REGLER FÖR OT-FORUMET!
OT-forumet behöver skarpa regler som kommer vidhållas. Även vanliga SH-regler gäller.

ALLMÄNT UPPFÖRANDE?
- Du ska ej vara otrevlig mot andra!
- Rapportera inlägg som bryter mot regler.
- Var objektiv och saklig i dina inlägg!
FLER PUNKTER...?
- OT ska vara ett trevligt forum för alla!
- Fylletrådar och dyligt ska ej finnas!
- Vi ska ha ett KUL forum :-)
I detta forum kommer vi ta till stängning och borttagning av trådar samt inlägg. Vad som orsakar stängning skrivs oftast ut av moderatorn i sista inlägget, om inget, så är ofta anledningen uppenbar (se regler).
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I OT-FORUMET

Sidan 1276 av 1278 FörstaFörsta ... 276776117612261251127012711272127312741275127612771278 SistaSista
Resultat 25 501 till 25 520 av 25555
    Full gas spar tid irishs avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Hoj
    Husqvarna FE501
    Citat Ursprungligen postat av Lugn Visa inlägg
    900+ kWh i juli
    Grämer mig lite att jag missade denna sommarens höjdpunkt i solstrålning.
    Hade ganska exakt 700kWh producerat när de bytte mätaren. Inte illa pinkat för 2 veckor med mest skitväder.
    Improvise, adapt, overcome.

7.3 Werzions avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Hoj
    Ingen för tillfället
    Såhär på fredagens kvällskvist så bjuder jag på ett litet erkännande om en kombinerade "man-crush" och "vad fan gör jag med mitt liv"-moment från igår.

Igår fyllde nämligen Lex Fridman, även känd som Alexei Fedotov, 33 år.
    Han föddes den 15 augusti 1986 i Moskva, Ryssland.

En liten del av hans CV är att han har såväl kandidat och masterexamen samt fil.dr. från Drexel University, har jobbat på Google med Deep Learning samt numera är forskare och professor på MIT, Massachusetts Institute of Techonlogy.

Utöver Deep Learning så bidrar han med rejäla insatser inom de närliggande fälten AI (artificiell intelligens), autonoma fordon och robotar, med fokus på "Human-in-the-loop" (se klipp #2 nedan).

Allt det räcker ju såklart inte, utan han har även nyligen tagit sig ända upp till att förtjäna svart bälte i Jujutsu. Få förunnat.

Han driver även podden Artificial Intelligence där han intervjuat och diskuterat med bl.a. Elon Musk, George Hotz och Ray Kurzweil (och har själv besökt podden "Joe Rogan Experience" två gånger!).

Och igår på sin födelsedag laddade han upp nedanstående klipp och det visar sig att den jäveln även kan spela gitarr och sjunga... FML

AGI = Artificial General Intelligence
    En AI som inte (bara) har spetskompetens inom en specifik sak (t.ex. schack) utan kan klara av "allt" (och det bättre än hela mänskligheten tillsammans).

Organisationsutmanad... SwePaces avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Hoj
    Husqvarna 701 SM
    Instruerande på gröndal hela dagen idag.

Hoppas att deltagarna blev nöjda trots det tajta schemat och korta genomgångar.

Jag hoppas att iaf några återkommer på flrn kurser.

Medlem Snigloms avatar
    Reg.datum
    nov 2013
    Hoj
    S1000RR -11, CBR600FS -02, Såld: ER6F -09
    I fredags skulle jag köra mot Enköping för att vara med på festen hos Strul MCC och köra Mälaren runt.

Jag hade packat, klätt på mig stället, dragit fram Hondan och smörjt kedjan när det visade sig att batteriet var för svagt för att dra igång startmotorn. Konstigt, den har aldrig laddat ur innan, inte ens när den stått i månader och det är bara en månad sedan den körde Kinnekulle ring och Göteborg-Götene tur och retur. Batteriet borde vara ordentligt laddad.

Knuffar igång hojen och den startar lätt och fint. Kör iväg och kommer ut på leden när jag märker att den rycker till då och då. Underligt, är det autotunern i powercommandern som blivit grinig av strömbortfall? Det borde väl lugna sig om jag bara håller jämn gas och kör på. Men efter ett par hundra meter hostar den till ordentligt, motorn dör och den startar inte igen.

Klicka på bilden för en större version

Namn:	Image from iOS (5).jpg
Visningar:	43
Storlek:	1,86 MB
Id:	450308
    Med den sista styrfarten lyckas jag precis komma in i vägrenen. Jaha, nu stog man här igen. Mina mc-vänner har redan kört i förväg, så de kan inte hjälpa mig. Det är lite väl mycket trafik för att springa och knuffa hojen precis bredvid påfarten. Kommer det inte bli någon fest hos strul mcc i år?

Kanske har någon vän med bil slutat jobbet tidigt? Jag börjar ringa runt, men innan jag fått tag på någon som kan hjälpa mig så händer det! Någon stannar till i vägrenen.

Räddaren i nöden kör street triple. Han frågar mig vad som hänt. Jag tror det är batteriet svarar jag, lite starthjälp så borde jag kunna ge mig av igen. Inga problem, jag bor i närheten sa han. Jag kör hem och hämtar startkablar och verktyg, vänta kvar här.

En liten stund senare dyker han upp igen, vi får igång hojen och den snurrar fint på tomgång. Men det tar inte slut här, denna hjälte (som också ska vara medlem här på sporthoj), vill följa med mig bort till närmsta bensinmack, försäkra sig om att jag inte blir ståendes igen.

Så vi kör iväg, men vi kommer bara ett par hundra meter fram till ett bostadsområde innan hojen hostar till och dör igen. Vi ger en sista start, men det går inte att hålla den i liv. På låga varv småhostar den så den stannar och på höga varv blir det större hostningar så den dör.

Nåväl, här står jag inte dumt längre, så ingen panik att flytta på sig. Jag tackar än en gång för all hjälp, men han vill verkligen det här ska lösa sig. "Jag kör till biltema och köper ett nytt batteri åt dig".

Medan vår hjälte kör till biltema kommer en gubbe ut ur huset jag står utanför. "Jag körde också CBR en gång i tiden". "Min fru vill jag ska sälja mitt skinnställ, det är 30 år gammalt, tror du man kan få något för det?". "Sagt till henne att du får du köpa mig ett nytt när jag går i pension"

En stund senare kommer räddaren i nöden tillbaka med ett nytt batteri. Vi skruvar fast det och provstartar hojen. Den går jättefint nu, det var bara batteriet. Men när vi ska montera på sadeln igen upptäcker vi att biltemas sökning har gett oss fel batteri, det är för stort. Dubbelkollar artikelnummer och sökresultat, men det är "rätt" batteri vi står med.

Jag försöker övertyga vår hjälte om att jag bara är ett par minuter hemifrån. Jag kan nog få med mig sadeln innanför skinnstället och köra hem ståendes. Så kan jag ta BMWn med krånglande koppling. Allt löser sig, jag är mer än nöjd.

Nej, nu lägger du sadeln i min ryggsäck, så kör vi till biltema och byter batteriet till något som passar. Vilket vi gjorde. Med hojen hopskruvad skiljdes vi åt och jag kunde äntligen köra mot Enköping.

Klicka på bilden för en större version

Namn:	Image from iOS (6).jpg
Visningar:	46
Storlek:	1,25 MB
Id:	450309
    Jag kom fram utan problem!

Är så enormt tacksam för att någon gjorde sig så mycket besvär för att rädda min helg.
    Lovar dyrt och heligt att föra den tjänsten vidare.
    Senast redigerat av Sniglom den 2019-08-20 klockan 00:18.

Farbror morbror Brute Forces avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    RD07A
    Bra tryck i den bågen

If it ain't broke, try harder

Video killed the radio star..
    VW killed the diesel car..

Reg.datum
    jun 2008
    Hoj
    Husqvarna 701 SM
    Tillpassade mitt nya kap till hojen.

Fick plats med totalt 40 liter Kriegaväskor på 701an. (2st 5L, 1st 20L och en 10L. Har sen en 10L över som inte får plats, än...)

Varför jag nu ska med så stor kapacitet till när jag inte åker långt i varken sträcka eller tid är en annan pilsner. Men man kanske har en annan hoj snart.
    __________________________________________________ _________________________

Det gör inte mindre ont att råka ut för en olycka bara för att motparten är vållande.

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Honda Transalp - 08, Honda CBR1000F - 87, Husaberg TE250 - 11, avverkat:Yamaha Super Ténéré, Triumph STR, Dragstar 650, Bandit 600 S
    Citat Ursprungligen postat av SwePace Visa inlägg
    Fick plats med totalt 40 liter Kriegaväskor på 701an. (2st 5L, 1st 20L och en 10L. Har sen en 10L över som inte får plats, än...).
    Jobbar du i Spånga? Står en överbeväskad 701 utanför mitt kontorsfönster.

Reg.datum
    jun 2008
    Hoj
    Husqvarna 701 SM
    Citat Ursprungligen postat av L. Mäkinen Visa inlägg
    Jobbar du i Spånga? Står en överbeväskad 701 utanför mitt kontorsfönster.
    Näpp. Men med så lång resa som till Spånga skulle allt behövas! Jobbar i Sätra...
    __________________________________________________ _________________________

Det gör inte mindre ont att råka ut för en olycka bara för att motparten är vållande.

Full gas spar tid irishs avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Hoj
    Husqvarna FE501
    Tickade precis över till 1MWh producerad el sen solcellerna kom på plats
    Improvise, adapt, overcome.

Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Hoj
    YZF1000R
    Skit nöjd med min tur i kväll runt Vänern 43 mil lufn cruising på 2,5 timmar med 2 tankningar.

En mc tur kan inte bli mycket bättre

"Mannen som talar med whisky" steffes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Hoj
    -86 Suzuki GSX-R 750, -90 1100R
    Citat Ursprungligen postat av moddlaren Visa inlägg
    Skit nöjd med min tur i kväll runt Vänern 43 mil lufn cruising på 2,5 timmar med 2 tankningar.

En mc tur kan inte bli mycket bättre
    172 km/h i snitt
    Söker: Motor till GSXR1100W dvs vattenkylda 92-98, ev skabbig hoj

/steffe

Lekfordon Suka 750gsxr, Winner of "Stockholm Midnight GP 2012"
    "Fear is lack of knowledge"
    "My attitude, your problem!!!"
    Min andra adrenalinsport, www.maltochhumle.se , Riddaren af Malt & Humle.

Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Hoj
    YZF1000R
    Citat Ursprungligen postat av steffe Visa inlägg
    172 km/h i snitt
    jäkligt öm överallt

nissenys Klockringarens avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Hoj
    Räka
    Citat Ursprungligen postat av steffe Visa inlägg
    172 km/h i snitt
    Film
    Rattar hyllan

Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Hoj
    YZF1000R
    Citat Ursprungligen postat av Klockringaren Visa inlägg
    Film
    Har ingen gopro eller liknande bara en grym träningsvärk i dag.. ber förresten om ursäkt för mitt trafik betende

Kanske någon av dom 2 sportisar som hängde på några mil hade så det kanske dyker upp.

Väldigt lite trafik på rix45 E18 och 26,N

"Mannen som talar med whisky" steffes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Hoj
    -86 Suzuki GSX-R 750, -90 1100R
    Citat Ursprungligen postat av Klockringaren Visa inlägg
    Film
    Filma, det gör bara de som agerar på teatersportarenan
    Söker: Motor till GSXR1100W dvs vattenkylda 92-98, ev skabbig hoj

/steffe

Lekfordon Suka 750gsxr, Winner of "Stockholm Midnight GP 2012"
    "Fear is lack of knowledge"
    "My attitude, your problem!!!"
    Min andra adrenalinsport, www.maltochhumle.se , Riddaren af Malt & Humle.

Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Hoj
    YZF1000R

Träffade polisen idag

Ur
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	krympt.jpg
Visningar:	94
Storlek:	348,3 KB
Id:	450399  

Medlem
    Reg.datum
    feb 2015
    Hoj
    Aprilia
    Ur
    Utbetalning till dig, eller ?

Medlem
    Reg.datum
    apr 2018
    Hoj
    2008 Honda VFR 800
    Ur
    Hur fort gick det då

Skickat från min iPad med Tapatalk

feg och talanglös pjohans avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Hoj
    En sån där grön.
    Citat Ursprungligen postat av CBR1 Visa inlägg
    Utbetalning till dig, eller ?
    Tror inte han har tillgång till polisens bankgiro.
    Sent from my IBM System/360 using hålkort

Citat Ursprungligen postat av Mattias Visa inlägg
    Jag gjorde som vi gör för det mesta på sporthoj, tog det helt ur luften bara.
    Citat Ursprungligen postat av BRASSARN Visa inlägg
    Jag tror liksom att det gäller att visa att man är man nog att köra, för då aktar sig andra fordon, och riskerna minskar, och därigenom minskar antalet olyckor!’

Medlem Old Badgers avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Hoj
    Engelska sporthojar
    Citat Ursprungligen postat av pjohan Visa inlägg
    Tror inte han har tillgång till polisens bankgiro.
    Man kan göra mycket med modärn teknik!
    Blodgivare
    http://www.manxradio.com/radioplayer/am/

"You know the main thing in Life?
    A SENSE OF HUMOUR
    Lose that, and you´re done."

Sidan 1276 av 1278 FörstaFörsta ... 276776117612261251127012711272127312741275127612771278 SistaSista

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Fegis

PeterDeleter
Vill du annonsera ovan? Klicka här