Vad fick dig att le idag?

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Låg och marschade lite halvt frånvarande i 145km/h på E18 nånstans i höjd med Kalhäll med nya hojen ikväll, när en bil smyger in i periferin till vänster. Bolisen.
Inga sirener eller blåljus.
De svävade förbi i 150~ och försvann i horisonten...
Då blev jag lite glad!
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Låg och marschade lite halvt frånvarande i 145km/h på E18 nånstans i höjd med Kalhäll med nya hojen ikväll, när en bil smyger in i periferin till vänster. Bolisen.
Inga sirener eller blåljus.
De svävade förbi i 150~ och försvann i horisonten...
Då blev jag lite glad!
Känner igen känslan.
Efter E10 låg 130 på 90 väg där det precis växlade över till 70 så jag skulle börja sänka farten lite. Börjar blinka blått i backspegeln och ser mitt körkort få vingar och flyga iväg samtidigt som jag saktar ner för att stanna, då vinklar dom bara ut och blåser iväg. efter ett par mil så står det en gammal bil och två polisbilar, killen är nedbrottad och ligger på magen med handfängsel.
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Kul att nån före en kurva ska lägga sig i häcken på corvetten. Då har jag börjat gasa mer. Slutar alltid att ”svennebilen” blir långt efter. Annars kör jag lugnt. Den är inte lika törstig dom min tidigare jänkare från 1975.
 

FZR1000_2LA

Tekniknörd
Gick med
21 Jan 2017
Ort
Kungälv
Hoj
RD350, RG125, RG250, RG500, FZR1000, ..... +++++
Den första BMX hojen ?

Detta måste väl vara den första BMX hojen i militärutförande ?

117538367_2408343056134099_2010177473179913560_n.jpg
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Jag kommer bli styckmördad,skändad och uppeldad av ett gäng brudar :rofl

Ni måste komma ihåg mig :hjarta - jag tog striden och självmorduppdraget

Lämnade västkusten för en sista natt på östkusten

På en resort.så jobbar det massa brudar och dom är dryga och snygga hjärtekrossare.

Dom vanvårdar mig som fan :D och snackar skit om mig som att jag sitter där för att jag
är där bara för få sätta på dom , jag kan läsa på läppar :cool:

Jag skulle sutit där o druckit bärs fast 30 bögar stod i baren för enda stället

Jag hör fnittertisseltassel bakom skink och ostmackorna i restaurangen :hihi

Samtidigt är dom jätteblyga och behandlar alla kunder med respekt men hos mig dumpar dom disken och skulle dom haft en trafikdöd jäst grävling så skulle dom lagt den på mitt bord :3freak

Jag ringer chefen och säger att jag måste ställa saker till rätt och behöver mer ledigt

Jag är deras motsvarighet till kille , snygg och fäller vem som helst och nu måste skåpena ställas på plats för alla killar hjärtan dom krossat :1pajas

Haha vad jag körde med dom , ragga på tanter med prickiga klänningar och dissa dom fett :D

En morgon vid hotellfrukosten satt jag ned och käka frukost så hoppade ned en tjej vid mitt bord , morsan och farsan kom och satte sig också och vi satt och åt frukost
Dom var jättetrevliga och dottern som våldejtade mig 13 :rofl

En av dom är spända brudarna jobbade då :D - ytterst välkommen förstärkning i kriget :FU

Uppdraget är nu avslutat och inne på restaurangen är dom här brudarna och luften är så tjock som vatten - luktar bränd elektronik om brudarna :1pajas

Var fullt krig redan på morgonen en dag när en säsongsanställd dök upp efter anställningen slutat och alla kexena frågar "Vad gör du här igen" :trixie

Hur jävla kul får man ha :öga
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Kom precis hem med bilen, körde i 30 på en 30väg och en kärring kommer gående i mitten av vägen och stannar mig och antyder jag kört för fort:

- Hur fort körde jag då?
- Du körde alldeles för fort.
- Hur fort då?
- för fort.
- men hur fort?`
- för fort, det hörde jag.
- Jasså du, hur fort hörde du mig köra då?
- för fort, det hörs.
- men hur fort körde jag?
- du körde bra mycket snabbare än 30.
- hur fort körde jag då?

:rofl

Tipsade fanskapet att nästa gång jag ser henne stå mitt i vägen kommer hon inte höra mina bromsar heller. :lol hatar dessa badjävlar.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Lunget har lagt sig på min mysiga resort , inga helgalna hönor stenade på lsd som ränner omkring.

Det var rena dårhuset ett tag :rofl - totalt vansinne
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Kom precis hem med bilen, körde i 30 på en 30väg och en kärring kommer gående i mitten av vägen och stannar mig och antyder jag kört för fort:

- Hur fort körde jag då?
- Du körde alldeles för fort.
- Hur fort då?
- för fort.
- men hur fort?`
- för fort, det hörde jag.
- Jasså du, hur fort hörde du mig köra då?
- för fort, det hörs.
- men hur fort körde jag?
- du körde bra mycket snabbare än 30.
- hur fort körde jag då?

:rofl

Tipsade fanskapet att nästa gång jag ser henne stå mitt i vägen kommer hon inte höra mina bromsar heller. :lol hatar dessa badjävlar.

Mötte en sån där på 70-vägen hemma hos päronen. Gubben började signalera "Sakta ner" så fort han fick syn på mig, och när jag inte lydde (jag höll redan 70 så varför skulle jag sakta ner ännu mer utan anledning? Jag såg inga hinder eller andra faror på vägen så jag misstänkte att gubben inte direkt försökte vara vänlig och varna mig för någon dylik fara eller liknande...) så gav han mig fingret. Jag vände då och konfronterade gubben:

Jag: "Jag uppskattar inte den där gesten, kan du förklara vad den skulle syfta till?"
Gubben - Du kör åt helvete för fort!
"Jag kör i 70 på 70-väg, är det åt helvete för fort?"
- Då har du fan fel på din mätare! Stick nu!
"Du kan gott bättra på attityden..."
- DET KAN FANIMIG DU MED!!! DRA ÅT HELVETE NU!!!

:dummer

Möter jag honom igen ska jag fråga ifall han har polislaser inopererat i ögonen eftersom han tror sig ha bättre koll på min hastighet än min hastighetsmätare... :rofl
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Lokala blaskan har kört med meningslösa "Dagens Fråga" ganska länge nu. Men denna blev jag lite sugen att rösta på :yoparty :brynad
ba8eca05bb4f6de6f88b5f5fdc442bb7.jpg
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Mötte en sån där på 70-vägen hemma hos päronen. Gubben började signalera "Sakta ner" så fort han fick syn på mig, och när jag inte lydde (jag höll redan 70 så varför skulle jag sakta ner ännu mer utan anledning? Jag såg inga hinder eller andra faror på vägen så jag misstänkte att gubben inte direkt försökte vara vänlig och varna mig för någon dylik fara eller liknande...) så gav han mig fingret. Jag vände då och konfronterade gubben:

Jag: "Jag uppskattar inte den där gesten, kan du förklara vad den skulle syfta till?"
Gubben - Du kör åt helvete för fort!
"Jag kör i 70 på 70-väg, är det åt helvete för fort?"
- Då har du fan fel på din mätare! Stick nu!
"Du kan gott bättra på attityden..."
- DET KAN FANIMIG DU MED!!! DRA ÅT HELVETE NU!!!

:dummer

Möter jag honom igen ska jag fråga ifall han har polislaser inopererat i ögonen eftersom han tror sig ha bättre koll på min hastighet än min hastighetsmätare... :rofl

Med risk för att vara sur gubbe så vill jag påpeka att 70 på 70-väg kan vara för fort.
Inte bara att tragikvärket sänkt fartgränsen på många vägar, de har missat att en del verkligen inte är lämpade för dem som inte har eget omdöme.
Kör du 70 på vägen vid vår stuga så får du vara på tårna, medans där de sänkte till 60 från 70 en bit bort utan bekymmer kunde vara 90.
Är det sedan fotgängare, cyklister eller annat lös folk på vägen så gör det ju inget att slå av några km vid passagen.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Med risk för att vara sur gubbe så vill jag påpeka att 70 på 70-väg kan vara för fort.
Inte bara att tragikvärket sänkt fartgränsen på många vägar, de har missat att en del verkligen inte är lämpade för dem som inte har eget omdöme.
Kör du 70 på vägen vid vår stuga så får du vara på tårna, medans där de sänkte till 60 från 70 en bit bort utan bekymmer kunde vara 90.
Är det sedan fotgängare, cyklister eller annat lös folk på vägen så gör det ju inget att slå av några km vid passagen.

Du är en gammal sur gubbe som lever kvar i det förflutna där Trafiksäkerhetsverket försökte minska antalet trafikolyckor! :7peta :tungan

De jobbade med aktiv säkerhet, där det viktigaste var att anpassa hastigheten för att undvika en olycka! :fakta
De jobbade även med passiv säkerhet, att minska skadorna när olycka ändå skedde.

Det är borta nu eftersom en person sjösatte det epokgörande att olyckor inte kan undvikas, därför får olyckor ske bara det inte innebär död eller allvarlig skada. För bilister...:(
Så hastigheterna är satta för att bilister ska kunna krocka med varandra och kunna köra på en fotgängare när man håller hastigheten.

Så nu har vi Noll Vision utan säkerhet, bara Tragik och värk... :(

Därför betyder "köra för fort" oftast köra över skyltad hastighet nuförtiden...:huvet

Ett roligt faktum är att de bilister som kämpat för lägre hastighet framför dagis och i deras bostadsområde var de som åkte fast mest vid kontroller! :fakta:D

Men det är historia, nu är det 30-skyltat, som policy, i de flesta kommuner. Inte bara utanför dagis, där det behövs, utan överallt där det inte är genomfart.

Vad händer med trafiksäkerheten när vi som anpassar hastigheten efter förhållandena är borta? Självkörande bilar är de enda som är tillåtna i trafiken... :(
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Med risk för att vara sur gubbe så vill jag påpeka att 70 på 70-väg kan vara för fort.
Inte bara att tragikvärket sänkt fartgränsen på många vägar, de har missat att en del verkligen inte är lämpade för dem som inte har eget omdöme.
Kör du 70 på vägen vid vår stuga så får du vara på tårna, medans där de sänkte till 60 från 70 en bit bort utan bekymmer kunde vara 90.
Är det sedan fotgängare, cyklister eller annat lös folk på vägen så gör det ju inget att slå av några km vid passagen.

Visst är det så att de rådande omständigheterna på och runt vägen styr vad som är rätt hastighet och inte bara vad som står på skylten. Men på en öppen, rak och fin 70-sträcka ute på landsbygden utan direkt intilliggande bebyggelse som detta rör sig om, där vill jag nog påstå att det var ett fall av överkänslig gubbjävel och inte ett befogat tilltag :)
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top