Vad fick dig att le idag?

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Hörde för inte så länge sedan om en person som blåste olagligt vid en nykterhetskontroll, men som fick domen hävd efter ett läkarbesök där det konstaterades att personen bara var "full per egen maskin" så att säga.

Ha ja men magsjukan har en nackdel , man får inte ha körkort förmodligen innan det är botat.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Kund på telefon, " -Ja den går lite dåligt och jag öppnade huven och det sitter som en silverfärgad metallburk med olika slangar på som jag tror styr luften till bränsleinsprutningen, kan det vara den? "
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Kund på telefon, " -Ja den går lite dåligt och jag öppnade huven och det sitter som en silverfärgad metallburk med olika slangar på som jag tror styr luften till bränsleinsprutningen, kan det vara den? "

En sån där kund som är för snål för att lämna in så han ska göra jobbet "själv" trots att han inte har en aning om vad han pysslar med så han ringer väl runt överallt för att få någon slags felsökning gratis via telefon.

Säg att han måste byta kolvuppstudsarfjädern.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Hahaha! Gjorde min dag det där. :lol

Som liten egenföretagare blir man lätt trött på såna där tidstjuvar men man vet samtidigt aldrig vilka som sen faktiskt vill handla så man får liksom lida igenom skiten. Även om man ibland skulle vilja dra till och driva med dom istället.

Jag tror bara det är max en fjärdedel av den där typen som sedan faktiskt är seriösa kunder.
För större företag tror jag telefonisten hindrar lite sånt folk att störa.
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Som liten egenföretagare blir man lätt trött på såna där tidstjuvar men man vet samtidigt aldrig vilka som sen faktiskt vill handla så man får liksom lida igenom skiten. Även om man ibland skulle vilja dra till och driva med dom istället.
Och man kanske driver med en kund som faktiskt tänkt återkomma och handla av en lite senare.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Som liten egenföretagare blir man lätt trött på såna där tidstjuvar men man vet samtidigt aldrig vilka som sen faktiskt vill handla så man får liksom lida igenom skiten. Även om man ibland skulle vilja dra till och driva med dom istället.

Jag tror bara det är max en fjärdedel av den där typen som sedan faktiskt är seriösa kunder.
För större företag tror jag telefonisten hindrar lite sånt folk att störa.

Osäkert du, det där brukar vara gänget som trugar i tjugofem minuter och sedan med fullt våld kräver att få prata med "chefen".

:näsblod
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top