Vad fick dig att le idag?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Fick ett utdrag ur Transportstyrelsens register idag. De hade info om mig som jag själv inte hade koll på. Tyvärr bara ett litet urval av fordon jag ägt.
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Min lärare (doktor/professor/bil kunnig) satte en barometer som hastighetsmätare då originalmätaren inte funkade. Visade 0-200 Nånting och den blev godkänd. Så länge den visar RÄTT kan du besiktiga bilen.

Lycka till iaf!
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
En bekant har ett hus i Spanien och skicka en bild på en stol som han ska lacka om, förmodat loppisfynd eller grannens tunna om jag känner han rätt. I.a.f. var det väl ganska ointressant men frågade om det inte var trixigt, tänkte flex i plaststol och sprucken lack men han kontra med att finslipa etc. samt om jag såg texten..

Resized-20200822-083810-7380.jpg


..kanske bara är jag men garva fan så jag ramla ur sängen:

20200822-092916.jpg
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Vilket ljud!

På väg hem i bil från Uppsala efter ett besök hos Lelles, västerut mot Heby hållet på 72:an runt 15-snåret så blir vi ikapp- och omåkta av två Ducati, en röd och en flerfärgad, förmodligen 1098/1198, en aning lite för dovt ljud för att vara 848:eek:r.

Det bjöds på skönsång under flera minuter! :tummenupp

Killen på den flerfärgade hojen skulle nog behöva lite sittställningsövningar. Om det nu inte är så han verkligen inte kan sitta rakt. För om han inte redan har ont i ryggen så lär han få det.

Med det sagt vilket ljud...och inga db-killers i Termisarna! :Bugar
 
Last edited:

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Fick ett utdrag ur Transportstyrelsens register idag. De hade info om mig som jag själv inte hade koll på. Tyvärr bara ett litet urval av fordon jag ägt.

Det har jag varit med om oso. Dom påstår att jag har ägt en vit Volvo 740 och jag har aldrig någonsin ägt eller kommer att äga en Volvo.. Men det går dom inte med på, jag påstår att någon felregat en vit Volvo på mej typ knappat in en siffra fel i Pers nummer eller liknande.

Nåväl jag kommer aldrig få ett svar på den frågan:D
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ett föredömligt beteende. En typ av granne man både vill ha och vara.

Med risk för att grannarna i dagens samhälle tror du är pedofil som börjat grooma barnen.

Vissa mammor tror ju att man är pedofil när man hyr ut sig som tomte på julafton. Hur dom nu tror att tomten ska förgripa sig eller röva med sig deras barn framför ögonen på familjerna.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Med risk för att grannarna i dagens samhälle tror du är pedofil som börjat grooma barnen.

Vissa mammor tror ju att man är pedofil när man hyr ut sig som tomte på julafton. Hur dom nu tror att tomten ska förgripa sig eller röva med sig deras barn framför ögonen på familjerna.

Mmmm. Det är en märklig värld vi lever i.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Jag log för mig själv när jag tänkte på fartkameror och bilkörning, Wuhan19-mask monterad så är man ju säkrad mot diverse obehag, komplettera med keps eller annan huvudbonad :D
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
70 mil på K6:an i helgen. Jävligt fina hojvägar nordväst om Sala :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top