Vad fick dig att le idag?

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Var först på jobbet i morse och när jag tände ljuset i lunchrummet tyckte jag att nåt prasslade till.
Shit en råtta tänkte jag och gjorde mig redo för attack eller flykt, men nejdå, på köksbordet satt det en...skata :va

Det måste ha traskat in på verkstan i fredags och sen väntat hela helgen på att få komma ut stackarn, lyckligtvis fanns det ju en massa fikabröd att mumsa på.

Ja, det är en gammal bekant, den brukar spatsera in och ut lite då och då.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Lastbilen gick igenom besiktningen med nästan blankt papper!! :banana :yoparty :tummenupp :banana Gått och oroat mig för den där jäveln varje dag sen jag köpte den. Lite fix hade vi räknat med såklart, men efter ett besök på verkstad stod det klart att det skulle bli bra mycket dyrare än beräknat... Vi valde dock att ändå investera pengarna då bilen förutom de punkter som behövde åtgärdas kändes fräsch, och med tanke på inköpspriset så hade vi ändå en liten buffert innan det blev olönsamt jämfört med att köpa den billigaste besiktigade och färdiga bilen med motsvarande utrustning... Det visade sig vara rätt beslut, för nu är den besiktigad och körklar för en bra bit under vad motsvarande bilar annars går för! :banana Fyfan vad skönt rent ut sagt! :yoparty
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Om förre fullbacken Larry Csonka i NFL:
(sägs vara den enda bollbäraren som fällts för "unnecessary roughness".)

"“when Csonka goes on a safari, the lions roll up their windows.” :rock
 
Last edited:

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Kvinnan som assisterade mig vid köp av mc-stövlar idag hade garanterat inte gått samma säljkurser som jag. Jag provade några olika varianter och valde mellan två olika sorter. De satt jämnbra och ena paret kostade 2795:- och det andra 2295:- så jag valde de billigare. Hon gick ut på lagret för att hämta ett komplett par, men kom tillbaka med två kartonger. Hon hade hittat en snarlik modell för 1795:-.

Jag ändrade mitt val...
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Kvinnan som assisterade mig vid köp av mc-stövlar idag hade garanterat inte gått samma säljkurser som jag. Jag provade några olika varianter och valde mellan två olika sorter. De satt jämnbra och ena paret kostade 2795:- och det andra 2295:- så jag valde de billigare. Hon gick ut på lagret för att hämta ett komplett par, men kom tillbaka med två kartonger. Hon hade hittat en snarlik modell för 1795:-.

Jag ändrade mitt val...

Det _kan_ ju dock vara högre marginal på en billigare produkt... :rolleyes:
Omsättning är inte allt.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Satt o mös i hjälmen hemåt i dag.. Låg i 100 sisådär+kanske och det dundrade förbi en GS1200/1250 isc.

Vad fan hände där helvitt vad han/hon/den/det gasade:tummenupp. Fick precis börjat vrida på rullen för att hänga på.

VRAOM VRÅÅL REIHJU om for 3 tyska gs, ar till med alukofortar och bågar extraljus o fasen vet allt..

Vad falls? Acen började morra o jag hängde på upp mellan möten o omkörningar som närmar sig idioti.

Men dessa välväxta tyska män på GS kunde fasenimej hålla ett rejält högt tempo o jag var minst sagt imponerad över hur otroligt kvicka och smidiga dessa kollosser är i hög hastighet.

Men det var skit kul dom 4 milen det varade innan jag svängde av. :tummenupphemmåt
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Segt virke men nu så, lövblås visa sig användbar till mycket.. bra arbeta-öl f.ö..

20200903-192145.jpg
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Nöjd som fan att acen gick rakt igenom besiktningen :fakta med blankt papper o med en kommentar om att den var ovanligt tight o fin att köra för sin ålder..

Om 2 år o några 1000 mil till på mätare får vi se vad dom säger..
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Kvinnan som assisterade mig vid köp av mc-stövlar idag hade garanterat inte gått samma säljkurser som jag. Jag provade några olika varianter och valde mellan två olika sorter. De satt jämnbra och ena paret kostade 2795:- och det andra 2295:- så jag valde de billigare. Hon gick ut på lagret för att hämta ett komplett par, men kom tillbaka med två kartonger. Hon hade hittat en snarlik modell för 1795:-.

Jag ändrade mitt val...

Nöjda kunder kommer tillbaka. Och skulle du ha köpt skorna för 2300 och sen kommer din kompis och visar sina för 1800 kanske du blir stamkund hos deras konkurrent istället.
 
Last edited:

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Nöjda kunder kommer tillbaka. Och skulle du ha köpt skorna för 2300 och sen kommer din kompis och visar sina för 1800 kanske du blir stamkund hos deras konkurrent istället.

Jag tittar sällan bakåt och tycker att jag skulle ha gjort saker annorlunda. Det går alltid att få en bättre deal, men ska man vänta på det får man mindre tid att njuta av livet.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Kvinnan som assisterade mig vid köp av mc-stövlar idag hade garanterat inte gått samma säljkurser som jag. Jag provade några olika varianter och valde mellan två olika sorter. De satt jämnbra och ena paret kostade 2795:- och det andra 2295:- så jag valde de billigare. Hon gick ut på lagret för att hämta ett komplett par, men kom tillbaka med två kartonger. Hon hade hittat en snarlik modell för 1795:-.

Jag ändrade mitt val...

De kanske inte sätter vinstmarginalen främst utan försöker vara kunden behjälplig även på bekostnad av sin egen vinst? Bra för dem isåfall, mer sånt :) Sånt som genererar återvändande nöjda kunder om inte annat.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kvinnan som assisterade mig vid köp av mc-stövlar idag hade garanterat inte gått samma säljkurser som jag. Jag provade några olika varianter och valde mellan två olika sorter. De satt jämnbra och ena paret kostade 2795:- och det andra 2295:- så jag valde de billigare. Hon gick ut på lagret för att hämta ett komplett par, men kom tillbaka med två kartonger. Hon hade hittat en snarlik modell för 1795:-.

Jag ändrade mitt val...

Kan ju ha varit en utgången modell som blivit hyllvärmare, fortfarande en helt utmärkt stövel men kostar pengar att ha på hyllan.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Ni som varit på en kurs med SMC vet att det tjatas om blicken! Upp med blicken! Det gäller inte bara när man sitter i sadeln på en SportHoj! :D

En älgko kliver upp på vägen, stannar när den nästan är över. Ser ut att titta förvånat på bergväggen som vägen är sprängd ur på den sidan. Vrider på huvudet och funderar på hur hon ska ta sig vidare men också var i H-e väggen kom ifrån. Kommer fram till att det inte går att komma vidare och släntrar tillbaka över vägen och in i skogen. :)

Vägen är inte 25 meter bred så ser älgen inte bergväggen på andra sidan vägen ser hon heller inte att bergsknallen inte är större än att det gått att komma in i skogen både 25 meter framåt eller bakåt längs vägen.

Ser vilt nästan varje dag. Mest rådjur men även älg och vildsvin. En morgon spatserade en bäver på vägen och brydde sig inte ett dugg om att det kom en SportHoj körandes...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top