Vad fick dig att le idag?

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Ha raggar aldrig på krogen nästan - alltid nykterragg - fylleragg är ganska kasst generellt.


Man plockar kexen nyktra med tindrande ögon och inte med röeögene klockan fem i två på
nått whitetrashhak när dom står med dasspapper hängandes ur kjolen med en drink i handen.

Man skall ta fina söta snälla exemplar - grogghaggor med rostiga bultar som papilojetter går bort :D
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Fyller år och möttes av det här på skrivbordet när jag kom till jobbet.

Grattis!.jpg
 

Bifogat

  • Grattis!.jpg
    Grattis!.jpg
    1.6 MB · Visningar: 65

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag gjorde ett försök att vända bilden, men den hamnade uppochner här i inlägget ändå, så jag gav upp. Ibland behövs inte mer än så.

Känner igen! :)

Grattis på födelsedagen! :)

Det positiva för min del är att jag hittat en kontakt som glappar till pelletsbrännaren! :tummenupp

Negativt är att Telia uppdaterat så nu kan jag inte se TV. Enkelt åtgärdat? Det är Telia vi pratar om. :huvet

PostNörd levererade hälften av det jag beställt för ett tag sedan och kör sedan resten fram och tillbaka mellan Segeltorp och Sötälje.
Kontaktat mig? Gett mig försändlese-ID? Enkelt åtgärdat? Det är PostNörd vi pratar om. :huvet
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Gjorde en god gärning.

Köpte litet tishor från rekyl och bidrog till omhändertagandet av våra veteraner från utlandstjänst.

Även om egna tjänstevapnet och uniformen är inlämnade sen några år tillbaka är inte kontakten med människorna inuti uniformen bruten.

Nu ska jag bara beställa Rekyl öl på bolaget så är fredagsmyset kirrat framöver. :) https://rekyl.org/sv/ol/
 
Last edited:

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
51c426a755b702d2b002b7c3fdbe19a0.jpg
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Gratulerar,
Men jävlar vad dom pysslat med att tejpa fast allt i skrivbordet och sätta fast det upp och ner i taket.

Japp. Ett klassiskt ”Frat House prank”. :D
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
I dag gapskrattade jag.

La ut en bes bil på blocket för 2500:- i annonsen stog att jag har haft min vovve med mej i 5 år i bilen.

2minuter efter ringer första halva priset kompisen:banana.

Sedan ringde en som hade en finare o ville byta mot att jag la en 1000 lapp i mellan.. grejen var dock att hans fina bil hade rasad motor:brinnerup.

En stund senare ringde en som undrade om jag kunde bekosta en sanering av bilen så hans svårt hund allergiska fru kunde åka med i den:glömdet.

Där blev jag helt plötsligt rasist för att jag tyckte det var bättre han köpte en annan bil som det inte varit hund i:huvet.

Sedan ville en byta en nästan ny frysbox mot bilen:dummer.

En ringde o undrade om hans gräsklippare gick in i bilen, det visade sig vara en stiga park:D

Efter ca 25-30 samtal ringde en kille som bara ville ha en bil att sladda runt med:tummenupp en svensk 22 åring knackade på o på 5 minuter var bilen borta från garage uppfarten.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
I dag gapskrattade jag.

La ut en bes bil på blocket för 2500:- i annonsen stog att jag har haft min vovve med mej i 5 år i bilen.

2minuter efter ringer första halva priset kompisen:banana.

Sedan ringde en som hade en finare o ville byta mot att jag la en 1000 lapp i mellan.. grejen var dock att hans fina bil hade rasad motor:brinnerup.

En stund senare ringde en som undrade om jag kunde bekosta en sanering av bilen så hans svårt hund allergiska fru kunde åka med i den:glömdet.

Där blev jag helt plötsligt rasist för att jag tyckte det var bättre han köpte en annan bil som det inte varit hund i:huvet.

Sedan ville en byta en nästan ny frysbox mot bilen:dummer.

En ringde o undrade om hans gräsklippare gick in i bilen, det visade sig vara en stiga park:D

Efter ca 25-30 samtal ringde en kille som bara ville ha en bil att sladda runt med:tummenupp en svensk 22 åring knackade på o på 5 minuter var bilen borta från garage uppfarten.

Hopplöst att sälja så billiga bilar på blocket... Får mardrömmar av tidigare erfarenheter bara jag tänker på det... Numera låter jag hellre skiten stå och rosta bort på uppfarten heller än att bemöda mig med att deala med dessa blocketoriginal. Telefonnummer skulle jag aldrig få för mig att skriva ut. Nuförtiden är det endast mail, och de som inte gör ett seriöst första intryck åker direkt i skräpet. Fy fan vilket folk det finns alltså...
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
En sväng in till Stureplan, Östermalmstorg, S:ta Clara Kyrka, Kungsholmsstrand, Västerbron och Årstabron. Åkte hiss med hojen ner till Årstadal-by-the-sea.
Åkt mot enkelriktat som aldrig förr.
Bilder nästa inlägg.
 
Last edited:

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
En sväng in till Stureplan, Östermalmstorg, S:ta Clara Kyrka, Kungsholmsstrand, Västerbron och Årstabron. Åkte hiss med hojen ner till Årstadal-by-the-sea.
Åkt mot enkelriktat som aldrig förr.
Bilder nästa inlägg.

Lycraklädsel :va
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Söndagens 15-milstur i Sörmland. Och att det ff går att jobbpendla med hojen i S-holm.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Bådeoch men iaf..

Mekat motstridig förgasare (bil) hela kvällen, ni vet vissa sänker skepp för att odla korallrev medan jag odlar på munstycken, tydligen. Halvseg på väg hem med andra skorven, förmodligen högre CO i skallen än vad som är tillåtet. Äh tar E18 eftersom det var stopp o jävel med vägarbeten på E4:an igår, 350m in på E18 slår det tvärstopp =/

Vägarbete check, inte mindre än 3 skylttradare Xryssar samtliga filer och jag står som nr 2 bakom så ni förstår vilken tajming man har. Dom börjar rulla sakta hand i hand i hand.. 5-10 blås, någon ivrig tuuuutar och det fortsätter i maka takt. När vi kommer i höjd med en påfart som övergår till bussfil ser någon lågbegåvad ägare till koreansk suv sin chans och laddar. Fröken höger ser detta lite sent och lyckas, tyvärr, inte preja bilen men gör ett ganska gott försök så kudos ändå. Var en vänsterböj så trots sina godkända döda vinkel-speglar upptäcktes inte faran i tid, om än för motsatt åtgärd som sagt.

Gissar att det gastades en del i radion under denna incident och X-bilen i vänstra filen hamnar i självgung och krockar ihop med herr Tuta i mitten :4skrika Jag skratta till högt och ljudligt åt denna skarpa situation i 2 knop och rulla vidare.

När jag kommer till makten blir det obligatorisk närvaro från snutten som kan lagföra där det spelar roll, såg ett o annat geni igår oxå. Körning i rödkryssad fil, ni vet dom där rekommendationsskyltarna ovanför highway ska motsvara rödljuskörning.

(ingen pb på bilden har gjort ngt dåligt)

20191017-205421.jpg
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top