Vad fick dig att le idag?

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Provade en RD350 - 84 idag. Förstår varför de var populära i forntiden.

Dom är riktigt roliga när effekten kommer vid 7000rpm
Jag hade aldrig heller provat nån förrän jag köpte min -83 för nån vecka sen, det var länge sen jag log så mycket i hjälmen som när jag åkte ut på första testrundan, det känns lite som att man är ute och tjuvkör trimmad moped


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Denna gäller väl alla i PK-landet :gnissla

file.asp
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
En fråga som jag funderat på och som absolut inte bara är riktad till dig; När blev det något negativt att vara politiskt korrekt?

PK är att tycka som de flesta som har lyssnat på en visionär/stark ledare och negligerar andra synsätt. PK är att förmedla och förstärka ett budskap utan att tänka varför eller ifrågasätta. PK (RK) kan vara ett sätt att styra en mängd människor, religion, politik, ensaksfrågor. PK i Kina är inte som att vara PK i Sverige (eller), PK i Tyskland på trettiotalet är inte PK idag, PK i Sovjet.........., PK/RK i Iran/mellanöstern....................

Tänk lösningsorienterat och humanistiskt, analysera andras åsikter för i de flesta fall så finns det någonting som kan föra utvecklingen vidare.

Kom framförallt ihåg att ha kul och skratta med andra (inte åt andra). :D:fakta:tummenupp
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
När Palme började med jeans i riksdagen och mer än nynnade bordellmammans visor. :fakta

Det där var nog innan min tid, även om jag är ohyggligt gammal.

PK är att tycka som de flesta som har lyssnat på en visionär/stark ledare och negligerar andra synsätt. PK är att förmedla och förstärka ett budskap utan att tänka varför eller ifrågasätta. PK (RK) kan vara ett sätt att styra en mängd människor, religion, politik, ensaksfrågor. PK i Kina är inte som att vara PK i Sverige (eller), PK i Tyskland på trettiotalet är inte PK idag, PK i Sovjet.........., PK/RK i Iran/mellanöstern....................

Tänk lösningsorienterat och humanistiskt, analysera andras åsikter för i de flesta fall så finns det någonting som kan föra utvecklingen vidare.

Kom framförallt ihåg att ha kul och skratta med andra (inte åt andra). :D:fakta:tummenupp

Damn! Jag hade inte räknat med ett så långt och ingående svar. Det känns som min definition av "korrekt" skiljer sig en hel del från andras om det är din utläggning som är gällande.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Nu lär vi väl få plocka fram popcorn men det verkar lite som det finns VänsterPK resp HögerPK och aldrig mötas de två. :va
Fundera gärna på vad som är VäPK resp HöPK att tycka kring:
Miljö i allmänhet och Greta i Synnerhet.
HBTQ
Feminism
Invandring och integration
Jämlikhet
Skatter
EU
Brott&Straff

Det är avgrundslika klyftor mellan de två sidornas resp PK och direkt sprängstoff om det diskuteras på jobbet, mellan vänner och tom inom familjen.

Flåt för OT som kanske tom borde varit i OT2...:rodnar
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Nu lär vi väl få plocka fram popcorn men det verkar lite som det finns VänsterPK resp HögerPK och aldrig mötas de två. :va
Fundera gärna på vad som är VäPK resp HöPK att tycka kring:
Miljö i allmänhet och Greta i Synnerhet.
HBTQ
Feminism
Invandring och integration
Jämlikhet
Skatter
EU
Brott&Straff

Det är avgrundslika klyftor mellan de två sidornas resp PK och direkt sprängstoff om det diskuteras på jobbet, mellan vänner och tom inom familjen.

Flåt för OT som kanske tom borde varit i OT2...:rodnar

Ja, det är rent märkligt hur nästan undantagslöst alla på respektive sida har exakt samma åsikter i varje fråga.

Kanske ett tecken på hur lättpåverkade människor är, när hela grupper så lätt indoktrinerats till samma åsikter trots att det inte lever under direkt sekteristiska förhållanden.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
En fråga som jag funderat på och som absolut inte bara är riktad till dig; När blev det något negativt att vara politiskt korrekt?

Det blir negativt när man inte längre är mottaglig för att diskutera nåt saklig och resonera sig fram mellan logiska argument.
När man håller för ögonen och öronen samtidigt som man utropar ord som vänsterbliven, rasist, MSM etc
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Det blir negativt när man inte längre är mottaglig för att diskutera nåt saklig och resonera sig fram mellan logiska argument.
När man håller för ögonen och öronen samtidigt som man utropar ord som vänsterbliven, rasist, MSM etc

Jag är helt överens om vad du skriver.
Det jag inte riktigt förstår är nog snarare att det du beskriver benämns som att vara "korrekt", något som jag alltid förknippat med något positivt. Jag skulle hellre se att man kallade det att vara förblindad av sina politiska åsikter, eller helt enkelt bara oemottaglig för objektiva fakta.


Som Kratoz är inne på så finns det risk att det strax blir läge att plocka fram popcornen, men jag tycker att det är en intressant fråga.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag är helt överens om vad du skriver.
Det jag inte riktigt förstår är nog snarare att det du beskriver benämns som att vara "korrekt", något som jag alltid förknippat med något positivt. Jag skulle hellre se att man kallade det att vara förblindad av sina politiska åsikter, eller helt enkelt bara oemottaglig för objektiva fakta.


Som Kratoz är inne på så finns det risk att det strax blir läge att plocka fram popcornen, men jag tycker att det är en intressant fråga.


"Korrekt" enligt gruppens ideologier.

Inom politik är det ju vanligtvis tyckande och vägande av prioriteringar gentemot andra och sällan någonting som är absolut korrekt i en matematisk mening.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
En fråga som jag funderat på och som absolut inte bara är riktad till dig; När blev det något negativt att vara politiskt korrekt?

När behovet av att vara politiskt korrekt översteg behovet av att se sanningen i vitögat hur obekväm den än är så blev det negativt. Är man så extremistiskt PK att man istället tar på skygglapparna, stoppar huvudet i sanden och låtsas som om det regnar hellre än att ta tag i aktuella och högst verkliga problem, då är det i allra högsta grad en negativ form av PK om du frågar mig.

Det här med att oroa sig mer över hur andra uppfattar dig än över huruvida du faktiskt bevittnar eller skildrar verkligheten. Är man PK så trippar man jävligt försiktigt på tå i syfte att inte kränka någon (utom vita heterosexuella män såklart, för de är ju så okränkbara att det går hur bra som helst att kränka skiten ur dem), och det spelar ingen större roll hur skevt du förvrider sanningen så länge du inte upprör en stackars minoritet någonstans.

Exempel: Det är inte PK att säga "barnlajvare", det är inte PK att tycka att man bör ålderstesta så kallade "ensamkommande barn" och komma tillrätta med åldersfusket trots att det är bevisat bortom alla rimliga tvivel att det fuskas något alldeles kopiöst med det där. Tycker man det så är man rasist. Då är det betydligt mycket mer PK att blunda för problemen, vråla "DET HANDLAR OM BAAAAAARN!!!11" och peka finger åt SD som ju alla sensibla PK-människor VET utgör de verkliga problemen i Sverige idag.

Negativ, och direkt skadlig, politisk korrekthet. Ungefär så.
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
IMG_3881.JPG

Ljudet av en Detroit tvåtakts V8 som kallstartas

1210Nm @ 1400rpm


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
När behovet av att vara politiskt korrekt översteg behovet av att se sanningen i vitögat hur obekväm den än är så blev det negativt. Är man så extremistiskt PK att man istället tar på skygglapparna, stoppar huvudet i sanden och låtsas som om det regnar hellre än att ta tag i aktuella och högst verkliga problem, då är det i allra högsta grad en negativ form av PK om du frågar mig.

Det här med att oroa sig mer över hur andra uppfattar dig än över huruvida du faktiskt bevittnar eller skildrar verkligheten. Är man PK så trippar man jävligt försiktigt på tå i syfte att inte kränka någon (utom vita heterosexuella män såklart, för de är ju så okränkbara att det går hur bra som helst att kränka skiten ur dem), och det spelar ingen större roll hur skevt du förvrider sanningen så länge du inte upprör en stackars minoritet någonstans.

Exempel: Det är inte PK att säga "barnlajvare", det är inte PK att tycka att man bör ålderstesta så kallade "ensamkommande barn" och komma tillrätta med åldersfusket trots att det är bevisat bortom alla rimliga tvivel att det fuskas något alldeles kopiöst med det där. Tycker man det så är man rasist. Då är det betydligt mycket mer PK att blunda för problemen, vråla "DET HANDLAR OM BAAAAAARN!!!11" och peka finger åt SD som ju alla sensibla PK-människor VET utgör de verkliga problemen i Sverige idag.

Negativ, och direkt skadlig, politisk korrekthet. Ungefär så.

Jag tror vi är överens om vad som är negativt i beteendet, det är mest uttrycket jag stör mig på och som jag känner är lite missvisande.

Själv är jag inte så ängslig att jag någonsin skulle bry mig särskilt mycket om hur jag uppfattas av omgivningen. Jag har ju t.ex. outat mig själv som mer vänster än höger här på forumet, och redan där är jag väl bränd i de flestas ögon. :rofl
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
This site can’t be reached www.facebook.com’s server IP address could not be found.
Try:

Checking the connection
Checking the proxy, firewall, and DNS configuration
Running Windows Network Diagnostics
ERR_NAME_NOT_RESOLVED

Min router har blivit instruerad att ignorera subversiva element på nätet. :tummenupp

Det är inte typ "elektriker frågr efter skruvmejsel genom ett hål i väggen o sträcker fram handen o kollegegan lägger ditt sin fina kuk" utan en kul grej så.du kan titta med din oskuldsfulla pojkögon :hihi
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top