Vad fick dig att le idag?

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
54-Årsracet. Att puttra runt med en hoj som inte gått i Sviestad sen 30-årsracet.
Puttra betyder 700 varv under rödstrecket.
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Han skulle köras in lite fint efter renoveringen, så det fick bli parad. Inte lika kul som race, men kanske klokt på en hoj jag inte kört på bana innan.
Märkte inte att det skulle vara ont om tid att dricka öl.:)
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Att vakna idag och veta att det är mitt andra avbrott på semestern när Mega Conglomerate't i Tierp har produktionsstopp - och jag kommer att åka förbi Tierp (utan att stanna) på väg till Lelles för att TJÖPA bromsbelägg till en av Banditerna. 3 minuters felsök - och passade pucken till deras interna IT - och debitera heldag.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Att vakna i dag o veta att detta är min 6 semestervecka pa raken:tummenupp:):D

Jag har varit ute på backpackning/vandringsunda sen midsommar - 44 dygn nått och 6 kvar.

Långsemestrar e fan king vandringsleder,lite hotell,campingar,vindskydd och party längs Sotenäs.

Bara och börja gå hemmåt från mellersta Bohuslän nått
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Jag har varit ute på backpackning/vandringsunda sen midsommar - 44 dygn nått och 6 kvar.

Långsemestrar e fan king vandringsleder,lite hotell,campingar,vindskydd och party längs Sotenäs.

Bara och börja gå hemmåt från mellersta Bohuslän nått

Wath:va:va du har alltså inte kört hoj på 50 dagarw:gnissla o jag som både får abstines o skäms när jag har haft svårt att få åka åtminstone 2-3 dagar i veckan, nästa vecka börjar pendlingen igen o det bli ca 100 mil i veckan. Skönt:)
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Relaterat till inlägget ovan så går de nya solcellerna på netto-export även en mulen kväll som denna.
71d5c4deffdd00ccea2b14cb3424025c.jpg

Hur ser din anläggning ut? Vad fabrikat o dyligt?
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Hur ser din anläggning ut? Vad fabrikat o dyligt?
40 st FuturaSun 300Wp paneler. 9 sitter på västliga taket och tar mitt på dagen till solnedgång, 5 st på uterummet som tar förmiddag till eftermiddag och resten på östliga taket som tar soluppgången till tidig eftermiddag. Optimerare på allt, matat in i en solaredge växelriktare. Har inte fått tillgång till övervakningstjänsten än, men där ska jag kunna se i realtid vad systemet producerar.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
40 st FuturaSun 300Wp paneler. 9 sitter på västliga taket och tar mitt på dagen till solnedgång, 5 st på uterummet som tar förmiddag till eftermiddag och resten på östliga taket som tar soluppgången till tidig eftermiddag. Optimerare på allt, matat in i en solaredge växelriktare. Har inte fått tillgång till övervakningstjänsten än, men där ska jag kunna se i realtid vad systemet producerar.

Optimerare verkar vara en väldigt bra lösning för att kunna nyttja alla soltimmar oavsett ev skuggning..
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Wath:va:va du har alltså inte kört hoj på 50 dagarw:gnissla o jag som både får abstines o skäms när jag har haft svårt att få åka åtminstone 2-3 dagar i veckan, nästa vecka börjar pendlingen igen o det bli ca 100 mil i veckan. Skönt:)

Har bra kondis som fan nu , gick 7.44km i nonstopp med 30kg på ryggen häromdagen.
Tror jag slår gamla rekordet på 44km på 12 eller 14 timmar för 5 år sen , var från Norge till Hällevadsholm - 30% terräng resten den jävla raka vägen längs sjöarna.

Skulle jag åkt hoj skulle jag vatt ett fetto som kippade efter luft av att vakna :hihi

Ryggen är toppform , cellplast liggunderlag 10mm förutom 5 hotellnätter:fakta
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Fick sluträkningen på mina solceller idag. Nästan 11.000 billigare än offerten. Man tackar och bockar! :yoparty
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Jag fångade en shiny Rayquaza i Pokemon Go igår, det log jag åt precis. :D
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Har säkert 20 raider utan nån shiny. :4skrika
Tog med en tjej från kontoret idag på hennes första RayQ-raid = shiny förstås. :gnissla

Jag fick två shiny igår om jag ska vara ärlig. Så dagen idag spenderades med att valla runt min 6 åring så han kunde samla tillräckligt med Stardust för ett byte. Life is good :)

Nybörjartur blir aldrig gammalt. :banana
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Karma..

En motorcykel åker förbi i en korsning framför mig lugnt o städat och jag hamnar bakom med bilen, se där ja det var ett platt bakdäck. Blinkar med extraljus och tror han noterar det men fortsätter. Kan inte vara mer än atmosfärstryck tänker jag och blinkar igen samt vevar lite med armen om att sakta ner.

Icke, efter en svindålig kurvtagning blåser han på ut på en 90-sträcka och vänsterfilar sig fram. Jag kör upp bakom men kommer aldrig närmare än en Volvo mellan som inte behagar flytta på sig. Ingen idé att stressa fram en fakk u burnout utan jag observerar istället. När vägarna delar sig åt alla jefla håll väljer han inte den optimala för mig men det funkar = ingen nämnvärd omväg. Efter några ytterligare bedrövliga kurvor kan jag tycka att han borde fundera på varför hojen bara vill rakt fram =/ Men nej, upp på motorvägen och iväg.. när han tillslut väljer avfart som inte leder till någon större väg ger jag upp och färdas vidare.

Nu fel ute på frukostrundan, jaja jag sladdar väl förbi en mack.. se där ja.

Utöver frukost spendera jag 210 pengar på prylar med totalt 1623:- i rabatt :tummenupp

yuiiae3mq9cqobphzv4lqyo9

Tydligen rensar OkQ8 bland utgående sortiment så dom hade ett välfyllt bord där alla prylar kosta 10kr st. Gäller tydligen på flera stationer fast rabatten kan skilja sig åt.
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
När jag ska sälja en hoj så kan det gå till så här om man börjar inledningen med förhandlingsbart pris vid första mailkontakten.

– Hej, jag vill köpa din BMW. Är priset förhandlingsbart? undrar en Pasi.

– Den kostar 160.000 kr nu. (Den var utannonserad för 157.000 kr annars.)

– Du får 120.000 kr för den.

– Nu kostar den 170.000 kr, svarade jag.

:hihi
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top