Vad fick dig att le idag?

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Varit ute sen midsommar med ryggsäck på +30kg och kommer upp i Svartedalen norr om Kungälv - enorma knottmängder gör att jag måste backa och ta tåget mot Uddevalla och hotell.

Ja har grejer och kompetens men måste dra mig tillbaka - helt galet - knottena var som moln så fort solen gick i moln eller inte lös - folk sa i området att det var helt galet

Tog in på hotell o fick bastu o massa bärs.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Vi testa en ny mördarfälla för oss som verkar fungera mot knott.

Klotgrill som man lägger en ring av briketter på gallret och tänder på med tändvätska eller valfri hembrygd. Målet är såklart att det brinner länge med mördande hetta. Locket sätts på och smetas in med matolja, vi använde en trasa för att glasera ut oljan jämnt över locket. Sen dras knottfan till locket p.g.a. koldioxid eller vad de letar efter, fastnar och brinner upp.

Vi hade lite problem att bibehålla värmen i afton men fastna knott gjorde det :tummenupp Ska bara öva lite på fyren så blir detta hur bra som helst, typ fuska med kol eller så.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Det där knepet funkar - större gård o 4-5 grillar runt om tar typ 80% av dom små svinen.

Jag var i ingemansland och det var mer än överjävligt - riktigt mer än så...helt galet.

Fan va gött o sitta på ett hotellrum mot vad som hände igår med 100k svidknott i går kväll:näsblod
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vi testa en ny mördarfälla för oss som verkar fungera mot knott.

Klotgrill som man lägger en ring av briketter på gallret och tänder på med tändvätska eller valfri hembrygd. Målet är såklart att det brinner länge med mördande hetta. Locket sätts på och smetas in med matolja, vi använde en trasa för att glasera ut oljan jämnt över locket. Sen dras knottfan till locket p.g.a. koldioxid eller vad de letar efter, fastnar och brinner upp.

Vi hade lite problem att bibehålla värmen i afton men fastna knott gjorde det :tummenupp Ska bara öva lite på fyren så blir detta hur bra som helst, typ fuska med kol eller så.

Vi har en mosquito magnet, den gör fan underverk, och tuffar och går för sig själv nån månad utan tillsyn. :hihi
Finns en batteridriven modell av den med som man kan ha med sig när man campar. :crash Ja, iaf om man åker husbil.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Hört mycket positivt om dessa, typ att det blir mycket fågelmat men resonerar lite som så att lägger jag ut 8000-15000 pengar på dom små svinen har de indirekt vunnit.. typ. Eller så är jag bara snål.

Står jag still och gör något så avancerat som att skruva ihop en grill med syskonbarn runt benen som vill stjälpa till har jag ett o annat att säga knotten. I övrigt stör dom mig inte särskilt mer än första dagen, knotten alltså för barnen har jag en ängels tålamod med men det är väl för att det alltid är på deltid för mig :)

Men men, andra har större besvär och kan jag slippa flygfäna är det naturligtvis positivt. Ska se om jag får bättre fart på maskineriet idag och kan lägga upp en bild på en luden grill lite senare :smasha
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hört mycket positivt om dessa, typ att det blir mycket fågelmat men resonerar lite som så att lägger jag ut 8000-15000 pengar på dom små svinen har de indirekt vunnit.. typ. Eller så är jag bara snål.

Står jag still och gör något så avancerat som att skruva ihop en grill med syskonbarn runt benen som vill stjälpa till har jag ett o annat att säga knotten. I övrigt stör dom mig inte särskilt mer än första dagen, knotten alltså för barnen har jag en ängels tålamod med men det är väl för att det alltid är på deltid för mig :)

Men men, andra har större besvär och kan jag slippa flygfäna är det naturligtvis positivt. Ska se om jag får bättre fart på maskineriet idag och kan lägga upp en bild på en luden grill lite senare :smasha

Vi ficken invasion av träskmygg på gården, så fort man gick ut hade man ett trettiotal mygg som var på och högg heal tiden, och sambon och barnen fick blödande sår av myggbetten. (Jag är uppvuxen i en skithåla med träskmygg så jag är i princip immun mot dem.) så en rejäl myggfälla införskaffades. Efter ett par generationscykler av mygg så var besväret i princip helt borta och man kunde sitta ute och njuta av sommaren igen.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Vi testa en ny mördarfälla för oss som verkar fungera mot knott.

Klotgrill som man lägger en ring av briketter på gallret och tänder på med tändvätska eller valfri hembrygd. Målet är såklart att det brinner länge med mördande hetta. Locket sätts på och smetas in med matolja, vi använde en trasa för att glasera ut oljan jämnt över locket. Sen dras knottfan till locket p.g.a. koldioxid eller vad de letar efter, fastnar och brinner upp.

Vi hade lite problem att bibehålla värmen i afton men fastna knott gjorde det :tummenupp Ska bara öva lite på fyren så blir detta hur bra som helst, typ fuska med kol eller så.

Lägg nåt så att det blir en liten glipa mellan lock och skålen så blir det mer luft till glöden. Min locktermometer ökar ca 50-100 C när jag gör det tricket, blir lätt mycket aska i botten som hindrar luften nerifrån.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Träskmygg, det låter det =)

Tack Steffe, enkelt o smart! :tummenupp Jag tyckte väl 199:- grillen skulle vara välkonstruerad nog men det är säkert som du säger.

Här ska eldas!
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Rastade en ducce med elbilen idag, när jag släppte om dem fick jag en rackarns snygg wheelie på omkörningen. :tummenupp
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
0c17f5db420445b0bc30afd88d151cdc.jpg
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Log som fan idag när jag körde emellan dessa förpestade väggupp som läggs ut som ser ut som rektangulära limpor 5-ish centimeter höga på mindre vägar.

Är man lite snirklig kan man gränsla dessa och det brukar man ju göra, men det gillades inte av en göbbe som gick förbi, stannade mig och sa åt mig att "du ska bannemig köra på guppen och inte vid sidan av dom!" :4skrika :ajjabajja

Alltid kul att reta gnällspikar som förpestar vägarna :lol
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Besiktade långsvingen idag. "Det gick inget bra det här, mätaren säger 30 men det känns som 50" men någon påpekade att det är km/h innanför mph på mätartavlan. Optikern nästa? :hihi
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Log som fan idag när jag körde emellan dessa förpestade väggupp som läggs ut som ser ut som rektangulära limpor 5-ish centimeter höga på mindre vägar.

Är man lite snirklig kan man gränsla dessa och det brukar man ju göra, men det gillades inte av en göbbe som gick förbi, stannade mig och sa åt mig att "du ska bannemig köra på guppen och inte vid sidan av dom!" :4skrika :ajjabajja

Alltid kul att reta gnällspikar som förpestar vägarna :lol

Jag har råkat ut för såndär gubbe med, hur i hela friden resonerar de egentligen?
ÄR väl samma som blir skitarga när man kör förbi i bilköerna.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag har råkat ut för såndär gubbe med, hur i hela friden resonerar de egentligen?
ÄR väl samma som blir skitarga när man kör förbi i bilköerna.
Jag har råkat ut för en del på sistone som inte verkar förstå vår kära huvudregel. De kastar sig ut i mitten av vägen, tvärs över markeringar osv, för att till varje pris hindra eller göra det farligt för mig att köra om. Hur fan resonerar man? Jag blåser förbi och glor surt. Funderar på att börja stanna och prata med bilisterna, men det är nästan alltid nån gubbe eller tant 79+.. och dom dör ju snart ändå. Inget att lägga energi på.
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
En storlek mindre på arbetsbyxan. Skjortan är en stl mindre sen en tid tillbaka. Nu är det inte långt kvar till målet. :)

0d8fda99cecfca20c574bd51c35badd3.jpg
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top