Vad fick dig att le idag?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Elsnubben får väl vänta medans du tar ner allt. :tummenupp

Det försökte jag säga honom förra veckan då jag satt och fjärrade Nilar i Gävle och Enics i Slovakien (EMS åt Atlas Copco) - samtidigt. Då ringde hyresvärden några dagar efteråt och gnällde "Du måste släppa in elektrikern att göra sitt jobb". Yeah, sure. Stänga ned produktion i Gävle och Slovakien för en sketen ytterbelysning. Elektrikern sa då att siburatorn skulle han inte bry sig om - bara han fick slå av strömmen - jag som inte varit på lyset sen firmafesten -88.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Funderade på att skaffa Boxer bara för att kunna kika på Axess. Då vill man ju veta om det fortfarande finns mottagning. Citerar terascom.se:

1) "Vi har för närvarande tekniska problem med sökfunktionen för att visa mottagning av radio och tv. Detta gäller även frekvenstabeller och nätmeddelanden. Vi arbetar på att åtgärda problemet så fort som möjligt."

2) "Driftstatus
Visar status för
Underhållsarbete pågår. Driftstatus kan ej visas för tillfället."

Ungefär som elektrikern som skulle byta ytterbelysningen i torsdags och behövde bryta strömmen - jag tog ner mina sex servrar med hopers VM'ar och två arbetsstationer. Inte fan dök det upp någon. Han ringde dagen efter, glömde dig, kommer idag - lite senare "kan inte komma, vattenläcka" (el-styrd läcka?). Planerad ankomst måndag. Hur många dagar ska jag behöva skjuta ner mina arbetsverktyg... man kan inte annat än skratta åt eländet.

Du får börja skicka räkningar på nertiden till honom.
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
74aefe8858e4ff8936eebd6efa1956dd.jpg


Ser ut som en Nokia om jag kollar snabbt med ögonmåttet
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Blev nöjd idag när jag upptäckte att min thunderace funkade att köra trots att bränsle pumpen tackat hejdå när jag skulle hem efter jobbet.. Var inga som helst bekymmer att köra denna gamla härken i normalt 100+ tempo. :banana
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Kom hem från sjön o stugan på ön efter att ha varit ute och tagit in trädgårds möbler o stuvat in parasoller bad atrialjer skurat kanoten ren o lagt upp den på sin plats, städat ur gäststugan o stängt till den till våren.

Målat staket oljat uteplatsen o lastat båten full med bråte som skall till tippen.

Kommer hem skit hungrig o smågrinig. Då kommer sambon o pussar mej på munnen o sedan säger att biffstoganoff o ris står på bordet o nybakade muffins:banana

Då kan man ju inte bli annat än nöjd o glad:tummenupp
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Sitter ofta i soffan numera. Med en liten tjej i famnen. Hon är inte ens en halvmeter lång.

När sen tjejen som är drygt metern lång kryper upp bredvid och gosar in sig, då blir man nästan tårögd.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Sitter ofta i soffan numera. Med en liten tjej i famnen. Hon är inte ens en halvmeter lång.

När sen tjejen som är drygt metern lång kryper upp bredvid och gosar in sig, då blir man nästan tårögd.

Visst är barn underbara, min 65 cm son här i soffan har tyvärr just ikväll en decibelnivå som aldrig någonsin skulle klara en flybymätning. :död
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top