kör på 10 timmar tar oss en halv vecka.

Kommer förmodligen sitta fastnaglad i soffan, förmodligen.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Gjorde besiktning service på sambons peugott 208.

16500 mil och hittills har jag bara bytt kamrem o 2 bromsskivor med klossar samt 4 oljebyte.

Maken till billig bil som är skapligt pigg trots 75 HP går svinbilligt 0,24 och hittills inte har haft ett enda fel.

Total service kostnad på 16500 mil
Bromsskivor fram 400 paret
Klossar 250 paret.
Kamrem komplett 1200.

Galet lätt bil att pilla i satte på en liten Led ramp och insåg att säkringslådan liknade en Volvo Amazon typ 10 säkringar o 4 relän.

Denna 208 som jag var mer än grymt negativ imot vid inköp har faktiskt gjort mej både överaskad o glad.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top