Vad fick dig att le idag?

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Felet med enhjulingar är att det är svårt att glänsa med en wheelie eller stoppie... :yoparty

bc062520dc.jpg
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Det är nog två och ett halvt år sedan, men jag hade missat det.
Under en livesänd politikerdebatt lägger SVT textningen från ett av barnkanalens program.
Hysteriskt roligt.
aface236dfd7ed1076440de116552cf1.jpg
d96a1ce6d5583104e9e9514572e3255c.jpg
25dc17cc8c11adc723fb43257179f0c5.jpg
2c739e25090e21960e0acc19900585c1.jpg
efa625e41924ea9228065184545577c1.jpg
0f092c64ef929de953c39120af6bc844.jpg
0cb15c271c303f922cadb8b69a80236a.jpg
2a665a4f9a732242f2eec09d34cff074.jpg
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Gänget med småkids som cyklade förbi huset precis när jag startade upp bågen för att ge mig ut att köra. De stannade utanför och stod förväntansfullt kvar där medan jag lät hojen stå på tomgång för att ta på mig hjälm och handskar. Då tog den ena mod till sig och ropade "Kan du inte revva motorn lite när du kör iväg??" :hihi Självklart svarade jag och gav dem två drag på gasrullen som försmak :D Vänder upp bågen, börjar köra ut, samtliga står nu luftgasar frenetisk :hihi Varvar till ordentligt, bågen ylar och avgasknallar och har sig så det står härliga till, ungarna tjuter av lycka :banana :yoparty :D
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Gänget med småkids som cyklade förbi huset precis när jag startade upp bågen för att ge mig ut att köra. De stannade utanför och stod förväntansfullt kvar där medan jag lät hojen stå på tomgång för att ta på mig hjälm och handskar. Då tog den ena mod till sig och ropade "Kan du inte revva motorn lite när du kör iväg??" :hihi Självklart svarade jag och gav dem två drag på gasrullen som försmak :D Vänder upp bågen, börjar köra ut, samtliga står nu luftgasar frenetisk :hihi Varvar till ordentligt, bågen ylar och avgasknallar och har sig så det står härliga till, ungarna tjuter av lycka :banana :yoparty :D

Sporthojskollektivet hoppas att det var R1:an som skulle rastas pga den ylade när den varvades, bådar gott för den framtida återväxten :squid
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Sporthojskollektivet hoppas att det var R1:an som skulle rastas pga den ylade när den varvades, bådar gott för den framtida återväxten :squid

Ja Jo, hade det varit HDn hade det nog fått bli ett annat ordval :hihi jajjemen, än finns det hopp! :tummenupp
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
TC på grusväg.

Provocerade både TC och abs på dagens sväng med trippeln. I händerna på rätt pilot (inte jag) går det nog undan som fan även på grusväg.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Det där är ju bara tomma hot. Varför skulle dom lämna ifrån sig den oproportionerligt stora makt de har nu? Det skulle dessutom kunna leda till omval och då trillar dom sannolikt utanför spärren.

Du har nog tyvärr rätt :zpy:zpy:zpy
Men bara att de diskuterar avhopp och att åsikterna går isär inom "regeringen" gör mig glad :)
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Det var enkelt att få de formgjutna öronpropparna på plats. Nu slipper jag åka någon kilometer innan jag vet om de sitter rätt.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det där är ju bara tomma hot. Varför skulle dom lämna ifrån sig den oproportionerligt stora makt de har nu? Det skulle dessutom kunna leda till omval och då trillar dom sannolikt utanför spärren.

Det kommer de inte göra. Tyvärr. Säger som den store allfadern: Det är bara käbbel.
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Gänget med småkids som cyklade förbi huset precis när jag startade upp bågen för att ge mig ut att köra. De stannade utanför och stod förväntansfullt kvar där medan jag lät hojen stå på tomgång för att ta på mig hjälm och handskar. Då tog den ena mod till sig och ropade "Kan du inte revva motorn lite när du kör iväg??" :hihi Självklart svarade jag och gav dem två drag på gasrullen som försmak :D Vänder upp bågen, börjar köra ut, samtliga står nu luftgasar frenetisk :hihi Varvar till ordentligt, bågen ylar och avgasknallar och har sig så det står härliga till, ungarna tjuter av lycka :banana :yoparty :D

För några år sedan kom jag körandes mot en korsning på gixxern jag hade då, där tre ungar satt på en mur. En kille rusar fram mot gatan och luftgasar precis så frenetiskt som du beskrev. Drar varvstoppet och trodde kille fick Parkinson innan han sprang tillbaka till sina kompisar. Vad jag älskade den hojen.

jag får dra mig för att inte luftgasa varenda hoj som kör förbi mig och jag har passerat halvvägs till sextio

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det där är ju bara tomma hot. Varför skulle dom lämna ifrån sig den oproportionerligt stora makt de har nu? Det skulle dessutom kunna leda till omval och då trillar dom sannolikt utanför spärren.

Du har nog tyvärr rätt :zpy:zpy:zpy
Men bara att de diskuterar avhopp och att åsikterna går isär inom "regeringen" gör mig glad :)

Det kommer de inte göra. Tyvärr. Säger som den store allfadern: Det är bara käbbel.

Ni har nog rätt.
För att lämna skulle ju betyda att MP tar beslut på "känslan av att sälja sin själ" snarare än logik och förnuft.
Och alla vet ju att det aldrig skulle hända...;)
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Vill MP göra handling av ord map att rädda ekonomin så är den naturliga konsekvensen att MP hoppar av regeringen.
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Detta är ingen tråd för politik. Hoppa in i bensinförbudtråden istället.

För övrigt så blev jag glad för det är måndag och jag slipper jobba

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top