Vad fick dig att le idag?

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Varför tror du så? Jag tycker det är vanligare att vänstern vill begränsa yttrandefriheten för de som inte tycker "rätt".

Så tycker inte jag! :)

Det finns tröga människor både till höger och vänster som inte gillar avvikande åsikter! :fakta

I det här fallet var det mer lite roligt att spinna vidare på "befrias från tvånget med bidrag" och dessa pengar kommer att gå till service av företag! :tungan
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv

Lätt att börja drömma om resor när man tittar på sånt här. Älskar hur jäkla fantastisk hon och alla människor är hon träffar på sina äventyr genom länder man knappt vet något om. Synd media inte fokuserar mer på sånt här kan man tycka.

"Bald and bankrupt" är också en kanal man kör igång när man behöver en happy-boost. löve it.

https://www.youtube.com/channel/UCxDZs_ltFFvn0FDHT6kmoXA
 
Last edited:

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
REG_Knu11a.png

Gammal bild som dök upp i rejsaflöde :tummenupp
Plats: enl uppgift utanför Scanias HK i Syritälje
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Har en lägenhet som ska säljas vilket år som helst, är inte i garaget särskilt ofta m.a.o. och när jag rattar in står en bil på min plats :ajjabajja

Slår på reg.nr för att få fram oduglingsuppgifterna men nä.. "Upplysningar kan inte lämnas". Nu visste jag att det var en frasse på riktigt, jaha vad gör man? Knyter näven om ratten och fulparkerar utanför vilket i sig inte skulle vara något problem. Inte särskilt trångt i garaget men en rad bilar framför är det, subban med extraljus och dragrok är inte helt kort. Blött ute och bilfan är torr så den måste ha stått rel. länge.. äh fakkit!

Kollar så att den är inparkerad bakom vilket den är och snor runt framför, backar upp med kroken en god cm framför den hemliga reg.skylten. Framför mig och någon grannes bil är det en till enoenhalv bilbredd, ja alla vet att "folk" inte kan tjöra, saknar avståndsbedömning och ev. inte har någon ratt i bilen men men.

Stövla upp och sa hej till lägenheten, efter någon timma knackar det på dörren..

Japp, där står Frasse och ljuger ihop något om att ha blivit felunderrättad om vilken plats han fått låna.

-Mm, men det gick ju ganska fort iaf. (för att mitt crime skulle få effekt)

På väg ner hinner ljushuvudet undra över hur länge jag haft platsen, år, eftersom den stått tom så mycket och om jag var villig att hyra ut den svart... :mattias

Han yra vidare om att det var svårt att få någon plats o ändå fanns det massa luckor tyckte han.

-Jadu, jag har fyra platser (gnida) men denna har jag sagt upp till årskiftet så det känns inte helt aktuellt.

När vi börjar närma oss P ser jag en fraggel och två kvinnor som står o gestikulerar.

-Lycka till :rofl säger jag och sätter mig i bilen medan han får det hett om öronen.

latest
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Screenshot - 2019-11-26 , 09_02_16.png

Nu vet vi hur Magnus jobbar ihop stålars till den 25'e :fakta:brynad
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Har letat oljefilter till min kawa 750 twin efter att ha använt mitt sista. xlmoto hade tidigare men kan inte få fram några längre.
wemoto har men oklart med brexit. Addemoto har men de tar en avgift på 95 spänn plus filter och frakt.
I onsdags köpte jag ett till TDMen inkl o-ring och tätbrickor. Mc-varuhuset har sånt hemma. Vi pratade om filter till kawan. Han trodde att de hade det också men det var slut. Idag kom det ett sms så jag åkte och hämtade oljefiltret. Inte ens en vecka och 67,00 kr! -Va dyrt sa jag naturligtvis. :-D
Till Yamaha kostade filtret 115 kr plus oring och brickor.

När jag kom ut så skulle sporthojsåkaren också dra. Fan, åka sporthoj så här sent på hösten. Det är ovanligt.

Kul också nu när det är kylskåpstemperatur ute att man kan välja en affär längre bort när man ska köpa mjölk å inte behöver man åka direkt hem efteråt heller.
52a2105469a83d66475fb1205662a49b.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
När jag kom ut så skulle sporthojsåkaren också dra. Fan, åka sporthoj så här sent på hösten. Det är ovanligt.

Kul också nu när det är kylskåpstemperatur ute att man kan välja en affär längre bort när man ska köpa mjölk å inte behöver man åka direkt hem efteråt heller.
52a2105469a83d66475fb1205662a49b.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk

Man skulle behöva plats för en japansk motorcykel i garaget! Man vill ju inte förstöra en fin motorcykel i vinterväglag! :tungan
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Man skulle behöva plats för en japansk motorcykel i garaget! Man vill ju inte förstöra en fin motorcykel i vinterväglag! :tungan

Jo, det kan ju vara skönt att köra hojen hela vändan utan stopp för oljepåfyllning eller reparation. :7peta :brynad
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jo, det kan ju vara skönt att köra hojen hela vändan utan stopp för oljepåfyllning eller reparation. :7peta :brynad

Nu har jag bara kört lite mer än 20 000 mil med den senaste motorcyklen som inte är japansk så det är bra att veta vad som väntar! :tummenupp

Min första var dock tillverkad långt hemifrån, således i japan. Elsystemet har bytts eftersom det blev kortis, dålig laddning och oljeläck är sånt man får stå ut med! :tungan Men bra att köra ner på vintern! :tummenupp :hihi
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
I garaget? Det är ju bara att ställa den i en snödriva :tummenupp

Förvisso, men jag är ju van att ge mina SportHojar kärlek och omvårdnad. :rodnar

Påminner om en kamrat som för många år sedan köpte en Volvo som vinterbil.
- Men gillar inte du SAAB?
- Jo, därför är det härligt att se en Volvo rosta sönder! :)
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Mötet med en annan rättrogen själ i Malmötrafiken idag. Blött, blåsigt och vips där kommer en 790 Duke(?) mötandes och vinkar! :hej Kul att inte känna sig helt ensam på hoj i slutet av november.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Igår tänkte jag "I helgen ska jag byta till vinterdäck!"
Har inte orkat tidigare pga att jag blev sjuk som fan för ett tag sedan, och varit så jävla sliten att jag knappt orkat ligga i soffan och slöglo på TV sedan dess. Well, inatt damp det ner en jävla massa lappmögel, och däcken på min brz har tveksamt fäste på våt asfalt. :crash För att ytterligare vara lite jävligt så parkerade jag på en plats där man bara får stå till 06:00 på morgonen.

Jag kom iaf till en parkering där man får stå i 7 dagar, så i helgen blir det att skifta till vinterdäck på den andra subban, och hoppas att snöhelvetet töar bort som det alltid gör i december, och sedan parkera brzan i garaget.

Men man kan ju inte annat än att le åt eländet.
Jag ska iaf dela på en flaska gammal Glenmorangie med min chef idag. :banana
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top