Vad fick dig att le idag?

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Var och handlade åt mina äldre släktingar som sitter i husarrest.

Mat var inget problem.

Mediciner (även receptbelagda, dom hade lämnat en fullmakt via Internetz/BankID)

Däremot hittade jag inte det jag skulle ha på bolaget, och när dom såg att jag läste från en papperslapp, och ringde och frågade, så gick stora larmet, när jag kom till kassan frågade dom om det var jag som skulle ha den, när jag sa "näe" så vaknade den lille STASI agenten...

Jag visade dom min handlingslapp, och medicinerna i påsen, komplett med personnummer som började på 47...

"Vi kan väl inte veta att det är dom som du köper ut till"

Näe, jag köper ofta ut whiskey och finare vin till minderåriga som tänker ta en fjortisfylla....

En måndag förmiddag, samtidigt som jag handlar receptbelagd medicin till mina gamla släktingar... :banana
För några år sedan blev f.d. klasskompis (A) nekad att köpa på bolaget trots leg. En annan klasskompis (B), då en bit över 30, hade följt med in bara som sällskap.
B hade inget leg med sej, och trots att hen inte skulle handla nåt så blev det bestämt nej från kassören.
Kassören menade att de inte kunde veta ifall A avsåg att köpa ut till B.

Hade B väntat utanför hade allt varit i sin ordning...
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Tänkte ta hojen till jobbet idag. :) Tidsmässigt orimligt då jag har en kvart i restid. Men man kanske kan friskvårda på lunchen då?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Jag som redan sitter på jobbet (just nu hemma) tänkte ta hojen FRÅN jobbet och kanske äta en Stjärnburgare i Stjärnsund - fast nu ser jag att de kanske inte öppnar stekeriet förrän sista april. Mjukglass istället då...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
För några år sedan blev f.d. klasskompis (A) nekad att köpa på bolaget trots leg. En annan klasskompis (B), då en bit över 30, hade följt med in bara som sällskap.
B hade inget leg med sej, och trots att hen inte skulle handla nåt så blev det bestämt nej från kassören.
Kassören menade att de inte kunde veta ifall A avsåg att köpa ut till B.

Hade B väntat utanför hade allt varit i sin ordning...

Exakt samma sak hände mig och en FD kollega, han hade inte leget med sig, så jag tänkte köpa ut åt honom, men det skulle jag inte få.

Han var över 30 år vid tillfället, det löste sig genom att en ur personalen kände igen honom
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag som redan sitter på jobbet (just nu hemma) tänkte ta hojen FRÅN jobbet och kanske äta en Stjärnburgare i Stjärnsund - fast nu ser jag att de kanske inte öppnar stekeriet förrän sista april. Mjukglass istället då...

Lunchtur är nog bättre än morgontur. Iaf för mig med perforerade stövlar, det var skapligt svalt om fossingarna i fartvinden. Men det var det värt! :)
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
16 skugg-grader och solsken! :)
Fick sadla surfemtin och ta byvägarna till affären idag, skitnajs. :banana
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Avser en Yamaha TT600R från 2001. I tämligen härjat skick.

94603768_10222836307086035_1424729197128974336_o.jpg
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Besiktade bilen idag. Passat -00, 16400 mil. Vilken pärla, sa han. :)
Fast du borde byta däcken. Jo de dubbfria vinterdäcken är från 2004.

På vägen hem såg jag en KTM med dubbade TKC80! Honom hängde jag av. :banana
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Gav mig ut på en liten hojtur idag. Bara tog den vägen som såg intressantast ut i korsningar. Lyckades bli runt 30 mil på bara småvägar som jag aldrig kört förr. Det i sig var trevligt.
Men nånstans mitt bland alla vägar kom jag ifatt en Saab 9000, som tydligen ville köra ifrån mig. :rofl
För direkt efter en korsning kände jag plötsligt en påtaglig doft av bränt, och en sekund senare började bilen röra på sig framåt i ett ganska aggresivt tempo, och kort därpå började den bolma svart rök ur avgasröret. Jag tyckte han var rolig så jag hängde på, men han fegade ur i första riktiga kröken, och tokbromsade ner från 120 till runt 50. :hihi

När jag kom upp jämsides så satt en korpulent herre utan hår med ett pipskägg i förarsätet som såg ut att ha passerat 30 med god marginal, så det var inte nån yngling med nybakt körkort som tänkte dra en hoj heller. :D

Sådant är kul.. jag råkade ut för samma men det var en vw polo gti. Han låg på som fan bakom mitt bakhjul sedan tröttnade jag o ökade temp o lite till några km senare på en kurvig väg kom polon igen o då fick jag öka från mina 100 till 100+ o polon var väck så fort det svängde..
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Men riktig glad är jag över att min sambo är hemma efter cancer operationen o att allt verkar bra o att hon mår mycket bättre än för några veckor sedan..:Bugar:banana
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Två timmar på gixxern ikväll! :yoparty
Men attans vad kallt det blev, var sol när jag åkte men nu när jag kom hem var det bara 3 grader. :näsblod
Får ordnas med lite kaffe och kladdkaka så mår man bra på nytt. :tummenupp
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Var ute och övningskörde lite med grannen ikväll som ska ta mc-kort, jag på min TW200 och han på en BMW R1200r han har köpt, skiljde bara 1000cc
Han såg ut att ha det rätt bekvämt där bakom när jag låg och maxa TWn i 95kmh
 

Glenn K

Mr wheelie
Gick med
4 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
BMW K 1300 GS -24, KTM950, Husa450
Var över och testade hojar på Elite MC som har öppet hus i helgen, jag vädrade tre KTM hojar och en Ducati :yoparty Slanga med dessa fick mig och le!!! :crash
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Fick på friktionshöjande dekaler på tanken, utan luftbubblor!

Kan man vara glad åt litet har man mycket att vara glad åt. :)
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Exakt enl. ritningen

20200426-115236.jpg


Sen sa dom på Byggsnabben att det är viktigt med torrt virke så det inte slår sig, sen

20200426-120138.jpg


Isoleringen var bättre förr, nr 33 1953 :nicka

20200426-132731.jpg
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top