Vad fick dig att le idag?

Bergan

Vill ha sommar snart!!!
Gick med
8 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha R1 -09
Sturup Raceway igår! Första gången jag testade bana!
Det var fasen det roligaste jag någonsin har gjort! :fakta:banana:banana
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag fångade en shiny Rayquaza i Pokemon Go igår, det log jag åt precis. :D

Har säkert 20 raider utan nån shiny. :4skrika
Tog med en tjej från kontoret idag på hennes första RayQ-raid = shiny förstås. :gnissla

Vafan, inte bara jag som fortfarande spelar alltså? :D Tyvärr mindre sedan jag flyttade ut på landet, inga pokestops i närheten gör det halvsvårt att fylla upp inventariet... :huvet Men ett par shinys har det hunnit bli, dock aldrig från någon raid utan i det fria. Förde dock över dem till min Switch-profil då jag tyckte att det var roligare att ha dem där :)
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vafan, inte bara jag som fortfarande spelar alltså? :D Tyvärr mindre sedan jag flyttade ut på landet, inga pokestops i närheten gör det halvsvårt att fylla upp inventariet... :huvet Men ett par shinys har det hunnit bli, dock aldrig från någon raid utan i det fria. Förde dock över dem till min Switch-profil då jag tyckte att det var roligare att ha dem där :)

Höll upp nåt år men startade igen för att göra lunchpromenaderna roligare. :)
Två miljoner kvar till 40. :rodnar
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Blev färdig idag med målning av takskägget, plus att jag fick se Red Bull Ring hemma hos en polare igår.
Så jäkla nöjd med allt så nu måste jag ut en runda med bågen:banana
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Åkte 81 knop idag. Provkörning inför race i Nynäshamn på fredag och lördag. Jag ska bara fota då.

7efe9bbe370015daa51969bfddb45fb6.jpg


f8a856e4175e51b6df87e68fb4ddf824.jpg

Blåsigt att fota med mobilen redan vid 76 knop.

ae549784ddca28edf3c0beaf93b39376.jpg



Skickat från min iPad med Tapatalk
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Så allt man behöver är att ta ett JAS-plan, kapa vingarna och sätta på propeller?
Kanon! :tummenupp
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Såhär på fredagens kvällskvist så bjuder jag på ett litet erkännande om en kombinerade "man-crush" och "vad fan gör jag med mitt liv"-moment från igår.

Igår fyllde nämligen Lex Fridman, även känd som Alexei Fedotov, 33 år.
Han föddes den 15 augusti 1986 i Moskva, Ryssland.

En liten del av hans CV är att han har såväl kandidat och masterexamen samt fil.dr. från Drexel University, har jobbat på Google med Deep Learning samt numera är forskare och professor på MIT, Massachusetts Institute of Techonlogy.

Utöver Deep Learning så bidrar han med rejäla insatser inom de närliggande fälten AI (artificiell intelligens), autonoma fordon och robotar, med fokus på "Human-in-the-loop" (se klipp #2 nedan).

Allt det räcker ju såklart inte, utan han har även nyligen tagit sig ända upp till att förtjäna svart bälte i Jujutsu. Få förunnat.

Han driver även podden Artificial Intelligence där han intervjuat och diskuterat med bl.a. Elon Musk, George Hotz och Ray Kurzweil (och har själv besökt podden "Joe Rogan Experience" två gånger!).

Och igår på sin födelsedag laddade han upp nedanstående klipp och det visar sig att den jäveln även kan spela gitarr och sjunga... FML :3freak :rock

https://www.youtube.com/watch?v=f8iTPmrh3Yk

https://www.youtube.com/watch?v=fCLI6kxFFTE

https://www.youtube.com/watch?v=bCA54RIkpTo

https://www.youtube.com/watch?v=YIVf3P3zq7g

AGI = Artificial General Intelligence
En AI som inte (bara) har spetskompetens inom en specifik sak (t.ex. schack) utan kan klara av "allt" (och det bättre än hela mänskligheten tillsammans).
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Instruerande på gröndal hela dagen idag.

Hoppas att deltagarna blev nöjda trots det tajta schemat och korta genomgångar.

Jag hoppas att iaf några återkommer på flrn kurser.
 

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
I fredags skulle jag köra mot Enköping för att vara med på festen hos Strul MCC och köra Mälaren runt.

Jag hade packat, klätt på mig stället, dragit fram Hondan och smörjt kedjan när det visade sig att batteriet var för svagt för att dra igång startmotorn. Konstigt, den har aldrig laddat ur innan, inte ens när den stått i månader och det är bara en månad sedan den körde Kinnekulle ring och Göteborg-Götene tur och retur. Batteriet borde vara ordentligt laddad.

Knuffar igång hojen och den startar lätt och fint. Kör iväg och kommer ut på leden när jag märker att den rycker till då och då. Underligt, är det autotunern i powercommandern som blivit grinig av strömbortfall? Det borde väl lugna sig om jag bara håller jämn gas och kör på. Men efter ett par hundra meter hostar den till ordentligt, motorn dör och den startar inte igen.

Image from iOS (5).jpg
Med den sista styrfarten lyckas jag precis komma in i vägrenen. Jaha, nu stog man här igen. Mina mc-vänner har redan kört i förväg, så de kan inte hjälpa mig. Det är lite väl mycket trafik för att springa och knuffa hojen precis bredvid påfarten. Kommer det inte bli någon fest hos strul mcc i år? :gråta

Kanske har någon vän med bil slutat jobbet tidigt? Jag börjar ringa runt, men innan jag fått tag på någon som kan hjälpa mig så händer det! Någon stannar till i vägrenen.

Räddaren i nöden kör street triple. Han frågar mig vad som hänt. Jag tror det är batteriet svarar jag, lite starthjälp så borde jag kunna ge mig av igen. Inga problem, jag bor i närheten sa han. Jag kör hem och hämtar startkablar och verktyg, vänta kvar här.

En liten stund senare dyker han upp igen, vi får igång hojen och den snurrar fint på tomgång. Men det tar inte slut här, denna hjälte (som också ska vara medlem här på sporthoj), vill följa med mig bort till närmsta bensinmack, försäkra sig om att jag inte blir ståendes igen.

Så vi kör iväg, men vi kommer bara ett par hundra meter fram till ett bostadsområde innan hojen hostar till och dör igen. Vi ger en sista start, men det går inte att hålla den i liv. På låga varv småhostar den så den stannar och på höga varv blir det större hostningar så den dör.

Nåväl, här står jag inte dumt längre, så ingen panik att flytta på sig. Jag tackar än en gång för all hjälp, men han vill verkligen det här ska lösa sig. "Jag kör till biltema och köper ett nytt batteri åt dig". :krama

Medan vår hjälte kör till biltema kommer en gubbe ut ur huset jag står utanför. "Jag körde också CBR en gång i tiden". "Min fru vill jag ska sälja mitt skinnställ, det är 30 år gammalt, tror du man kan få något för det?". "Sagt till henne att du får du köpa mig ett nytt när jag går i pension" :D

En stund senare kommer räddaren i nöden tillbaka med ett nytt batteri. Vi skruvar fast det och provstartar hojen. Den går jättefint nu, det var bara batteriet. Men när vi ska montera på sadeln igen upptäcker vi att biltemas sökning har gett oss fel batteri, det är för stort. Dubbelkollar artikelnummer och sökresultat, men det är "rätt" batteri vi står med.

Jag försöker övertyga vår hjälte om att jag bara är ett par minuter hemifrån. Jag kan nog få med mig sadeln innanför skinnstället och köra hem ståendes. Så kan jag ta BMWn med krånglande koppling. Allt löser sig, jag är mer än nöjd.

Nej, nu lägger du sadeln i min ryggsäck, så kör vi till biltema och byter batteriet till något som passar. Vilket vi gjorde. Med hojen hopskruvad skiljdes vi åt och jag kunde äntligen köra mot Enköping.

Image from iOS (6).jpg
Jag kom fram utan problem!

Är så enormt tacksam för att någon gjorde sig så mycket besvär för att rädda min helg. :Bugar
Lovar dyrt och heligt att föra den tjänsten vidare.
 
Last edited:

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Tillpassade mitt nya kap till hojen.

Fick plats med totalt 40 liter Kriegaväskor på 701an. :) (2st 5L, 1st 20L och en 10L. Har sen en 10L över som inte får plats, än...)

Varför jag nu ska med så stor kapacitet till när jag inte åker långt i varken sträcka eller tid är en annan pilsner. Men man kanske har en annan hoj snart.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Skit nöjd med min tur i kväll runt Vänern 43 mil lufn cruising på 2,5 timmar med 2 tankningar.

En mc tur kan inte bli mycket bättre:tummenupp
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top