Vad fick dig att le idag?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Klockan lite över åtta igår kväll föddes min förste lille bastard till son. Nu ligger han här och sover invid pappa. :)

Grattis! Stanna i bubblan så länge du kan och acceptera inget besök som inte har matlådor med sig. Skönt att slippa laga mat när man är nybliven förälder. :) Ja, ifall ni tar emot besök i dessa ansträngande tider...
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Det ringde på dörren och utanför stod två nya däck.
Polaren som tyckt synd om mitt dåliga fäste och skickade en tidig födelsedagspresent. Även inkluderat två kraftigare slangar, så man kan köra med lägre tryck utan att riskera punktering.

Krängde på dem i garaget igår kväll (pust) och idag bär det av till öknen igen.

1192ba9c96391686c987e6ae0b912e16.jpg


Bara en ”före” bild. Får ta en med nya däcken senare. Stor skillnad i mönster.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Klockan lite över åtta igår kväll föddes min förste lille bastard till son. Nu ligger han här och sover invid pappa. :)

Grattis killen, ställ 750:n på färjan, jag tar hand om den, du kommer inte att ha tid :tummenupp

Det måste inte vara så att det inte finns tid till att köra motorcykel... :)

Sonen kommer först men utan en pappa som mår bra kommer sonen inte må lika bra! :fakta

Det gäller att hitta möjligheterna. Åka och handla? Ta motorcykeln om det inte är storhandlarresa! :)

Men visst blir det skillnad. Jag kunde inte köra med tvåhjulssladd längre efter att jag blivit förälder... :rodnar
Men jag klarar fortfarande att hantera ett litet framhjulssläpp! :tungan
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Personligt är jag glad att min gammla härk till hoj stekte någon grön mordern sak utan kåpor lika lätt som den stekte en mt10..
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Det ringde på dörren och utanför stod två nya däck.
Polaren som tyckt synd om mitt dåliga fäste och skickade en tidig födelsedagspresent. Även inkluderat två kraftigare slangar, så man kan köra med lägre tryck utan att riskera punktering.

Krängde på dem i garaget igår kväll (pust) och idag bär det av till öknen igen.

1192ba9c96391686c987e6ae0b912e16.jpg


Bara en ”före” bild. Får ta en med nya däcken senare. Stor skillnad i mönster.



Sådärja. Nu är det bara att lasta och styra österut

81b99c1c3579fbdb112d7aefed167f0b.jpg
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Grattis killen, ställ 750:n på färjan, jag tar hand om den, du kommer inte att ha tid :tummenupp

Det måste inte vara så att det inte finns tid till att köra motorcykel... :)

Sonen kommer först men utan en pappa som mår bra kommer sonen inte må lika bra! :fakta

Det gäller att hitta möjligheterna. Åka och handla? Ta motorcykeln om det inte är storhandlarresa! :)

Men visst blir det skillnad. Jag kunde inte köra med tvåhjulssladd längre efter att jag blivit förälder... :rodnar
Men jag klarar fortfarande att hantera ett litet framhjulssläpp! :tungan

Tack för alla gratulationer!
Hahah, ja nä, jag är inte alls speciellt orolig över att ha tid att åka hoj. Någon bandag eller resa lär det väl inte bli i år nu, men det var väl mer eller mindre kört ändå med coronan.
Jag tänker att när oäktlingen är hemma med mamma så åker ju jag mc på jobb och lämnar familjepulkan med dem. Handla blöjor går också alldeles utmärkt på gixxer.

Sedan lite längre fram så räknar jag nog med att denna killen kommer att få växa upp i garaget och på gården en väldans massa, ingen ipad-unge här inte!
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag menar han bor ju på landet, så en cross måste ju grabben ha!

Sen att pappa behöver en superenduro så han kan följa med på skogsstigarna och hålla koll på ungen, så det är ju som det är det.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Gav mig ut på en liten hojtur idag. Bara tog den vägen som såg intressantast ut i korsningar. Lyckades bli runt 30 mil på bara småvägar som jag aldrig kört förr. Det i sig var trevligt.
Men nånstans mitt bland alla vägar kom jag ifatt en Saab 9000, som tydligen ville köra ifrån mig. :rofl
För direkt efter en korsning kände jag plötsligt en påtaglig doft av bränt, och en sekund senare började bilen röra på sig framåt i ett ganska aggresivt tempo, och kort därpå började den bolma svart rök ur avgasröret. Jag tyckte han var rolig så jag hängde på, men han fegade ur i första riktiga kröken, och tokbromsade ner från 120 till runt 50. :hihi

När jag kom upp jämsides så satt en korpulent herre utan hår med ett pipskägg i förarsätet som såg ut att ha passerat 30 med god marginal, så det var inte nån yngling med nybakt körkort som tänkte dra en hoj heller. :D
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Var och handlade åt mina äldre släktingar som sitter i husarrest.

Mat var inget problem.

Mediciner (även receptbelagda, dom hade lämnat en fullmakt via Internetz/BankID)

Däremot hittade jag inte det jag skulle ha på bolaget, och när dom såg att jag läste från en papperslapp, och ringde och frågade, så gick stora larmet, när jag kom till kassan frågade dom om det var jag som skulle ha den, när jag sa "näe" så vaknade den lille STASI agenten...

Jag visade dom min handlingslapp, och medicinerna i påsen, komplett med personnummer som började på 47...

"Vi kan väl inte veta att det är dom som du köper ut till"

Näe, jag köper ofta ut whiskey och finare vin till minderåriga som tänker ta en fjortisfylla....

En måndag förmiddag, samtidigt som jag handlar receptbelagd medicin till mina gamla släktingar... :banana
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top