Vad fick dig att le idag?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Träningsvärken efter en dag på sviestad har släppt.

Nu är det bara några dagar kvar så ska jag skaffa mig mer av den varan på gelleråsen. :)
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Nu äntligen är det fritt fram att trimma mopeder - om man "inte känner till" att den är trimmad. :hojraket

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/tonaring-frias-fran-olovlig-korning-trots-trimmad-moped

Inte syns utifrån
Rätten konstaterar att ändringen av mopeden inte syns utifrån, utan märks först vid nedmontering. Rätten anser att det inte är styrkt att tonåringen kunde inse att mopeden var olaglig genom att den gick fort i nedförsbackar.
”Även en cykel kan komma upp i hastigheter över 45 kilometer i tillräckligt medlut”, skriver rätten i sitt domslut och menar på att det gör att varken den eller en moped som kör fortare därför kan klassas som motorcykel.

Tingsrättens dom kan överklagas till hovrätten.


Förvånad?
Tragikvärket har redan tagit bort det personliga ansvaret i trafiken med Noll Vision... :(

Köra obesiktigat, oförsäkrat och oskattat? Ingen fara, bara man inte vet det... :huvet

Träningsvärken efter en dag på sviestad har släppt.

Nu är det bara några dagar kvar så ska jag skaffa mig mer av den varan på gelleråsen. :)

Min släppte igår! Ledig idag och sol efter regn gör frukosten extra härlig i trädgården! :)
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Inte syns utifrån
Rätten konstaterar att ändringen av mopeden inte syns utifrån, utan märks först vid nedmontering. Rätten anser att det inte är styrkt att tonåringen kunde inse att mopeden var olaglig genom att den gick fort i nedförsbackar.
”Även en cykel kan komma upp i hastigheter över 45 kilometer i tillräckligt medlut”, skriver rätten i sitt domslut och menar på att det gör att varken den eller en moped som kör fortare därför kan klassas som motorcykel.

Tingsrättens dom kan överklagas till hovrätten.


Förvånad?
Tragikvärket har redan tagit bort det personliga ansvaret i trafiken med Noll Vision... :(

Köra obesiktigat, oförsäkrat och oskattat? Ingen fara, bara man inte vet det... :huvet



Min släppte igår! Ledig idag och sol efter regn gör frukosten extra härlig i trädgården! :)

Finns det mopeder som ej är trimmade? :va
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Finns det mopeder som ej är trimmade? :va

Jag hade en polare som hade en otrimnad FS1. Ute på landet, där alla mopeder var 70cc med "tävlings"-förgasare och drevning. Tror inte någon visste något om avgasrör, för det var antingen original eller raka rör. :crash:
Och värmenöp ganska regelbundet. :hihi:
Hans moped sotade igen istället. Och gick lååångsamt.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Nu äntligen är det fritt fram att trimma mopeder - om man "inte känner till" att den är trimmad. :hojraket

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/tonaring-frias-fran-olovlig-korning-trots-trimmad-moped

Tycker att svt formulerar det hela lite konstigt men tänker man efter så har vi trots allt inte omvänd bevisbörda i Sverige.

Det är polisen som ska bevisa att mopeden är trimmad och jag tror att varje person med det minsta tekniskt intresse förstår att då räcker det inte med en provkörning som visar att mopeden går att få upp i 58 km/h. Den kan fortfarande vara orörd rent tekniskt.
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Hemkommen efter 33 mil i regn på hojen men vad gör man inte för en kopp kaffe o en kanelbulle i Arvika :dummer:D
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Nu är det gott humör blir en runda runt värnern på småvägar ca 50-55 mil. O sambon sover ännu så jag hinner en bit innan första smset.. Var är du nu? Kunde du inte sagt något innan du drog. :D

Ha en bra dag allihopa :tummenupp

Hemkommen o förvånad över hur galet mycket folk det är överallt.

Tankade en gång och sedan vägrade jag gå in o käka någonstans det var smockfullt precis överallt.

Kommer inte corvid öka efter denna sommar så e redan Sverige imunt mot corvid.
 
Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Tror ni chefen går på det?

20200730-113244.jpg
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Dad life - Klockan är 05:20 och sonen är klarvaken med ögon stora som golfbollar och tänker nu jevlar är det dags att LEKA! :yoparty
Nåja, bara att lägga på en asstor panna kaffe så kan männen i huset sätta sig i soffan och glo på hojvideor på tuben medan mamma sover - skallra in hand, obviously. :)
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Dad life - Klockan är 05:20 och sonen är klarvaken med ögon stora som golfbollar och tänker nu jevlar är det dags att LEKA! :yoparty
Nåja, bara att lägga på en asstor panna kaffe så kan männen i huset sätta sig i soffan och glo på hojvideor på tuben medan mamma sover - skallra in hand, obviously. :)

Gött o va singel :)
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
När jag hade katalogen från skittema mellan tumme och pekfinger och gick från brevlådan till papperskorgen......duns !
- där ligger du bättre din jäkel ! :smasha :banana
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
En dag på gelleråsen i strålande sol.

Nu hittar jag runt igen. Medelhastigheten sista passet var knappt dubbla jämfört med första.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
35 mil krokvägar. Kaffe & glass på Circle-JerK Falun. Nån kliver fram och säger "Du portade toppen på min KTM!". Jag och namn... ivfsh, hej på sig!
 

Ivil

In Priest we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Två av tjugoåtta hojåkare vinkade när man brassade fram i medBMW C1an..jäkla pretton!
Men kul ere.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Två av tjugoåtta hojåkare vinkade när man brassade fram i medBMW C1an..jäkla pretton!
Men kul ere.

BMW borde göra en ny trehjulig version av den. Folket som pendlar på de fordonen skulle antagligen inte tacka nej till ett tak. :hihi
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Va fan är det med brudar :rofl

Sitter på en hamnkrog sista semesterkvällen och 5 skitungabrudar som e snygga bartenders flummar omkring som mongos dom är jättenervösa,stammar o fnissar o tar inte ens rätt betalt.

Dom är totalt mongo och jag skall bara sitta här och dricka öl - jag sitter som en akvariefisk för dom
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top