Vad fick dig att le idag?

Öland Turist

Medlem
Gick med
29 Jun 2020
Ort
Öland
Hoj
2019 Honda CB300R
Jag älskar värmen och soliga varma somrar och ju mindre det regnar ju färre mördarsniglar. Men jag blev faktiskt riktigt glad idag när det är några grader svalare än vad det varit senaste dagarna.

Nu väntar badstranden. :tummenupp
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Detta är ingen tråd för politik. Hoppa in i bensinförbudtråden istället.

För övrigt så blev jag glad för det är måndag och jag slipper jobba

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

Om politik får dig att le är det i denna tråd du talar om vad som fick dig att le idag, även om det är politik!

För min del var det nya däck. :tungan
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Om politik får dig att le är det i denna tråd du talar om vad som fick dig att le idag, även om det är politik!

För min del var det nya däck. :tungan
Jo, du har så rätt! Läste inte så noga utan tyckte det verkade bli mycket följddiskussion. Sorry!

Nya däck är nice alltså!

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Ort
Degeberga
Hoj
2009 BMW F800R
Idag är jag glad för att jag (nästan idag, i torsdags om man ska vara petig) precis har fått mitt mc-körkort, jag har en motorcykel i garaget och det snart är semester! :tungan

Jag skulle registrerat mig på SH i förra veckan alltså, men jag hade varit lika glad idag ändå! :rolleyes:
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Har äntligen fått tillbaka bilen från verkstaden. :yoparty
Kör ett ärende på lunchen. Raised Fist börjar spela på spåttan. Plattan i mattan. F*n vad jag saknat den :tuttar
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Idag är jag glad för att jag (nästan idag, i torsdags om man ska vara petig) precis har fått mitt mc-körkort, jag har en motorcykel i garaget och det snart är semester! :tungan

Jag skulle registrerat mig på SH i förra veckan alltså, men jag hade varit lika glad idag ändå! :rolleyes:

Välkommen! :)

Kör försiktigt, träna på allt du lärt dig och förvänta dig att alla runt dig är idioter som gör annat än köra så blir du gammal också!
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Är det nån kampsångsgrupp för AFA, ANTIFA och BLM :7peta


"BDM" Black Dicks Matters som vi säger gayfilmsbranschen :tuttar
Ingen aning om de har några politiska sympatier. Svenskt metal-band som, enligt min mening, gör bra musik. Extremt bra live.. Mycket farligt att ha på skithög volym när man är ute och kör dock..
https://open.spotify.com/artist/7ik758oYwkKmQtbZtAdOOm?si=M--eb1VPRGiO5olsmCs5Ew
Edit: Bandet bildades redan 1993 så jag tror att det var lååångt före häschtägg-bii-ell-ämm och annat modernt skröfs. Enligt deras biografi kom namnet från en låt-text av Rage Against the Machine.
 
Last edited:

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Ort
Degeberga
Hoj
2009 BMW F800R
Välkommen! :)

Kör försiktigt, träna på allt du lärt dig och förvänta dig att alla runt dig är idioter som gör annat än köra så blir du gammal också!

Tack!

Definition på gammal? Det är trots allt flera månader till jag fyller 50... Eller flera är kanske till att ta i, det närmar sig snabbt... :rodnar
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Tack!

Definition på gammal? Det är trots allt flera månader till jag fyller 50... Eller flera är kanske till att ta i, det närmar sig snabbt... :rodnar

Nja, jag tänkte på det när jag svarat men tänkte mest på antalet år med mc-kort. :rodnar
Man kan vara gammal men inte erfaren. :tungan
Se till att bli erfaren också! :tummenupp
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Räddaren i nöden efter 3 timmar gräsklippare.. som iofs inte syns på bilden =/

20200701-192303.jpg
 

tobbes

Sporthojsnörd?
Gick med
13 Jun 2016
Ort
Roma
Hoj
Gammal Katana 1100, något nyare RC30, inte alltför lastgammal VT
Gänget med småkids som cyklade förbi huset precis när jag startade upp bågen för att ge mig ut att köra. De stannade utanför och stod förväntansfullt kvar där medan jag lät hojen stå på tomgång för att ta på mig hjälm och handskar. Då tog den ena mod till sig och ropade "Kan du inte revva motorn lite när du kör iväg??" :hihi Självklart svarade jag och gav dem två drag på gasrullen som försmak :D Vänder upp bågen, börjar köra ut, samtliga står nu luftgasar frenetisk :hihi Varvar till ordentligt, bågen ylar och avgasknallar och har sig så det står härliga till, ungarna tjuter av lycka :banana :yoparty :D
Detta fick mig att tänka på när jag stannat för att tanka RC30:an för en massa år sedan. Det kommer fram en liten grabb på cykel och tittar på hojen med stora ögon. När jag tankat klart och drar igång motorn hoppade han en halvmeter upp i luften av rädsla! Micron Mark IV racesystem - uppmätta 112 dB vid 6000 varv när jag blev portad på Nürburgring... :banana:huvet
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Att känna magen göra uppror medans man är ute och kör och tar sig hem utan att offra kallingarna för att sen behöva ta hjälp av duschen efter dumpen. Jäla fånigt leende man lär ha... :2cool :hojsmilie
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top